Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

    heb mijn eerste toestel (tweedehands) in 1997 gekocht: agfa ephoto 307, was uit van 1996, koste toen nieuw 16000 Bfr...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

      Dit was mijn eerste digitaaltje overigens... ergens eind 2002 begin 2003 gekocht.

      13:00 JST: Canon has today announced the new two megapixel, fixed lens PowerShot A200. This compact, lightweight entry level digital camera is relatively high on features and yet will be low priced. The A200 is based on the same body and overall design as the 1.3 megapixel A100 which was introduced at PMA this year. Features include selectable ISO sensitivity (ISO 50 - 400), highlighted AiAF focus points, movie clip recording, an AF assist beam and nine combinations of image size / quality. The A200 is powered by two AA batteries and stores its images on a Type I Compact Flash card.


      Was best een goede camera voor die tijd...
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #18
        Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

        Mijn eerste digitale waar ik mee gewerkt heb was de Sony Digital Mavica MVC-FD7 , 8 foto's op een 1.44MB floppy en een goede zoom.
        Dat was een foto nemen en dadelijk gaan zien op een PC of die goed was...
        Goede herinneringen aan. Ik kan bijna niet geloven dat het nog maar 13 jaar geleden is.
        Zeker als we zien wat vandaag gebruikt wordt en aan welke prijs.
        mvg Guido
        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

        Comment


        • #19
          Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

          Ik was fout : de Canon Digital Ixus 500 is in 2004 uitgebracht !

          Nu lijkt het een prehistorisch toestel, hoewel het niet zo heel oud is !
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #20
            Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

            De tijd vliegt snel...
            Mijn eerste digitaal "kodakske" was een Kodak DC4800, aangeschaft begin april 2001 in een bundel met Photoshop 6.
            Het toestel was niet onaardig voor z'n tijd, had 3 Mpix, maar de batterij was telkens in geen tijd leeg. In 2004-2005 wil ik de batterij vervangen, maar het blijkt niet meer gemaakt te worden! Toch vind ik een 'wit produkt' via een Engelse online shop.
            Het moet hier nog wel ergens rondslingeren, als ik mijn kast eens opentrek.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Google biedt uitkomst...

              ..."Since the mid-1970s, Kodak has invented several solid-state image sensors that "converted light to digital pictures" for professional and home consumer use. In 1986, Kodak scientists invented the world's first megapixel sensor, capable of recording 1.4 million pixels that could produce a 5x7-inch digital photo-quality print. In 1987, Kodak released seven products for recording, storing, manipulating, transmitting and printing electronic still video images. In 1990, Kodak developed the Photo CD system and proposed "the first worldwide standard for defining color in the digital environment of computers and computer peripherals." In 1991, Kodak released the first professional digital camera system (DCS), aimed at photojournalists. It was a Nikon F-3 camera equipped by Kodak with a 1.3 megapixel sensor.

              The first digital cameras for the consumer-level market that worked with a home computer via a serial cable were the Apple QuickTake 100 camera (February 17 , 1994), the Kodak DC40 camera (March 28, 1995), the Casio QV-11 (with LCD monitor, late 1995), and Sony's Cyber-Shot Digital Still Camera (1996)."...

              bron: http://inventors.about.com/library/i...italcamera.htm
              Zoals steeds vergeet men een pionier uit de fotografiewereld.
              In 1986 bracht Minolta een digital rug uit voor de 9000 en 7000 met een minidisk waar je digitale beelden kom opslaan (eerste DLSR)
              http://www.9000.org/index.php?page=backs

              (Heb lang met de 9000 gefotografeerd (analoog), de digitale rug heb ik wel nooit gehad).
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #22
                Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                Mijn eerste DSLR was een Minolta RD-175 in 1996. Slechts 1.8Mp en geen display waarop je de foto's kan bekijken. Volume van de body was 3 keer groter dan wat we nu gewoon zjn. Geheugen was een harddisk van 130Mb voor 88 foto's.
                Ben dan voor het geheugen overgeschakeld op een PCMCIA kaart met een CF kaartje van 128Mb. In die tijd kostte de body 199.999Bfr en een 128Mb CF kaarje 11000Bfr.
                Foto's downloaden moest altijd via een pc met SCSI kaart gebeuren.

                Comment


                • #23
                  Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                  Ook leuk en beetje aansluitend aan vorige 2 posts (herinner mij die Agfa back's nog...)
                  www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                    mijn eerste was Agfa ephoto 1680 in december '98
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment

                    Working...
                    X