Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7d of 5dmark2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7d of 5dmark2

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
    Als je gaat voor
    - absolute beeldkwaliteit
    - absolute scherpte
    - prestaties hoge iso

kom je altijd bij 5d II terecht
    Maar wat heb je daaran als bv de AF niet aan de eisen voor basketbal voldoet?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dat was het inderdaad, bedankt rupsel.
      Dat was een zeer goed en duidelijk verhaal van je, waarop ik toentertijd besloten heb om de 5DmkII aan te schaffen. (ik twijfelde ook tussen de 7D en de 5DmkII)
      Ik maak continu actiefoto's, buiten en in de studio. Welliswaar van kinderen, maar de bewegingen van de camera af en naar de camera toe zijn enorm (schommel, rennen, springen) Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen 7D in mijn handen heb gehad..maar de AF van de 5DmkII vind ik zeer accuraat, ik heb nauwelijks onscherpe foto's.. Beeldkwaliteit is gewoon om van te smullen. Ik ben nog steeds compleet verliefd op mijn toestel
      Ik heb laatst foto's geschoten van een paardenrace...met de 5DmkII.
      Niks geen centje last van een "trage" autocus. Flitsen (on camera) doe ik nooit, ook niet 's avonds of in een sporthal. Is ook niet nodig met een lichtsterke lens en de hoge ISO-waarden die je bij de 5DmkII kunt aanhouden.

maar nogmaals....de 7D zal een prachtig toestel zijn. Ik vind alleen het verhaal over de AF van de 5DmkII niet kloppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Maar wie zegt dan dat ie dat niet doet? Je mag als fotograaf ook nog wel een beetje werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Wie zegt er dat de autofocus van de 5DmkII niet aan de eisen van basketbal voldoet? Veel mensen hebben ergens wat opgevangen dat de 5DmkII een slechte autofocus heeft......en nemen dat gegeven klakkeloos over in al hun postings. De autofocus van de huidige 5DmkII is net dezelfde dan die van de oude 5D , 10D , 20D, 30D , 40D enz...dat zou dan per defenitie willen zeggen dat je met geen enkele van die niet 1D series in het verleden geen foto's van basketbal kon maken. De verkoopstechnieken van Canon bestaan erin om elke nieuwe body de hemel in te prijzen door de dingen gunstiger voor te stellen dan dan ze in werkelijkheid zijn. Heel wat mensen op allerlei fora (die misschien zelfs geen 7D of 5DmkII gebruiken) vertellen dat voor waarheid verder. De hoop die ze koesteren is er dat wanneer ze zelf zo'n toestel kopen alles wat er verteld wordt ook werkelijk zo is.
          De 7D heeft een ander autofocussysteem....het uitzicht ervan is anders dan de voorgaande body's.....maar stellen dat de 7D vele malen beter en sneller is dan een 5DmkII is dikke zever. Het systeem is wel wat sneller wanneer je snelle objectieven gebruikt....maar op gebied van juister focussen of minder missers....daar zie ik direct geen verschil tussen een 5DmkII en een 7D. Iemand die beweerd dat het onmogelijk is om met een niet 7D of 1D serie body actie te fotograferen moet dringend eens wat aan zijn techniek gaan doen.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Ik snap het gezaag niet goed over beide toestellen... waarom een 5D II kopen als je continu gaat croppen en dit dan gaat vergelijken met een 7D. Ik zie het nut echt niet. Je koopt een 5D toch voor zijn iso prestaties, en een 7D om de cropfactor en burstsnelheid. Zou het eigenlijk niet logischer moeten zijn om het beeld van de 5D dan op zelfde zoomafstand te nemen als de 7D dus bvb je neemt een foto op de 5D op 100mm en op de 7D dezelfde foto instelparameters en dergelijk op 160mm ongeveer.
            En vergelijk dan de beelden, indien mogelijk de 5D omzetten in 18MP ( hoewel ik daar het nut ook niet van inzie.
            Qua iso prestaties lees ik overal en zie ik ook overal dat de 7D zeker de moeite waard is. Wil je de top of the top ( bij canon dan ) dan zou je een 1Ds of 5D moeten overwegen. Maar verlies je wel de burstsnelheid.
            De vraag gaat hier echter wel over iso prestaties: 5D II of 7D.
            Ik denk dat je hiervoor best eens beide vergelijkt op beeldniveau:

