Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd.

Hoi,
    Ik ben Erwin nieuw hier en ook in de digitale fotografie wereld.
    Nu wil ik aan jullie advies vragen welk toestel best bij me zou passen rond een budget van 300 a 400 euro.Kan zijn dat dit te laag is in jullie ogen maar ben starter en doe het als hobby dus niet alle dagen en ook niet echt op foto jacht.
    Ik neem hobby matig veel foto's maar er is gebrek aan het kunnen nemen van echte close ups waar details duidelijk zichtbaar zijn zoals bv een mier in detail.....
    Alsook iets van heel ver duidelijk op de foto te krijgen...
    Alvast dank voor de hulp.
    Mvg
    Erwin

Re: Hulp gevraagd.

Erwin,

Je doelstellingen om macro of tele duidelijk op foto krijgen vereisen naast wat basiskennis ook de gepaste objectieven. Lenzen alleen al voor dit soort werk kunnen/zullen makkelijk al het vooropgestelde budget overschrijden.
    Heb je er al eens aan gedacht om uit te kijken naar een degelijke tweedehands DSLR?
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik denk dat je het vooropgestelde bedrag al vlug zal kwijt zijn aan een tweedehands makro-lens.Een tweedehands body is ook een optie maar daarvoor zal je het vooropgestelde bedrag moeten opwaarderen .(onlangs stond hier nog een eos 350D te koop dewelke ik ook nog gebruik en deze zijn niet te duur.
      veel geluk met je zoektocht.

Comment

Hoi,
        Allen alvast dank voor de info. Ik zoek het echter niet in de topklasse. Maar wel als hobby man toch iets of wat waardige foto's te kunnen nemen. Uiteraard zal ik voor dat bedrag in de tweedehands sector op zoek moeten gaan of mss zijn er mensen die ervaring hebben met compacte toestellen die heel dicht in de buurt komen.

Dit heb ik net als aanbod gekregen... Jullie advies hierover. Kennis van lenzen zal ik nog moeten opdoen hoor is allemaal nieuw voor mij.
        CANON 350D

3 LENZEN

TELELENS 75'300

2 auccu`s

ORIGINELE CANON RUGZAK

TOESTEL VERKEERD IN NIEUWSTAAT
        Mvg
        Erwin
        Last edited by Falkon; 27 november 2010, 13:30.

Comment

Het toestel is een degelijk zoals reeds gemeld,gebruik het ook nog steeds . Maar welke lenzen zijn er bij ?
          françois

Comment

budget is vrij beperkt gezien je wensen. Wil je een nieuwe dslr of is tweedehands een optie.

bij nieuw zou je kunnen kijken naar een 1000D met IS kitlens of een vergelijkbaar model van Nikon of een ander merk. Zullen elkaar niet zoveel verschillen.

Kennis van mij gebruikt een canon 50 II f/1.8 met een macro tussenring en maakt er toch echt leuke foto's mee, maar om er bij voorbeeld vlinders, wespen etc mee te fotograferen komt die mm te kort. Dan is een 100mm of 150mm macro prettiger om mee te werken.

Advies ga naar een winkel en houd eens een paar camera's vast. welke vind jij prettig vast houden?

Maar door zoek het forum eens er zijn je al vele voor gegaan met een soort gelijke vraag

Comment

Working...
            X