Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50d,500d,60d,7d, ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 50d,500d,60d,7d, ...

    Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
    Welk toestel is het beste voor portretfotografie 50 d, 60 d , 7 d of 5 d?
    Minstens zo belangrijk als het toestel is de lens... Sommige lenzen geven nooit de mooiste portretfoto's, zelfs niet op een 1D.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: 50d,500d,60d,7d, ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
      Welk toestel is het beste voor portretfotografie 50 d, 60 d , 7 d of 5 d?
      volgens mij is, in deze vraag, de camera niet aan de orde.
      't Is de lens die de bepalende factor is.
      Hangt er ook vanaf wat je onder portret verstaat.
      Ik maak bvb. portretten met mijn superzoom...en dat lukt me vrij goed.

      Comment


      • #18
        Re: 50d,500d,60d,7d, ...

        Maar bij dezelfde lens wat is dan het verschil tussen een 5d, 7d, 60d (buiten full frame en crop)?

        Wanneer rendeert een meerprijs van een 5 d t.o.v. een 60 d bijvoorbeeld?

        Waarom opteren voor een 5d i.p.v een 7d?
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #19
          Re: 50d,500d,60d,7d, ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
          Maar bij dezelfde lens wat is dan het verschil tussen een 5d, 7d, 60d (buiten full frame en crop)?

          Wanneer rendeert een meerprijs van een 5 d t.o.v. een 60 d bijvoorbeeld?

          Waarom opteren voor een 5d i.p.v een 7d?
          Bij dezelfde lens en dezelfde instellingen...een groter beeldvlak, waardoor meer bokeh zichtbaar ofwel beperkte DOF.

          Betere ISO prestaties door lagere pixeldensiteit/kwalitatief betere pixels met behoudt van aantal megapixels...

          Het is niet de vraag wanneer fullframe rendeert tegenover crop...het is de vraag wat voor foto's je wil maken en wat daarvoor dan het beste geschikt is.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #20
            Re: 50d,500d,60d,7d, ...

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Bij dezelfde lens en dezelfde instellingen...een groter beeldvlak, waardoor meer bokeh zichtbaar ofwel beperkte DOF.

            Betere ISO prestaties door lagere pixeldensiteit/kwalitatief betere pixels met behoudt van aantal megapixels...

            Het is niet de vraag wanneer fullframe rendeert tegenover crop...het is de vraag wat voor foto's je wil maken en wat daarvoor dan het beste geschikt is.
            Voornamelijk portret in studio. Hierbij is een hoge iso niet zo belangrijk of ben ik mis?
            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

            Comment


            • #21
              Re: 50d,500d,60d,7d, ...

              De hoge ISO niet...maar de beperkte scherptediepte en superieure resolutie wel.

              Voor studiowerk is de 5D mkII momenteel dé camera bij uitstek...! (tenzij je genoeg geld hebt voor een 1Ds of D3x)
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #22
                Re: 50d,500d,60d,7d, ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                Maar bij dezelfde lens wat is dan het verschil tussen een 5d, 7d, 60d (buiten full frame en crop)?

                Wanneer rendeert een meerprijs van een 5 d t.o.v. een 60 d bijvoorbeeld?

                Waarom opteren voor een 5d i.p.v een 7d?
                Een camera heeft altijd rendement zero, tenzij je je werk gaat verkopen.

                Je kan volgens mij beter portretten maken met een superieure portretlens en 50d dan met een kitlens op een 5dII. Dus kies wat je wil gaan doen, zorg dan in de eerste plaats dat je daar geschikt glas voor hebt en dan vind je ook nog wel een camera.
                Als ik zelf moet kiezen tussen portretten met een a900 + Minolta 24-105 en a700 + Minolta 85/1.4G, dan weet ik wel zeker dat die tweede combinatie veruit het mooiste resultaat geeft.

                Maar ik heb vooral de indruk dat het je om de camera te doen is... Het resultaat zou dan wel eens kunnen tegenvallen (tenzij je het betere portretglas al in huis hebt natuurlijk ).
                Last edited by K-2; 3 december 2010, 22:25.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment

                Working...
                X