Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van canon 400D naar 7D, eerst een tussenstap?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van canon 400D naar 7D, eerst een tussenstap?

Stel de vraag binnen het jaar nog eens. Vermoedelijk heb je dan al een opvolger. Maar ik vermoed dat je door je overuren niet veel tijd zal hebben om te fotograferen.

Mocht ik het bij het verkeerde eind hebben, ga voor de 50D als die aan je verwachtingen gaat voldoen. Mocht de snelere focus en de iets betere beeldkwaliteit je bekoren van de 7D,dan ga je voor deze. Maar een tussenstap is zeker niet nodig.

Comment

Hier zijn we weer...

Stel; (want het is nog niet allemaal 100% in orde)

Ik kan m'n 400D (met kitlenzen etc...) verkopen voor 350 euro...

En ik kan een tweedehands 40D kopen, ook voor 350 euro (volgens de verkoper in perfecte staat en 1,5 jaar oud). Wel enkel de body natuurlijk en ook zonder grip (die ga ik waarschijnlijk wel missen)...

De kitlenzen die ik nu heb zijn een tamron 70-300 en een canon 18-55 non is. De tamron ga ik zeker niet missen want die heb ik niet meer gebruikt na aanschaf van de 100-400. Alleen dat kitlensje van Canon zou ik dan nog moeten vervangen omdat ik niets meer ga hebben onder de 100mm. Liefst zou ik deze vervangen door een canon 17-55 2.8 maar die kost natuurlijk wel wat...

Wat denken jullie wat betreft de switch tussen beide body's ? Doen of niet doen (rekening houdende met deze prijzen?) Blijkbaar lopen de meningen nogal uiteen, uiteindelijk zal ik toch de knoop moeten doorhakken!
      Last edited by fenix; 22 december 2010, 14:10.
      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Ik kan m'n 400D (met kitlenzen etc...) verkopen voor 350 euro...

En ik kan een tweedehands 40D kopen, ook voor 350 euro
        Direct doen

Neem een 18-55 IS kitlensje erbij, zeer goede beeldkwaliteit

(en ik weet niet wat jullie altijd in een grip zoeken, weegt het al niet genoeg)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Ik zie niet in waarom je een 'tussen'toestel van de reeks 40 of 50 zou moeten kopen.

Beter centjes sparen.

t Verschil in bediening tussen een 7D en 400D is niet zo groot, uiteindelijk is t allebei Canon.
          Of op de pof doen

maar Johan....soms (lees te vaak) schrijf je echt totale onzin. Als jij de verschillen tussen deze toestellen en de bedieningen NOG niet kent en over een grote hoop gooit, pffft.
          Voor je anderen continu adviseert zou je beter eerst je eigen kennis wat kunnen opvijzelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Direct doen

(en ik weet niet wat jullie altijd in een grip zoeken, weegt het al niet genoeg)
            Een grip is onmisbaar Nee serieus....als je veel portretten schiet is die extra ontspanknop bv wel heel prettig....dat scheelt een hoop RSI van de polzen.
            Last edited by Monica; 22 december 2010, 23:46.

Comment

de verschillen tussen deze toestellen en de bedieningen
              Daarom heb ik de 400D vervangen door de 40D als backup voor de 7D, de bediening lijkt veel op mekaar
              En eens je gewend bent alles te regelen terwijl je door de zoeker kijkt, een groot verschil met de 400D

Ik ben ook aangenaam verrast door de beeldkwaliteit van de 40D
              Resolutie en belichtingsmeting van de 7D zijn beter, en de AF is van een andere orde, maar van ruis maakt het niet zoveel uit, en voor hoge ISO is de 7D toch niet gemaakt

Veel kan je aan een 40D niet meer verliezen, en je koopt al een erg mooie lens voor het verschil in prijs met de 7D (die nu al 1,5 jaar oud is)

Goede nacht
              Last edited by palombian; 23 december 2010, 00:14. Reden: Goede nacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Direct doen

Dat is precies wat ik van plan ben!

