Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop eerste camera

Wordt de Canon Eos 1000D nog gemaakt ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
      Artistieke foto's neem je met een Nikon... een Canon is en blijft een fotokopie machine.
      Als Canonion man weet ik deze wel te waarderen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Wordt de Canon Eos 1000D nog gemaakt ?
        Heb nog geen berichten gelezen dat deze niet meer geproduceerd word. Er waren enkele maanden terug wel geruchten over een EOS2000D alleen waren deze gebaseerd op het verschijnen van een aankondiging van een boekenwinkel die een boek aankondigde van de EOS2000D. Dit is dan ook het enige wat ik ben tegen gekomen dat er een opvolger aan komt (verwacht op korte termijn geen opvolger van de 1000D) ;-)

Comment

Sony A580...erg goed toestel, en veel waar voor je geld. Goede sensor en AF-systeem, lang op 1 batterij (1050 foto's), snel (5 foto's per seconde met een heel aardige buffer), filmmodus, mirror lock-up, DoF preview, live view mét AF, Sweep Panorama en een rits functies voor bij weinig licht.

'k Weet niet of de Pentax K-x nog beschikbaar is, maar die is ook erg goed .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Kijk even bij Pentax, hun basistoestellen zijn volgens gebruikersevervaringen en verschillende reviews heel goed en je krijgt meer waar voor je geld.

Tussen beide toestellen ben je echter beter af met de D5000, deze staat een trapje hoger als de 1000D maar zoals altijd moeten we hierin herhaling vallen en zeggen dat je kwaliteit nog meer bepaald wordt door 1/ de gebruiker en zijn wil tot leren 2/ de optiek oftewel de lenzen.

Vraag je ook af of je misschien niet beter af bent met een bridge. Een stuk goedkoper en voor jou doeleinden mogelijks een betere oplossing.
            Via de zoekunctie kom je hier dan verschillende draadjes tegen met vragen of ervaringen over de toestellen.

Comment

Zoals iemand anders al zei, kijk misschien ook naar de kleinere toestellen (Sony NEX, Panasonic/Olympus Micro Four Thirds)...ik weet niet hoe het zit met de lenzen voor MFT, maar voor die eerste komt er volgend jaar een portretlens.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
              X