Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Concertfotografie

In sommige zaaltjes geraak je ms wel met een kleine dslr zonder te opvallende lens binnen (bv Arenberg, Vooruit, Vk, Trix) en zeker op gratis festivals, cafeconcerten, jaarmarkten, jeugdhuizen etc ...

In het Sportpaleis kan je het wel vergeten tenzij je werkt voor een bepaalde site of tijdschrift of organisatie en je een 'accreditatie' voor dat concert krijgt.

Als je niet frontstage (achter de hekken vlak tegen het podium, waar geen publiek mag komen) kan staan, kan je in t Sportpaleis al geen deftige foto's nemen.

Met een dslr type Canon 500D met een 50 mm f1.8 lens geraak je ms wel binnen als je dat in de handtas van een vriendin steekt, maar je foto's zullen niet spectaculair zijn.

De security vindt het bv ook niet tof dat je van je plaats komt of rondloopt.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
      ik zie staan bij de faq

bij de huisregels volgend antwoord:

Mag ik foto’s maken in het Sportpaleis of de Lotto Arena?
      Antwoord
      Het is niet toegelaten om te fotograferen in het Sportpaleis en de Lotto Arena.

dat is duidelijk denk ik
      Ik werk in de sector, neem van mij aan dat je bij Justin Bieber niet zal binnen mogen met een DSLR. En als je foto's neemt, lees dit even: http://forum.belgiumdigital.com/f19/...sk-336750.html

Foto's nemen met een 'huis-,tuin-, en keukentoestel' om een souvenir te hebben kan (meestal) wel.
      Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Ja, ik neem mijn Lumix dan maar mee.
        Ik ken iemand die naar Lady GaGa is geweest en daar mochten ook geen foto's worden genomen. Natuurlijk, iedereen doet dat. Het was zelfs een deeltje van haar show, dacht ik. Om het monster weg te flashen.
        I've never been cool and I don't care. - Celine Dion

Comment

Vaio, lijkt me een goed plan. Met een FZ serie heb je behoorlijk wat zoom en je kent het toestel al. Alleen niet gaan flitsen, dat heeft totaal geen zin.

Verder zou ik toch opletten met opmerkingen zoals over Lady Gaga, want zoals jij fan bent van Bieber zijn er genoeg mensen fan van haar.

Geen van beiden kan me bekoren, maar daarom breek ik ze nog niet in publiek af. Terughoudendheid is een mooie deugd.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
            vergeet het maar om met een dslr binnen te geraken op grotere concerten.
            ik doe al jaren security oa marktrock, maanrock.
            vroeger meer dan genoeg in de AB gewerkt, Vorst National, sportpaleis,enzo...
            enkel op de gratis festivals kan je ongestoord uwe dslr meenemen (als je er ooit eentje zou kopen tenminste)
            Zelfs al zou je semi professionele apparatuur mee naar binnen krijgen dan nog is het zonder ervaring vrijwel onmogelijk om aanvaardbare foto's te trekken. En ik denk inderdaad ook dat je het spul niet eens mee naar binnen krijgt.
            Van het geld dat je bespaart kun je later nog vele andere concerten zien!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
              Vaio, lijkt me een goed plan. Met een FZ serie heb je behoorlijk wat zoom en je kent het toestel al. Alleen niet gaan flitsen, dat heeft totaal geen zin.
              Inderdaad, mijn Lumix heeft een aardige zoom en is niet supergroot.

Verder zou ik toch opletten met opmerkingen zoals over Lady Gaga, want zoals jij fan bent van Bieber zijn er genoeg mensen fan van haar.
              Hoezo? Zei ik iets verkeerd?

Geen van beiden kan me bekoren, maar daarom breek ik ze nog niet in publiek af. Terughoudendheid is een mooie deugd.
              Fijn want ik heb de pest aan al die haters. Er zijn op Facebook duizenden groepen tegen Justin Bieber. Iedereen die zegt dat hij een janet, homo, baby, ... is. Ik word er kotsmisselijk van. Als je hem niet goed vindt, verpest het dan niet voor anderen en doe vooral de moeite niet om daarop te reageren.

Comment

't monster wegflitsen lijkt me geen blijk van goedkeuring...

Ik ben trouwens zelf begonnen met een FZ5 om concerten te fotograferen. Als je dat leuk vindt schakel je vanzelf snel over op een spiegelreflex, maar als je enkel souvenirs wilt zijn die bridgetoestellen best leuk. En de nieuwe zullen nog betere zijn.
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Haha! Ik denk dat er een communicatieprobleem is.

In de show van Lady GaGa kwam er een monster op het podium. Deel van de show. 'Monster Ball tour'

Lady Gaga vroeg aan de fans het monster weg te flashen.

Comment

Ik word oud...

Comment

Neenee, als je dat niet wist, kon je dat niet weten.
                      En wat voor een stomme zin was dit.

Comment

Working...
                      X