Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 55 of Alpha 580???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Alpha 55 of Alpha 580???

    Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
    waar heb je die gehaald? ik heb de 580 nog nergens zien verkopen.
    Rechtstreeks van Sony via SCD in Deinze... ;-)
    Nikon D700, wat glas en Sony RX100
    BD2424BE
    Klik voor meer!

    Comment


    • #17
      Re: Alpha 55 of Alpha 580???

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Hij staat nochtans op diverse sites online - ik heb 'm bij Foto Rubens/Studio 73 zien staan op hun site. Ook het kleine broertje, de A55, staat er.
      This product is not in stock
      beter kijken op die site . dit is bij bijna elke site. staat er al op voor wanneer hij aankomt maar is overal nog 'in bestelling' of 'out of stock'. vandaar dat ik me ook afvroeg vanwaar dat cameratje kwam .

      @diabolix: ok, bedankt

      Comment


      • #18
        Re: Alpha 55 of Alpha 580???

        De 580 ligt al in diverse winkels hoor.. Heb 'm al in de hand gehad in diverse winkels.
        De a560 is echter nog niet in de winkel (tenminste, circa 2 weken geleden nog niet).

        Maar de a580 is op inmiddels aardig wat plaatsen te verkrijgen (www.fotohorst.nl bijvoorbeeld)
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment


        • #19
          Re: Alpha 55 of Alpha 580???

          ik dacht dat de a55 geen continu AF had bij het nemen van foto's in 10fps modus? op die foto's zie ik geen onscherpte? weet iemand iets meer over de a77, wanneer hij op markt komt of reeds testen?
          veel vragen hé
          Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
          https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

          Comment


          • #20
            Re: Alpha 55 of Alpha 580???

            was nog vergeten te vragen hoe de ervaringen zijn van zowel 580 als 55 als het op ruis aankomt, iets in de richting 1600 iso?
            Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
            https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

            Comment


            • #21
              Re: Alpha 55 of Alpha 580???

              Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
              ik dacht dat de a55 geen continu AF had bij het nemen van foto's in 10fps modus? op die foto's zie ik geen onscherpte? weet iemand iets meer over de a77, wanneer hij op markt komt of reeds testen?
              veel vragen hé
              a 55 heeft continu AF bij 10fps en ook bij filmen, zogenaamde diashow effect bij 10fps kun je volgens sommige gebruikers vermijden door de image review (beeld vd opname dat getoond wordt na elke opname) uit te schakelen. Heb laatste zelf niet geverifieerd

              a55 heeft zeer snelle AF, dit zowel voor single beeld als in een sequence van opnames, volgens testresulten van FNAC zelfs sneller dan de nieuwe nikon d7000.
              Als je dat toestel eens deftig gebruikt weet je hoe snel het eigenlijk wel is.

              hoge ISO gedrag is niet slecht
              hier kun je zelf vergelijken en zowel volledige RAW als jpeg beelden afladen zodat je een volledig beeld krijgt
              When it was announced in September the D7000 took a lot of people by surprise. Although a D90 successor had been on the horizon for some time, what wasn't expected was how close in specification terms the new camera would turn out to be to the D300S. In some respects, in fact, the D7000 actually outguns its (supposedly) semi-pro cousin, and offers a compelling upgrade option to both D90 and D300S owners, whilst nominally sitting between the two in Nikon's current lineup. Although ergonomically, the D7000 is a very close match for the D90, its overall 'feel' is considerably more serious, thanks to a magnesium alloy body shell and slightly thicker rubber coating on the hand grip and rear of the camera. At 16.2Mp the D7000 offers the second highest resolution of any Nikon DSLR, behind only the 24Mp D3X. All of these pixels are packed onto a newly developed CMOS sensor, which is almost certainly the same or very similar to that in the Sony Alpha SLT-A55. As well as extra resolution, the new sensor also offers a higher 'standard' ISO span of 100-6400, expandable up to the equivalent of ISO 25,600.


              klein toestel van buiten maar groot van binnen !

              a77 zit in andere prijsklasse, krijgt andere OVF, nog snellere af, waarschijnlijk ook meer beelden/s, grotere en meer robuuste behuizing, meer gebruiksmogelijkheden etc.
              sprake van 24mp sensor, hoop persoonlijk van niet .
              Is weinig van geweten zowel van de lanceer datum (waarschijnlijk feb,mrt 2011) als de finesse van het toestel.

