Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera, hulp aub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Compact camera, hulp aub

    Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
    Raden jullie trouwens de panasonic toestellen aan?
    De LX5 zeker, de rest van panny heb ik nooit getest of gehad dus kan ik me niet over uitspreken.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

    Comment


    • #17
      Re: Compact camera, hulp aub

      Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht

      Dit is wat ik in mijn compact wil:

      Minstens 12 MP
      Grote zoom
      Scherpe foto's
      Filmen
      Ik wil maximaal 6 MP....

      Comment


      • #18
        Re: Compact camera, hulp aub

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        De compacts van Panasonic van de TZ-reeks dan zijn zeer goede all-round compacts voor op reis...lekker veel zoom en een groothoek plus filmen in HD wat wil je nog meer.
        Maar let er wel op dat de TZ-reeks niet zo goed is bij minder licht...de ruis komt al gauw opsteken...en de ingebouwde ruisonderdrukker doet zijn werk teveel zodat er veel details verloren gaan van de foto...;en geloof me ik heb er zelf één gehad.

        Bij mooi weer superfoto's maar binnen en bij donkere gelegenheden mindere foto's met ruis vanaf 200 iso.

        Grtz

        Templar
        Welke raadt jij mij dan aan? Want het is veel voor binnen foto's te maken bij minder licht...
        liefst ook ene die snel scherp stelt en scherpe foto's geeft.
        Zoom en mp dan weggelaten, welke is de beste koop voor mij?

        Comment


        • #19
          Re: Compact camera, hulp aub

          Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
          Welke raadt jij mij dan aan? Want het is veel voor binnen foto's te maken bij minder licht...
          liefst ook ene die snel scherp stelt en scherpe foto's geeft.
          Zoom en mp dan weggelaten, welke is de beste koop voor mij?
          Tja, veel foto's binnen en bij minder licht dan zit je toch al snel in het vaarwater van
          een DSLR of bij zoiets a la Olympus Pen, Panasonic G1, Sony Nex, Leica X1, Samsung
          NX 100. Maar die vallen waarschijnlijk buiten je budget.
          Dan heb je natuurlijk nog de top compacts van Panasonic, zoals de LX5, van Canon, de
          G12 of de 95s. Maar veel meer dan redelijk hun plan trekken binnen en bij minder licht
          doen die nu ook weer niet. Wat wil zeggen dat ze op dat vlak toch serieus achterblijven
          bij een DSLR.
          Misschien dat je je moet afvragen of je wensen realistisch zijn. Ik weet het, dat is een
          antwoord waar je totaal niks mee kan aanvangen, maar wel eerlijk. Al zal ik ook graag
          vernemen van iemand dat zijn compact dit alles wel als de beste kan...

          Comment


          • #20
            Re: Compact camera, hulp aub

            Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
            Welke raadt jij mij dan aan? Want het is veel voor binnen foto's te maken bij minder licht...
            liefst ook ene die snel scherp stelt en scherpe foto's geeft.
            Zoom en mp dan weggelaten, welke is de beste koop voor mij?
            Voor wat jij wil sorry dat ik het nogmaals moet zeggen een DSLR is het beste voor u wensen....koop een D90,500D of iets in die trent met kitlens en je zult tevreden zijn voor wat jij wenst....om mooie foto's binnen te nemen en een snelle AF ga je bij de compacts nog lang mogen zoeken vrees ik...

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #21
              Re: Compact camera, hulp aub

              Ik heb een dslr van canon de 500D
              maar ik zoek een compact die ik kan meenemen op uitstapjes,
              die ik gewoon bij concerten enkele foto's mee kan nemen,
              natuurlijk valt dit niet te vergelijken maar het is beter dan niets
              daarom zoek ik gewoon de beste uit de compact camera's snapje?

              Comment


              • #22
                Re: Compact camera, hulp aub

                Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                Ik heb een dslr van canon de 500D
                maar ik zoek een compact die ik kan meenemen op uitstapjes,
                die ik gewoon bij concerten enkele foto's mee kan nemen,
                natuurlijk valt dit niet te vergelijken maar het is beter dan niets
                daarom zoek ik gewoon de beste uit de compact camera's snapje?
                Zal mij dan maar nog eens herhalen. Indien je al een DSLR hebt en iets wil dat in je vestzak past maar goed presteert in low light, ga dan voor de LX5.
                Ik zat met eenzelfde probleem. Ik heb een 7D en 450D maar wil dat niet overal meesleuren en zocht iets wat toch proper beeld leverde. Op m'n blogpost die ik in een eerdere post hier heb vermeld, heb ik wat meer uitleg geschreven en heb ik de pluspunten en minpunten vergeleken (hands-on bij Konijnenberg, niet louter gebaseerd op internetreviews) tussen de compacts waartussen ik twijfelde: Canon 95S, Panasonic LX5, Canon G12, Samsung EX1.
                'k Weet niet van waar je bent, maar je mag altijd eens langskomen en die van mij te testen.
                Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                Focaldesign

                Comment


                • #23
                  Re: Compact camera, hulp aub

                  Inderdaad de LX5 is de beste optie denk ik ook.

