Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera, hulp aub

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Compact camera, hulp aub

Maar denken jullie dat de Panasonic Lumix DMC-TZ10 een slechte koop gaat zijn?
    Want ik vind de lx5 echt veel te duur,
    voor de rest gebruik ik toch mijn spiegelreflex dus zou jammer zijn van het geld dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
      voor de rest gebruik ik toch mijn spiegelreflex dus zou jammer zijn van het geld dan
      Weet niet of je er tevreden mee gaat zijn. Indien je al een DSLR hebt dan vind ik toch
      dat je een compact moet zoeken die zich daar in gunstige omstandigheden mee kan
      meten. Niet dat je bij elke foto het gevoel hebt: had ik nu mijn DSLR maar mee gehad.
      Ik heb dat vrijwel nooit, daarom beveel ik de LX5 ook aan. Maar dat is iets dat je zelf
      moet weten, natuurlijk.
      Net zoals de hoeveelheid geld die je er aan wenst te spenderen.
      (Eigen ervaring leert me dat telkens ik me ergens goedkoop tracht van af te maken,
      dat ik dan achteraf het gevoel heb door mezelf bedrogen te zijn, en ongelukkig met
      het aangeschafte ben. Vandaar dat ik nu iets minder reken, maar luister naar advies
      en de eventuele logica er achter.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
        Laat ik het zo zeggen de TZ10 is een zeer goede compact om bij te hebben op reis enz...trekt aardig mooie foto's zeker bij mooi weer(maar dat doen alle compacts)Echter bij minder licht presteert die ondermaats. Dan zijn de LX5 en de canon ixus-modellen veel beter.....is altijd al een probleem geweest van de TZ-reeks,veel te sterke ruisonderdrukker die de foto teniet doet.

Grtz

Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Welke van de canon ixus series raad jij mij dan aan?
          Want vergeleken met de F waarden zijn die op 5.9 meestal

Comment

De Pana TZ10 is zeker een hele goede compact (maar heeft idd de logische beperkingen van een compact)
            De iets betere compact kost echter al snel iets meer, en zoals idd gezegd is de LX5 ietsje beter, maar kijk zelf anders eens naar deze 18 page review van de iets betere compact:
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Heb van deze al veel moois gelezen

Zijn in ieder geval beter van prestaties binnenhuis.

Grtz

Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik denk toch dat ik voor de panasonic ga gaan, die is ook iets lichtsterker en zal wel
                niet heel slecht binnen presteren hé :P f3.3 4.9

Comment

al eens gedacht aan een bridgecamera van fugi, zijn goed en niet duur uitgezonderd het topmodel

Comment

Het was eigenlijk voor te gebruiken bij optredens van Belle Perez omdat daar alleen nog maar met een compact mag gewerkt worden, de bridge ziet er ook proffesioneel uit dus ga ikz eker niet doen, dan magik hem toch niet gebruiken, de panasonic is een goede en heeft gewoon compact look

Nu heb ik wel gisteren gehoord dat de spiegelreflex terug mag dus des te beter!!

Comment

Working...
                    X