Voor een avontuurlijke rondreis per jeep in Oeganda zoek ik mij een degelijke camera + lens aan te kopen. Omdat we vanuit deze jeep onze beelden zullen moeten schieten verwacht ik van de camera enkele waardevolle vereisten.
van de lens verwacht ik beslist voldoende zoom, stabilisatie, lichtsterkte & scherpte
Het toestel moet snel reageren, gebruiksvriendelijk zijn en mogelijkheid bieden voor verschillende objectieven aan te koppelen en goed in de hand liggen.
Wat research leert mij dat de volgende camera's gesuggereerd worden
Nikon D3100 body
canon EOS 500D
voor de lenzen dacht ik de standaardlens 18-55 VR en de 70-300
Het budget voor body + 2 lenzen is rond de 700 euro
De camera moet een investering zijn voor grote reizen en amateurfotografie in het dagelijks leven maar het is niet echt de bedoeling om beeldbewerking of professionele beelden mee te schieten. Het betreft dus geen gepassioneerde aankoop maar verwacht er wel ergens de ruimte voor natuurlijk.
Moesten jullie denken dat het budget hiervoor te beperkt is overweeg ik eventuele suggesties tweedehands aan te kopen.
Graag jullie mening over de body en lensen hierboven en eventuele alternatieven zijn natuurlijk heel welkom.
Het betreft mijn eerste camera dus heb er helemaal niet veel kennis over.
thx
Wim
van de lens verwacht ik beslist voldoende zoom, stabilisatie, lichtsterkte & scherpte
Het toestel moet snel reageren, gebruiksvriendelijk zijn en mogelijkheid bieden voor verschillende objectieven aan te koppelen en goed in de hand liggen.
Wat research leert mij dat de volgende camera's gesuggereerd worden
Nikon D3100 body
canon EOS 500D
voor de lenzen dacht ik de standaardlens 18-55 VR en de 70-300
Het budget voor body + 2 lenzen is rond de 700 euro
De camera moet een investering zijn voor grote reizen en amateurfotografie in het dagelijks leven maar het is niet echt de bedoeling om beeldbewerking of professionele beelden mee te schieten. Het betreft dus geen gepassioneerde aankoop maar verwacht er wel ergens de ruimte voor natuurlijk.
Moesten jullie denken dat het budget hiervoor te beperkt is overweeg ik eventuele suggesties tweedehands aan te kopen.
Graag jullie mening over de body en lensen hierboven en eventuele alternatieven zijn natuurlijk heel welkom.
Het betreft mijn eerste camera dus heb er helemaal niet veel kennis over.
thx
Wim
Comment