Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 7D

    Juist, maar eens je een 7D hebt ben je gerust dat je een degelijk toestel bezit.
    Ik heb ( persoonlijk ) meer geïnvesteerd in glas maar ben van mijn 1000D tevreden.
    Het volgende op mijn lijstje is een 7D, dus in godsnaam, waarom start men daar niet mee ?
    Ik wist onvoldoende over de extra mogelijkheden, en werd afgeschrikt door de prijs.
    1000 is goed, 7 is beter.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 7D

      Ik ben ook van dat principe van ineens door te sparen en ineens een beter toestel te kopen waar je echter wel mee verder kan zonder er aan te moeten denken 'had toch maar beter iets meer gegeven'.

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS D7

        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Weet niet wat je basis kennis is van fotografie, maar als je deze nog niet hebt dan kan een 7D net een stapje te ver zijn voor je. Ik zou persoonlijk dan eerder gaan kijken naar de 550D of een een tweedehands 40D/50D met een goed objectief.
        Wat maakt een 7D moeilijker dan een 550D? Op beide camera's moet je scherpstellen, een diafragma kiezen, iso kiezen, sluitertijd beoordelen en klik op het knopje drukken.

        Scene standen maken het alleen ingewikkeld, ik weet nooit wat te keizen.

        Ook hebben camera's in de hogere klasse meer knopjes buiten op, zodat je weet dat je iets kan instellen en bij een menu instelling moet je dat weten en dan nog weten te vinden ook.

        Dat je niet alle diepere achtergronden en geavenceerde opties begrijpt en gebruikt is duidelijk, maar dat komt vanzelf.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS 7D

          ik heb over zoveel maanden terug een nikon D3000 instap model gekocht, met even later direkt de nikon 70-200 / 2.8 F / VRII .

          dus een goedkope instapcamera met een 'dure' toplens .
          en ja, dat gaat heel goed , prima foto's . laat een ander maar lachen !

          doch , ik was de instap nogal snel ontgroeid en wou een camera met meer gebruiks gemak. dus goed half jaar later heb ik de duurdere D7000 gekocht .

          met wat ik nu weet , had ik misschien destijds direct bv een D300s of een D700 kunnen kopen.

          ik houd mijn instap camera nu maar bij als back-up, omdat wanneer ik hem zou verkopen er bijna niets voor krijg, en het toestel zelf werkt goed, maakt goede foto's , alleen het gebruiksgemak is minder dan van mijn duurder toestel .
          2 body's en wat lenzen ..

          older and wiser ... my arse

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS D7

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Wat maakt een 7D moeilijker dan een 550D? Op beide camera's moet je scherpstellen, een diafragma kiezen, iso kiezen, sluitertijd beoordelen en klik op het knopje drukken.

            Scene standen maken het alleen ingewikkeld, ik weet nooit wat te keizen.

            Ook hebben camera's in de hogere klasse meer knopjes buiten op, zodat je weet dat je iets kan instellen en bij een menu instelling moet je dat weten en dan nog weten te vinden ook.

            Dat je niet alle diepere achtergronden en geavenceerde opties begrijpt en gebruikt is duidelijk, maar dat komt vanzelf.
            Geef aan dat het voor sommige een stapje te ver kan zijn en of dat voor TS is kan ik niet beoordelen. 7D heeft een aantal opties meer en een uitgebreide AF functionaliteit, waarvoor ik persoonlijk toch wel even de tijd heb genomen om deze te doorgronden, omdat ik bij de eerste paar foto's zo iets had van die zijn echt ....

            Scène standen nog nooit gebruikt. Schiet zelf enkel in RAW. De knopjes van de 7D doorgronden valt ook wel mee. Indoen nodig pas je de functies aan van de knoppen. Zelf aantal knoppen naar mijn smaak aangepast.

            Beide camera's gebruik ik zelf met veel plezier en doen kwa output niet onder voor elkaar. Afhankelijk van wat het budget is, zou ik de keuze maken. Ligt deze bijvoorbeeld onder de 1600 euro zou ik persoonlijk kiezen voor de 550D met batterij grip en een top objectief (bijvoorbeeld de 17-55 of 24-105) Heb je een lekker ruim budget dan is de 7D in combinatie met een 17-55 of 24-105 echt

            Het is en blijft de keuze van TS waar hij/zij de nadruk op wenst te leggen op de body of objectieven.

