Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Radeloos!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Radeloos!

Hallo,
    Ik fotografeer op het ogenblik windhonden en candid shots van de begeleiders. Nu bezit ik een Canon S10 en heb met plezier er bijna drie jaar mee gewerkt. Wat mij op het ogenblik tegenzit is de trage opstart en reactietijden van dit toestel. Ben er waarschijnlijk wat uitgegroeid en ben onderweg veeleisender geworden. Veel jaren geleden had ik een FX-3 van Yashica. Een heel eenvoudig doch goed toestel waar ik met plezier volledig manueel mijn foto's mee maakte. Dat is me net het punt waar ik belang aan hecht, dat volledig manuele bedienen. Niet dat het altijd hoeft maar het moet in diverse gevallen mogelijk zijn. Heb daarom ook de laatste 10 weken het relaas van de EOS300D gevolgd maar zie in die manuele mogelijkheden , als ik me niet vergis, toch een zekere beperking. Het lijkt mij een dat de EOS D10 de betere keuze is. Spijtig is mijn budget net toereikend voor een D10 body maar zonder lens ben ik ook niks natuurlijk.

Kijk ik mij blind op de D10? Is de 300D toch niet zo'n slechte keuze? Zijn er nog andere modellen van andere merken die in aanmerking komen? Welke lens is voor mij van het grootste belang om te starten?

Wie weet hier mogelijks passende antwoorden.

Een groentje,
    Ron
    Ron
    D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

Ik heb helaas geen passend antwoord voor je, maar is het niet een optie om op zoek te gaan naar een tweedehands 10D of het model wat er daarvoor was, de D60? (ojee, of was het nou 60D? ) D30 zou ook nog kunnen...

Comment

Originally posted by dxnature
      Hallo,
      Ik fotografeer op het ogenblik windhonden en candid shots van de begeleiders. Nu bezit ik een Canon S10 en heb met plezier er bijna drie jaar mee gewerkt. Wat mij op het ogenblik tegenzit is de trage opstart en reactietijden van dit toestel. Ben er waarschijnlijk wat uitgegroeid en ben onderweg veeleisender geworden. Veel jaren geleden had ik een FX-3 van Yashica. Een heel eenvoudig doch goed toestel waar ik met plezier volledig manueel mijn foto's mee maakte. Dat is me net het punt waar ik belang aan hecht, dat volledig manuele bedienen. Niet dat het altijd hoeft maar het moet in diverse gevallen mogelijk zijn. Heb daarom ook de laatste 10 weken het relaas van de EOS300D gevolgd maar zie in die manuele mogelijkheden , als ik me niet vergis, toch een zekere beperking. Het lijkt mij een dat de EOS D10 de betere keuze is. Spijtig is mijn budget net toereikend voor een D10 body maar zonder lens ben ik ook niks natuurlijk.

Kijk ik mij blind op de D10? Is de 300D toch niet zo'n slechte keuze? Zijn er nog andere modellen van andere merken die in aanmerking komen? Welke lens is voor mij van het grootste belang om te starten?

Een groentje,
      Ron
      Ron, als je de Yashica nog hebt, bekijk dan eens je "noden", ik vermoed dat je na de p&s de 300d als prima gaat ervaren. de 10d kan iets meer, maar het is zoals altijd een afwegen. als het budget geen 10d toelaat, is de beslising toch gevallen, niet? Zo veel verschil zit er nou ook niet tussen deze 2 hoor. Heel wat mensen kunnen er prima mee uit de voeten. het ding zal ongeveer 10x zo snel zijn dan je p&s, gevoelsmatig dan, en daar ga je waarschijlijk prima tevreden mee zijn. Probeer hem wel even uit voor je hem koopt.
      Maar laat je niet opjutten om duurder te kopen dan dat je echt nodig hebt, ik denk voor jou soort fotografie niet nodig.
      Groeten
      Rudy

Comment

Originally posted by dxnature
        Hallo,

Een groentje,
        Ron
        Ik fotografeer veel dieren in het wild en helaas blijven deze niet wachten op mij om de foto's te maken die ik wil.
        Ik ondervind geen snelheids probleem met de 300D.
        Wat resultaten kun je vinden op mijn site.
        Gr Motordigitaal.
        www.motordigitaal.nl
        ---------------------
        Canon Eos 850, Eos 600, Eos 5, Eos 300D.
        Canon EF 20-35/3.5-4.5 USM.
        Canon EF 28-105/3.5-4.5 USM.
        Sigma 135 - 400 mm F4,5 - 5,6 APO ASFERISCH RF
        Sigma 105 mm F2,8 EX MACRO
        En een zooitje randgebeuren.
        ----------------------
        Fuji Fine Pix 2300
        ----------------------
        KL/ZW doka
        Gr Motordigitaal
        www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

Hoi,

Nee Rudy die FX-3 is jaren geleden uit mijn auto gestolen samen met al mijn ander fotospul. Plots had ik niets meer en heb er acht jaar over gedaan om mij terug een camera aan te kopen, de S10 is dat dan geworden. Als je het zo bekijkt was ik toen pas opgestart en plots alles kwijt en nu begin ik weer, dus ben ik weer zo goed als een opstapper. Ik had mijn keuze eigenlijk op de 300D laten vallen, maar struikel over de plastic body en de verkrijgbaarheid. Overal wachtlijsten! Gevoelsmatig ga ik voor de stevigheid en een betere menucontrole voor de 10D. Zover ik kan lezen geeft die voor manueel gebruik meer mogelijkheden. Zoals motordigitaal vermeld is het misschien aangeraden de beide toestellen in de shop te vergelijken. Een mens blijft steeds twijfelen. Het is wel zo dat ik ook regelmatig sfeerbeelden maak en zonsondergangen, natuurfenomenen etc... Mijn inzetgebied is dus zeker niet beperkt tot het fotograferen van snelle honden ook het portreteren ervan is een bezeigheid. Soms gebeurd er plots iets onverwacht en dan moet de camera ook onmiddelijk paraat zijn. De S10 neem ik veel mee op de motor daar die zo compact is. Met een D10 zie ik dat niet zo gauw gebeuren, daar zal ik een gepaste foto rugtas moeten voor aanschaffen.

Alvast bedankt voor jullie toelichtingen
          Ron
          D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

Comment

Working...
          X