Nog een vraagje, zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten bij het testen van een tweedehands camera...? Natuurlijk is de globale toestand van belang, maar zijn er punten waar ik extra aandacht aan moet schenken?

Iedereen bedankt voor de tips...
                Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                  ...

Echt beu ben ik m'n 400D niet denk ik, maar het is soms frustrerend dat ik bij het 'grijze weer' van de voorbije weken amper fatsoenlijke vogeltjesfoto's getrokken krijg. Dit komt deels door m'n sluitertijden die niet kort genoeg zijn en ongetwijfeld ook gedeeltelijk door het gebrek aan ervaring. Als ik met de iso's één of 2 stops kon winnen, zou het al beter gaan... Maar het zal ook wel eens ooit terug beter weer worden zeker?
                  Dam weet ik een veel betere & goedkopere oplossing, namelijk een statief.
                  Die hoge ISO's gaan ten koste van de resolutie en die heb je juist bij vogelfoto's hard nodig (veren vragen hoge resolutie en je moet vaak nog croppen)
                  Vogelfoto's en hoge ISO's is het paard achter de wagen.....
                  Last edited by LesC; 23 december 2010, 11:45. Reden: Quote verbeterd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Die hoge ISO's gaan ten koste van de resolutie en die heb je juist bij vogelfoto's hard nodig (veren vragen hoge resolutie en je moet vaak nog croppen)
                    wat voor onzin is dat nu? alsof je met een statief ineens een snellere sluitertijd gaat krijgen.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Dat is precies wat ik van plan ben!

zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten bij het testen van een tweedehands camera...? Natuurlijk is de globale toestand van belang, maar zijn er punten waar ik extra aandacht aan moet schenken?
                      - staat van de sensor (vuil kan je eraf halen, beschadiging niet)
                      - aantal clicks (zal mee bepalen hoelang je sluiter het nog gaat doen)
                      - algemene slijtage (hangt samen met aantal clicks en kan mee aangeven hoe goed/slecht een toestel behandeld geweest is).
                      - correcte werking van AF
                      en ik zal hiermee nog wel e.e.a. over het hoofd zien maar dit lijkt me zowat het belangrijkste.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Uiteraard gebruik ik bij slechte lichtomstandigheden en slechte sluitertijden een statief, maar daarmee vang ik de bewegingen van die beestjes nog niet op hé... Of moet ik die vogels ook op statief zetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          wat voor onzin is dat nu? alsof je met een statief ineens een snellere sluitertijd gaat krijgen.
                          Wat voor onzin is dit nu?
                          Niemand heeft het over een snellere sluitertijd gehad en ik heb het daar ook niet over.Mocht het om vliegende vogels gaan, ik heb dat niet gelezen.

Eerst lezen en dan commentaar vriend....

Comment

Vrede op aaaaaarde Jaja...ik zit al lekker in de sfeer

Comment

Wat voor onzin is dit nu?
                              Niemand heeft het over een snellere sluitertijd gehad en ik heb het daar ook niet over.Mocht het om vliegende vogels gaan, ik heb dat niet gelezen.

Eerst lezen en dan commentaar vriend....
                              Geen ruzie maken hé

Ik wil zeker geen olie op het vuur gooien maar je reageert toch wel op een quote van mij waarin ik stel dat ik geen fatsoenlijke foto's getrokken krijg omdat mijn sluitertijden niet snel genoeg zijn bij grijs weer...

Maar voel je niet aangevallen, alle tips zijn welkom...!

Comment

Geen ruzie maken hé

Ik wil zeker geen olie op het vuur gooien maar je reageert toch wel op een quote van mij waarin ik stel dat ik geen fatsoenlijke foto's getrokken krijg omdat mijn sluitertijden niet snel genoeg zijn bij grijs weer...

Maar voel je niet aangevallen, alle tips zijn welkom...!
                                voila

eerst lezen kees, en dan reageren
                                With Canon, I can (or at least try)
                                Photastic.be ~ Passion for the picture
                                Nieuwe site

Comment

Working...
                                X