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS 7D

              Je moet het toestel kopen dat past bij je genre fotografie ( als je al zoiets hebt als "een genre"), maar vooral wat je graag zou hebben en wat in je budget valt.
              Zelfs een 1DMK4 of een phase 1 heeft een automatische stand
              Als fotografie je echt aanspreekt dan krijg je ook zo'n toestel onder de knie, zekers als je dan nog eens een fotografie cursus volgt. Indien je na een tijdje toch je interesse zou verliezen, wel.... dan is er nog steeds de koopjeshoek
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS 7D

                Ik zou voor een 7D gaan met de 17-55 2.8 lens. Heb je meteen zo ongeveer het beste in
                croptoestellen. Als je leest hoeveel mensen er met dit of dat starten en na zes maanden
                dromen ze al van iets anders, of stappen ze over op een duurder (beter) toestel.
                Ken je andersom mensen die starten met de 7D of zoiets en na een x aantal maanden
                overstappen op een goedkoper model? Natuurlijk niet. Die zijn tevreden. Of ze geven
                er de brui aan en dan eindigt alles in de koopjeshoek.
                Weet daarbij dat je net zo snel leert fotograferen met een 7D als met een 350D. Dat
                duurt heus geen dag langer. Scene modes en dergelijke zijn onzin. Heb er zat op mijn
                50D maar nooit een van gebruikt. Naar school geweest. Nooit iemand naar gevraagd.
                Koop jezelf (indien het budget het toelaat) zo'n goed toestel als maar mogelijk. Dan
                hoef je de resultaten alvast niet op je toestel of op je lens te steken en blijf je langer
                tevreden. Dan ben je voor een hele tijd uit die carrousel van verlangen en dromen naar
                iets beters.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik zou voor een 7D gaan met de 17-55 2.8 lens. Heb je meteen zo ongeveer het beste in
                  croptoestellen. Als je leest hoeveel mensen er met dit of dat starten en na zes maanden
                  dromen ze al van iets anders, of stappen ze over op een duurder (beter) toestel.
                  Ken je andersom mensen die starten met de 7D of zoiets en na een x aantal maanden
                  overstappen op een goedkoper model? Natuurlijk niet. Die zijn tevreden. Of ze geven
                  er de brui aan en dan eindigt alles in de koopjeshoek.
                  Weet daarbij dat je net zo snel leert fotograferen met een 7D als met een 350D. Dat
                  duurt heus geen dag langer. Scene modes en dergelijke zijn onzin. Heb er zat op mijn
                  50D maar nooit een van gebruikt. Naar school geweest. Nooit iemand naar gevraagd.
                  Koop jezelf (indien het budget het toelaat) zo'n goed toestel als maar mogelijk. Dan
                  hoef je de resultaten alvast niet op je toestel of op je lens te steken en blijf je langer
                  tevreden. Dan ben je voor een hele tijd uit die carrousel van verlangen en dromen naar
                  iets beters.
                  +1

                  Ik heb ongeveer een jaar geleden een 500d gekocht. Nu heb ik al spijt dat ik geen stapje hoger ben gegaan naar bijvoorbeeld een 7d. Je loopt al snel tegen de beperkingen van een toestel aan...
                  Canon EOS 70D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
                  flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS 7D

                    Tegen welke beperkingen? Als ik vragen mag ? Ik heb zelf geen beperkingen als ik de 550D gebruik. En ik geloof zeker dat de verwachtingen die men heeft van een camera per persoon verschillend zijn

                    Ik vond dat ik wel beperkt werd door de door mij gebruikte objectieven de 18-55 (non IS) en de 55-250IS. Deze als eerste vervangen voor betere objectieven. En de grootste beperking ben ik zelf. (nee mij zelf nog niet vervangen) :P


                    Het is dat ik een leuke financiele meevaller had (bonus), dat ik mij als extratje de 7D met accessoires kado heb gegeven, anders was dit niet gebeurd, aangezien ik nog erg tevreden ben over de 550D
                    Last edited by Superdaantje; 15 december 2010, 21:26.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS 7D

                      Hi,
                      ik heb voor mijn 7D het Sigma 17-70 OS Macro nu nieuw. Dat is een prima lens! Iets meer zoom dann de 17-40L, kompakter en lichter!
                      Groetjes
                      Geert
                      (met EOS xD en enkele objektiven onderweg ..., x=7)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS 7D

                        Koop jezelf (indien het budget het toelaat) zo'n goed toestel als maar mogelijk. Dan
                        hoef je de resultaten alvast niet op je toestel of op je lens te steken en blijf je langer
                        tevreden. Dan ben je voor een hele tijd uit die carrousel van verlangen en dromen naar
                        iets beters.
                        Je kon het niet beter zeggen
                        (in een slapeloze nacht ?)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS D7

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Wat maakt een 7D moeilijker dan een 550D? Op beide camera's moet je scherpstellen, een diafragma kiezen, iso kiezen, sluitertijd beoordelen en klik op het knopje drukken.

                          Scene standen maken het alleen ingewikkeld, ik weet nooit wat te keizen.

                          Ook hebben camera's in de hogere klasse meer knopjes buiten op, zodat je weet dat je iets kan instellen en bij een menu instelling moet je dat weten en dan nog weten te vinden ook.

                          Dat je niet alle diepere achtergronden en geavenceerde opties begrijpt en gebruikt is duidelijk, maar dat komt vanzelf.
                          Ik vind mijn 5D MII zelfs gemakkelijker te bedienen dan mijn Powershotje dat ik had.

                          Als die instellingen 'portret','landschap','sneeuw', 'macro' en wat nog allemaal, heb je allemaal niet nodig.

                          Op mijn 5D M II gebruik ik enkel Tv en Av of M.

                          De kleuren nabewerken doe je sowieso op je pc.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment

                          Working...
                          X