Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF : 2x512 of 1x1Gig ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF : 2x512 of 1x1Gig ?

De Kerstman zou mij graag wat extra memory willen bezorgen.
    Hij moest nog even langs Vasa passeren.

Nu vroeg ik mij af wat ik hem best laat meebrengen ?
    2 kaartjes van 512MB of 1 van 1GB ?

Ik weet dat velen zullen opteren voor 2x512.
    Maar ik heb er nu 3 van 256, en denk dat het handig is als je met 1 van 1GB een tijdje zorgeloos kunt fotograferen.
    Voorlopig hou ik nog de 256 kaartjes, dus als de grote vol zijn, kan ik nog steeds verder met die 256.

Verder heb ik goede ervaringen met de kaartjes van Vasa (nu heb ik Transcend). De nieuwe zouden van Ridata zijn.

Ik zou er 2 van 512 nemen, om de reden dat je bij verlies maar de helft van de foto's kwijt bent, ook als er een kaartje stuk gaat heb je er nog eentje van 512 over.
    Zoals ik al zei, zou ik liever voor de 1GB opteren, om redenen van gemak / comfort...

Wie helpt me de knoop door te hakken ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

2 kaartjes is beter, risicospreiding.
    Nou ja, ook dubbele kans op ellende.. hmmmmmmm

Comment

Waarom geen 2 van 1Gig

Comment

Ik zou gewoon 1gig nemen. Ik heb ook 1gig steken en heb er nog nooit problemen mee gehad. Je hebt het plezier van niet vaak of misschien niet te wisselen en als je gewoon omspringt met je kaartje, dan kan er "normaal" niets mee gebeuren.
        "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Benieuwd of dit ook naar chit-chat verwezen wordt ?
          Geheugenkaartjes of batterijen, past niet in 'algemeen'

In dit forum kun je terecht voor alle topics rondom (digitale) fotografie, maar die niet direct in de overige forums passen. Onderwerpen kunnen variëren van fototechnieken tot opleidingen, boeken, tijdschriften, cursussen etc, maar ook vragen of opmerkingen over BD of de forums zelf.

Plaats topics die niets met fotografie of BD te maken hebben in het forum Chit Chat.

Sorry voor het misbruiken van je topic Dama, zelf zou ik opteren voor 2X512.
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Ik begrijp je, Bingel.
            Weet ook niet waarom uw topic verplaatst werd.
            Originally posted by bingel
            Benieuwd of dit ook naar chit-chat verwezen wordt ?
            Geheugenkaartjes of batterijen, past niet in 'algemeen'

In dit forum kun je terecht voor alle topics rondom (digitale) fotografie, maar die niet direct in de overige forums passen. Onderwerpen kunnen variëren van fototechnieken tot opleidingen, boeken, tijdschriften, cursussen etc, maar ook vragen of opmerkingen over BD of de forums zelf.

Plaats topics die niets met fotografie of BD te maken hebben in het forum Chit Chat.

Sorry voor het misbruiken van je topic Dama, zelf zou ik opteren voor 2X512.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Bedankt, heel sympatiek van U Dama. Persoonlijk vind ik dat uw topic hier zeker thuishoort. Na wat nazicht van alle topics hier algemeen na de strengere regels ben ik tot de conclusie gekomen dat zeker 75% dan thuishoort in chit-chat.
              En ik heb dan ook nog een rot-bui vandaag, maar tegen onrechtvaardigheid ben ik altijd geweest
              'k zal nu maar stoppen met Uw topic te vervuilen
              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Ik zou ook voor één van 1Gb gaan. Alhoewel, ik heb mij juist een kaart lezer-/schrijver gekocht en bij nader bekijken van de handleiding blijkt dat het nieuwe speelgoed maar kaarten van max 512Mb ondersteund.
                Bekijk eerst of alles wel compatiebel is alvoorens een 1Gb kaart te kopen.

groeten

Comment

Als het Ridata is zou ik 1 Gig nemen. Geen problemen bij Ridata... dus hoef je 't risico ook niet te spreiden over twee 512 mb.