                  Grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Compact camera, hulp aub

                    Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
                    Zal mij dan maar nog eens herhalen. Indien je al een DSLR hebt en iets wil dat in je vestzak past maar goed presteert in low light, ga dan voor de LX5.
                    Ik zat met eenzelfde probleem. Ik heb een 7D en 450D maar wil dat niet overal meesleuren en zocht iets wat toch proper beeld leverde. Op m'n blogpost die ik in een eerdere post hier heb vermeld, heb ik wat meer uitleg geschreven en heb ik de pluspunten en minpunten vergeleken (hands-on bij Konijnenberg, niet louter gebaseerd op internetreviews) tussen de compacts waartussen ik twijfelde: Canon 95S, Panasonic LX5, Canon G12, Samsung EX1.
                    'k Weet niet van waar je bent, maar je mag altijd eens langskomen en die van mij te testen.
                    Oké, eerst een vooral super blog
                    Ik heb 3 vraagjes

                    1: Die foto's buiten zijn die ook met die camera getrokken?
                    2: Is dit een camera met verwisselbare lens? Want dit is niet duidelijk
                    3: Wat is shutterlag ? :P

                    Comment


                    • #25
                      Re: Compact camera, hulp aub

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                      Oké, eerst een vooral super blog
                      Ik heb 3 vraagjes

                      1: Die foto's buiten zijn die ook met die camera getrokken?
                      2: Is dit een camera met verwisselbare lens? Want dit is niet duidelijk
                      3: Wat is shutterlag ? :P

                      Thx :-)

                      1. Alle foto's van die specifieke blogpost zijn met de LX5 genomen. Behalve uiteraard die va de LX5 zelf :-D
                      2. Neen, 24-90mm lens in 35mm equivalent, niet wisselbaar
                      3. Op Av en Tv beduidend minder dan de doorsnee compact. Op M voor mij volledig verwaarloosbaar.
                      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                      Focaldesign

                      Comment


                      • #26
                        Re: Compact camera, hulp aub

                        Maar wat is shutterlag?
                        Ik had gelezen dat het minder is maar wat wil shutterlag zeggen?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Compact camera, hulp aub

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                          Maar wat is shutterlag?
                          Ik had gelezen dat het minder is maar wat wil shutterlag zeggen?
                          De tijd die er is tussen het moment waarop je op je ontspannerknop drukt (en de foto wil nemen) en wanneer de foto effectief wordt genomen door de camera.
                          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                          Focaldesign

                          Comment


                          • #28
                            Re: Compact camera, hulp aub

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                            Maar wat is shutterlag?
                            Ik had gelezen dat het minder is maar wat wil shutterlag zeggen?
                            de tijd tussen de druk op de knop en het moment waarop de foto genomen wordt !

                            bij compacts durft dat wel tijd in beslag nemen
                            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                            Comment


                            • #29
                              Re: Compact camera, hulp aub

                              Oké danku voor de goede uitleg!
                              Lijkt me leuk het enige wat me tegenhoud is dat hij zo een 200€ meer kost dan mijn vorige
                              compact die van canon (kwam 239)
                              En dat hij 3.8x zoom heeft tot 90mm wat ik niet heel veel vindt omdat ik hem vooral binnen
                              wil gebruiken bij concerten

                              Maarja de kwaliteit is wel super

                              Comment


                              • #30
                                Re: Compact camera, hulp aub

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                                Oké danku voor de goede uitleg!
                                Lijkt me leuk het enige wat me tegenhoud is dat hij zo een 200€ meer kost dan mijn vorige
                                compact die van canon (kwam 239)
                                En dat hij 3.8x zoom heeft tot 90mm wat ik niet heel veel vindt omdat ik hem vooral binnen
                                wil gebruiken bij concerten

                                Maarja de kwaliteit is wel super
                                Hoe meer zoom je wil, hoe minder de kwaliteit. Je zal dus 1 van de 2 moeten opgeven vrees ik.
                                Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                                Focaldesign

                                Comment

                                Working...
                                X