Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stel dat...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: stel dat...

    [Mod-LesC]OK. Een aantal nodeloze posts (genre ChitChat) opgeruimd, net zoals de sneeuw voor m'n deur. Nog even aanzien en dan deze draad maar dichtgooien, zeker? [/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #62
      Re: stel dat...

      Waarom? In het echte leven dwaalt een goed gesprek ook het hoofdonderwerp af...om er plots weer op terug te komen. Structuur is goed lecs...het kan ook TE worden.

      Oorspronkelijk geplaatst door Jatich
      Nikon liep jaren achter de feiten aan en heeft daarna een geweldig inhaalmanoeuvre gedaan. Canon ziet z'n opperheerschappij bedreigd en gaat straks een stapje verder. Nikon zal opnieuw volgen... Ondertussen, vandaag dus, is het niveau al zodanig hoog dat ook profs naast Hassy's of als back-up camera prosumer toestellen gebruiken omdat deze zo verdomd goed zijn.
      Ik weet niet op welke profs je doelt Jatich, maar de meeste pro's (portretfotografen) die ik volg gebruiken geen Hasselblad, maar worden dik gesponsord door Canon of Nikon.

      Comment


      • #63
        Re: stel dat...

        We wijken wel af van de OP, maar er zijn een paar interessante invalshoeken zoals over objectieven en software belicht die mij stof tot nadenken gegeven hebben. Ik denk niet dat deze draad tot ChitChat gedevalueerd is.

        Monica,
        ik ken een paar fotografen die bij digitale ruggen op hun Mamiya of Hasselblad zweren. Eén van hen zwoer een 10-tal jaar geleden nog dat digitale fotografie het analoge "nooit' zou verdringen. Nu maakt hij digitale zwart/wit kunstfoto's waarvan hij zelf zegt dat hij ze vroeger niet had kunnen maken.

        Comment


        • #64
          Re: stel dat...

          Zo zie je maar Jatich, techniek staat voor niets. Het is natuurlijk ook goed mogelijk dat deze fotograaf straks met een Nikon of Canon schiet

          Comment


          • #65
            Re: stel dat...

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Ooit moesten ze lachen met DSPs voor audio toepassingen. Het ging nooit werken, het zou nooit om aanhoren zijn,
            Dat klopt toch ook, het is niet om aan te horen. Ik prefereer nog steeds mijn versterker met eigenlijk maar één regelknop: volume en geen toonregeling en zeker geen loudness....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X