              Comment


              • #22
                Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                Laten we hopen dat het ook een grotere buffer meekrijgt. Sony liet eerder al horen dat het een ongelooflijk krachtig toestel wordt waar we van achterover zouden moeten vallen. De A55 doet wel 10 fps, maar met een buffer van 20 RAWs kom je niet ver (net twee seconden). 6 fps is natuurlijk ook al erg snel...dan doe je iets meer dan 3 seconden met de buffer. Ter vergelijking: de A580 doet 5 fps en houdt het 22 beelden vol, dus iets meer dan 4 seconden. In Speed Priority (7 fps) gaat die er natuurlijk nog sneller vandoor.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #23
                  Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                  ik dacht steeds dat a580 > a55
                  door al deze lovende woorden over de a55 snap ik het niet meer. welke wordt er beschouwd als het 'hogere model'. of is er hier net geen sprake van en moet je ze naast elkaar plaatsen?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                    Dat is zo. Ze hebben beide het getal 5 vooraan gekregen hé. Bij Konica-Minolta had je vroeger iets gelijkaardigs meen ik. KM7D en KM5D ofzo gebruikten ze daar.

                    A2XX/A3XX: instap. A4XX/A5XX/A3X/A5X: iets meer gevorderd. A7XX/A7X: topmodel APS-C.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                      Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                      ik dacht steeds dat a580 > a55
                      door al deze lovende woorden over de a55 snap ik het niet meer. welke wordt er beschouwd als het 'hogere model'. of is er hier net geen sprake van en moet je ze naast elkaar plaatsen?
                      beide modellen zitten min of meer op hetzelfde niveau, zijn beide a5 reeks modellen, het verschil is dat a55 een SLT is en de a580 nog een klassieke DSLR met optische zoeker. Voor SLT gebruikt sony 2 cijfers en voor DSLR 3 cijfers als identificatie.

                      opzet van de a55 was een zo compact mogelijk toestel te bouwen zonder opklapbare spiegel en met een elektronische zoeker ipv optische , en met in alle omstandigheden een snelle autofocus ook tijdens filmen.

                      vermits het een vrij gedurfd en nieuw concept was en omdat men in het geheel niet wist of dit ging aanslaan bij het publiek heeft men ook nog een a580 op de markt gebracht.

                      De a55 en de a580 gebruiken zelfde sensor, bij de a55 gaat er iets aan licht verloren door de gebruikte translucent spiegel, maar als ik de resultaten van de a55 vergelijk op hoge ISO met de nikon d7000, welke ook zelfde sensor gebruikt, dan zijn de verschillen beperkt en in sommige gevallen zelfs beter. Van een aantal beelden die ik al gezien heb zal de a580 iets beter dan de d7000 presteren, min of meer op het niveau van de pentax k5 welke ook zelfde sensor gebruikt. Maar al die verschillen zijn vrij beperkt.

                      Waar zitten de grote verschillen, dat is in de snelheid en in het gebruikersgemak. Daarbij kun je nog uren discussiëren over al dan niet elektronische zoeker, a55 zoeker is nog niet perfect maar biedt veel mogelijkheden. De optische zoeker van de a580 is ook niet prefect en zowat het zwakste punt aan de a580 toz vd concurrentie.
                      Gebruikersgemak van de a55 zal wel bij de beste in zijn class horen maar de a55 is toch nog iets anders.

                      Een nadeel van de a55 is dat de battery vlugger leeg is, maar dit kan indien nodig opgevangen worden door een 2de battery.

                      Als je veel fotografeert op hoge snelheid (10fps) raad ik ook aan van MemoryStick Pro Duo te gebruiken of heel snelle SD, dit om de beelden vlugger te kunnen wegschrijven.

                      Filmen is iets wat men bij in de camera's steekt ten dag van vandaag, je betaalt er voor en ik vind dat het niet meer dan logisch is dat dit ook goed werkt.
                      Die beeldkwaliteit van beide toestellen is zeer goed in filmmode maar de a55 heeft zelfde AF snelheid bij filmen als bij fotograferen.
                      hier een paar voorbeelden wat geen enkel andere DSLR hoe duur die ook mag zijn kan nadoen.