Comment

Wel,ik heb 2 Ridata-kaartjes van 512MB en 1 Ridata-kaartje van 1 Gig en het is dit laatste dat ik meestal gebruik.Er gaan 102 RAW-foto's op en op de 512MB "maar" een 50tal.Ik zou opteren voor 1 Gig,Danny. Gewoon makkelijker in gebruik en ik ben nogal lui...

En wat betreft dit onderwerp:ik zou zo'n vraag posten in "Camera's en accesoires" en niet in "Algemeen".Maar eigenlijk zou ik er maar niet wakker van liggen
                    Danny's Photosite

Comment

Awel... Dat staat hier toch op z'n plaats ?
                      Niet goed gekeken zeker ?

En wat betreft dit onderwerp:ik zou zo'n vraag posten in "Camera's en accesoires" en niet in "Algemeen".Maar eigenlijk zou ik er maar niet wakker van liggen
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Denk ook aan het gebruik van bv. een X-drive op reis of zo. Terwijl je de ene 512 aan het overpompen bent naar de hard drive, ben je met de tweede 512 lekker verder aan het schieten. Toch iets om te overwegen, vind ik.

Ah, en met een 10D krijg je een goeie 70 RAW files op een 512MB. Je mag alleen niet vergeten de embedded JPEG size zo klein mogelijk in te stellen, anders kunnen er nog geen 50 op. Voor mijn part hadden ze de optie "no embedded JPEG" erbij mogen gooien; dat spaart nog wat meer plaats.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik heb die X-drive. Heel handig voor als je een langere periode zonder pc zit.
                          Maar 256MB is te weinig (100 foto's op large/fine).
                          Als je eens deftig wil gaan shooten, moet je al direct wisselen.
                          Vandaar dat ik graag naar 1GB zou gaan.
                          Originally posted by Pieter G.
                          Denk ook aan het gebruik van bv. een X-drive op reis of zo. Terwijl je de ene 512 aan het overpompen bent naar de hard drive, ben je met de tweede 512 lekker verder aan het schieten. Toch iets om te overwegen, vind ik.

Ah, en met een 10D krijg je een goeie 70 RAW files op een 512MB. Je mag alleen niet vergeten de embedded JPEG size zo klein mogelijk in te stellen, anders kunnen er nog geen 50 op. Voor mijn part hadden ze de optie "no embedded JPEG" erbij mogen gooien; dat spaart nog wat meer plaats.
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

Comment

Hallo Danny,

Ik denk dat ieder voor zich het best kan bepalen wat voor hem of haar het handigste is.
                            Voor mijn modellenshoots alleen 512 Mb kaartjes, de reden: de inhoud van het kaartje plus mijn bewerkte bestanden en 2 mappen in lage resolutie kunnen nog altijd op 1 CD-ROm voor het model. Mocht ik met 1 Gb kaartjes werken waren die ook vol op het eind van de sessie maar dan zou ik niet zo praktisch meer kunnen werken als nu.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik kom hier nog eens op terug.
                              Was dus van plan eentje van 1GB aan te schaffen, maar ik wuil het nu nog een beetje moeilijker (en duurder ) maken).
                              Ik zie dat de 2GB in promotie staan, en toch een heel stuk goedkoper zijn dan 2x1GB. Dan zou ik liever daar voor gaan.

Heeft er al iemand een 2GB ? Is dit nog handelbaar ?
                              Ik dacht dat Roadrunner ook een tweede kaartje van 1GB bijbesteld had.

Als daar iets mee is, ben je wel 390 euro-ballen kwijt natuurlijk.

Een feit is dat je dan naar geen fotootje min of meer moet omkijken. Ideaal voor op langere shoots (reizen...), in combinatie met de X-drive.

Vasa bevestigde mij althans dat er geen compatibiliteitsproblemen zijn met 10D en X-Drive II.

Graag spoedig reacties/advies want zou de bestelling nog dit jaar willen plaatsen.
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

Comment

Working...
                              X