Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw toestel aanschaffen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuw toestel aanschaffen

ik ben zinnens een nieuw toestel aan te schaffen en heb hier al aardig wat rondgeneusd en ook al wat in de winkel gaan horen.

nu twijfel ik toch wel wat tss bepaalde merken /type's

Canon A80 : hoor ik veel goeds van, heeft deze ook min punten ?
    Canon S50 : ????

Sony P92 / P10 : wat heeft de P10 meer te bieden dan de P92
    men heeft me verteld dat deze toestellen zeer snel van prijs veranderen en dat de herstellingen peperduur zijn

Samsung V3 of V4 : daar hoor ik maar weinig van ,alhoewel men zegt dat dit topkwaliteit is en wanneer men bovendien een mankement moest hebben dat ze belange zo duur niet zijn als bovenstaande merken.

klopt dit allemaal zowat?

Als jullie andere goede aanraders moesten hebben ±500€ dan zou ik dat graag vernemen.

thx

de minolta z1? enorme zoof, heel snelle AF, niet zo duur, en ligt nog eens enorm goed in de hand..
    Panasonic dmc fz28

Comment

als je graag een compact toestel wil hebben dat toch een pak manuele instellingen heeft, dan kan ik je uit eigen ervaring de Canon Powershot S45 aanraden
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

2 Minpuntjes van de A80 volgens|: http://www.megapixel.net/html/issueindex.php?lang=en

-Geen opslag als TIFF of RAW
        -De zoeker zit wat meer naar rechts als bij A70/60-,minder plezierig

Overigens een bijzonder positieve review!
        S50 is ook niet verkeerd, maar de A80 heeft hem ingehaald voor een lagere prijs.

Sony zou ik niet aan beginnen, overigens zijn reparaties aan digitaaltjes bijna altijd zo duur,dat je beter een nieuwe kan kopen.....

In deze prijsklasse kan je al kiezen uit diverse superzoomcamera's, die lijken mij interessanter dan die Sony's of Samsungs (Laat Samsung elders maken), zoals de Z1 inderdaad.......

Comment

Originally posted by skank
          de minolta z1? enorme zoof, heel snelle AF, niet zo duur, en ligt nog eens enorm goed in de hand..
          Een zoooooooooofcamera !

Ludovic
          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
          BD0118BE

Comment

Mischien zou het wel handig zijn als Johan er bij zou vertellen waar hij de camera primair voor gaat gebruiken.
            Wat heb je aan 10X zoom , als je er geen gebruik van maakt?
            En als hij geen boodschap heeft aan manuele instellingen wordt het weer een ander verhaal.
            Canon EOS450D

Comment

huis , tuin en keukengebruik of hoe noemt men dat

heb ook al gedacht aan de Minolta Z1 maar volstaat zoiets wanneer je bvb een safari of dergelijke zou maken ? of schiet je dan nog tekort ?

wanneer ik de A80 zou nemen kan je daar dan nog op uitbreiden met betere lenzen ?

Comment

Originally posted by JohanDD
                huis , tuin en keukengebruik of hoe noemt men dat

heb ook al gedacht aan de Minolta Z1 maar volstaat zoiets wanneer je bvb een safari of dergelijke zou maken ? of schiet je dan nog tekort ?

wanneer ik de A80 zou nemen kan je daar dan nog op uitbreiden met betere lenzen ?
                Voor een safari lijkt me de Z1 heel geschikt.....
                De A80 heeft een vaste lens en kan alleen uitgebreid worden met converters (voorzetlenzen)

Comment

ik heb dan uiteindelijk voor de Minolta Z1 gekozen, ligt idd goed in de hand ,heeft vele functies en heeft een zoom om U tegen te zeggen.
                  bovendien viel de omvang van het toestel behoorlijk mee, is in feite niet zoveel groter dan een canon A80.

nu maar een beetje beginnen oefenen dat we er tegen de verlofperiode in slagen om een deftige foto te nemen

thx mannen ,dit forum heeft me heel wat vooruit geholpen in het bepalen van mijn keuze

Comment

ik heb dan uiteindelijk voor de Minolta Z1 gekozen, ligt idd goed in de hand ,heeft vele functies en heeft een zoom om U tegen te zeggen.
                    bovendien viel de omvang van het toestel behoorlijk mee, is in feite niet zoveel groter dan een canon A80.

nu maar een beetje beginnen oefenen dat we er tegen de verlofperiode in slagen om een deftige foto te nemen

thx mannen ,dit forum heeft me heel wat vooruit geholpen in het bepalen van mijn keuze
                    hoi , prima keuze ! ik vertrek binnenkort in januari op safari met net dezelfde camera (zie ook maar vele topics van mij omtrent z1 en safari, gebruik zoekengine)

je kan gerust wat fotos posten, contacteer me anders op stijn.moke@pandora.be om ervaringen, fotos enzo uit te delen

proficiat met je aankoop en nog prettige feesten

we verwachten binnenkort fotos van je !
                    Panasonic dmc fz28

Comment

Originally posted by skank

hoi , prima keuze ! ik vertrek binnenkort in januari op safari met net dezelfde camera (zie ook maar vele topics van mij omtrent z1 en safari, gebruik zoekengine)

je kan gerust wat fotos posten, contacteer me anders op stijn.moke@pandora.be om ervaringen, fotos enzo uit te delen

proficiat met je aankoop en nog prettige feesten

we verwachten binnenkort fotos van je !
                      Hey Skank

Ga je naar Kenya?
                      Wanneer precies vertrek je in januari en met welke vlucht?

Comment

Working...
                      X