                      Sony a55 α55 auto focus test 自動對焦測試 af tracking demo α55


                      na een minuut zie je de beelden
                      Sony has just launched their latest Alpha A55 and A33 digital SLR cameras. I had a chance to try out the A55 dSLR for both video and digital stills. I took t...


                      hier een vergelijk tussen canon550d (kon praktisch eender welk ander toestel zijn) en de a55
                      zie sprongen in lichtmeting en in AF met de canon 550d toz vd a55.

                      refer to http://www.focus-numerique.com/sony-alpha-33-55-deja-prise-mains-news-2091.html


                      Geen van beide toestellen a580 of a55 is beter of slechter, zijn gewoon verschillend, maar ik persoonlijk zou met de a55 meeste fun beleven, maar dat hangt misschien van persoon tot persoon af.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        beide modellen zitten min of meer op hetzelfde niveau, zijn beide a5 reeks modellen, het verschil is dat a55 een SLT is en de a580 nog een klassieke DSLR met optische zoeker. Voor SLT gebruikt sony 2 cijfers en voor DSLR 3 cijfers als identificatie.... grote goede uitleg
                        je eindigt met te zeggen dat ze beide gewoon verschillend zijn, niet beter of slechter.
                        ik heb een paar weken geleden al wat opgezocht over deze modellen en kwam tot te conclusie dat de a580 meer 'customisable' is dan de a55. je hebt met de a580 meer vrijheid over de instellingen enz dan met de a55 die over het algemeen meer automatisch of zelfbeslissend is over hoe en wat er wordt gedaan tijdens fotograferen, filmen. zit ik hier juist?
                        of waar zitten de meeste verschillen dan net?

                        edit: is er trouwens een groot verschil tussen die elektronische of optische beeldzoeker?
                        edit 2: sorry voor de thread-jack
                        Last edited by thibault monheim; 3 december 2010, 19:50.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                          je hebt met de a580 meer vrijheid over de instellingen enz dan met de a55 die over het algemeen meer automatisch of zelfbeslissend is over hoe en wat er wordt gedaan tijdens fotograferen,
                          Dit geldt alleen in de 10fps burst mode. In de 6fps mode kan je alles naar wens instellen.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #28
                            Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                            Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht

                            edit: is er trouwens een groot verschil tussen die elektronische of optische beeldzoeker?
                            Ik vind het verschil echt enorm. Heb de 580 in bezit en heb de a55 getest maar kon echt niet wennen aan de electronische zoeker. Deed me meteen denken aan het beeld dat je hebt in de zoeker van VHS camera's van vroeger. Dat was mijn eerste reactie. Na enkele ogenblikken wen je er wel wat meer aan maar ik vond het meer een videocamera dan een SLR... Het beeld door een klassieke optische zoeker vind ik véél meer werkbaar en bovendien minder vermoeiend voor de ogen dan de "verlichte" zoeker van de a55. Deze laatste is volgens mij ook vooral bedoeld om te gebruiken via het LCD display ipv de zoeker.
                            Als het puur om fotografie gaat zou ik zeker voor de 580 gaan. (die eveneens schitterende HD video beelden kan maken maar is voor mij meer een leuke extra dan een reden om een slr te kopen...)

                            7 Fps kom je ook ruimschoots mee toe in de meeste situaties hoor ;-)
                            Nikon D700, wat glas en Sony RX100
                            BD2424BE
                            Klik voor meer!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                              Wat voor mij nog een reden is om voor de alpha 580 te kiezen is, dat je op de a55 geen batterijgrip kunt plaatsen. allez toch niet de VG-B50AM

                              nu da ik deze heb op mijn a500 kan ik ni zonder, als je een heel uur verticale foto's trekt (bij een handbal wedstrijd) ben je blij met een vertical grip
                              Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
                              I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
                              I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

                              Comment


                              • #30
                                Re: Alpha 55 of Alpha 580???

                                Voor zover de centen doorwegen :

                                €100 cash back op a33 en a55 tot 31/1/2011
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X