Download de voorbeelden in CR2 en bewerk ze zoals jij ze zou willen bewerken op iso 3200 en of hoger. Zo doe ik dat althans om te zien wat ik eruit kan halen. Bij de 5D heb ik zelfs een foto op iso 25600 zo kunnen bewerken dat ze op webformaat (1200x800) echt zo goed meevallen. Iso 3200 was uitstekend en gaf zelfde resultaat als mijn 40D op iso 1000
            De 7D viel ook ontzettend goed mee, maar niet zozeer op hogere iso's dan 3200. Nuja hoger dan 3200 gebruik je ook meestal in extreme omstandigheden
            Ik prijs de 5D niet aan maar je moet zelf een beetje uitzoeken en testen hoever je kan gaan. Download een paar voorbeelden en speel ermee, en de beelden waarmee je de beste resultaten behaald in jouw case, dat zou jouw toestel moeten worden
            Crop de foto's, haal noiseware erdoor, PS, ... en bezie dan. Voor mij is dit nog altijd de beste methode dan zaken te lezen van mensen die tegen een bepaald model zouden kunnen zijn of hun toestel willen aanprijzen. Het is en blijft een dure hobby, het zou zonde zijn dat je een 5D zou kopen om te beseffen dat je elke foto telkens moet croppen omdat je te weinig tele hebt, of bij een 7D telkens moet vloeken omdat je teveel ruis zou hebben ( dit is maar om te zeveren, sinds PS CS5 haal ik zelfs op mijn ouwe 40D het ruis met gemak uit op foto's genomen op 1600-3200 iso )

Bij deze mijn zegje.

Mvg,
            Oli
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              ..............Zou het eigenlijk niet logischer moeten zijn om het beeld van de 5D dan op zelfde zoomafstand te nemen als de 7D dus bvb je neemt een foto op de 5D op 100mm en op de 7D dezelfde foto instelparameters en dergelijk op 160mm ongeveer..........
              Foutje ! U bedoelt waarschijnlijk de 5D op 160mm en de 7D op 100mm

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

jups my mistake kwas aant letten op de sneeuw ^^

Comment

Ik denk dat als je de specificaties en doelstelling van beide camera's bekijkt de keuze vrij eenvoudig is. Bovendien komt het prijsverschil in de beurt van het verschil tussen een 70-200 f2.8 en de IS versie. Ideale lenzen op een crop camera voor uw gebruik. Het blijft een grote investering dus is het misschien een goed idee om beide te huren. Zo kun je met een gerust hart de juiste keuze maken. Succes!

Een aantal sportfoto's 12.500 ISO:
                  http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=33557025

Comment

Hoi Oli,

Ik crop maar weinig foto's...het ging mij om de link tussen de cropfactor van de 7D en de beeldkwaliteit van de 5DmkII.
                    Ik geloof ook niet dat hier gezaagd wordt...mensen vertellen hier slechts hun mening.
                    maar overall heb je natuurlijk gelijk. Alhoewel de ISO voor mij niet het belangrijkste was, wel de ontzettend hoge kwaliteit van de foto's en de FF.
                    Wat daar waar CF voor het aantal mm's van belang kan zijn is FF natuurlijk zalig voor je DOF.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      De autofocus van de huidige 5DmkII is net dezelfde dan die van de oude 5D , 10D , 20D, 30D , 40D enz...
                      De Af van mijn 10D valt niet te vergelijken met de 5DmkII Rupsel. Ik heb de 70-200L op mijn 10D geschroefd....maar de AF is echt een pak trager hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Hoi Oli,

Ik crop maar weinig foto's...het ging mij om de link tussen de cropfactor van de 7D en de beeldkwaliteit van de 5DmkII.
                        Ik geloof ook niet dat hier gezaagd wordt...mensen vertellen hier slechts hun mening.
                        maar overall heb je natuurlijk gelijk. Alhoewel de ISO voor mij niet het belangrijkste was, wel de ontzettend hoge kwaliteit van de foto's en de FF.
                        Wat daar waar CF voor het aantal mm's van belang kan zijn is FF natuurlijk zalig voor je DOF.
                        Ja dat dacht ik al Beeldkwaliteit is voor mij ook het allerbelangrijkste. Spijtig ( niet echt ) genoeg, zit ik 90% van de tijd in feestzalen waardoor iso prestaties een belangrijke rol spelen. Hedendaags zat de 7D niet eens in mijn persoonlijke keuze als DSLR, eerder de 1D mkIII en de 5D mkII Maar het is nu eenmaal de TS zijn vraag. Dat over dat gezaag gaat eigenlijk meer dat de mensen het ene toestel afbreken terwijl beide uitstekende toestellen zijn, elk hun specifiek doel. Het afbreken van de AF van de 5D bvb.
                        Als ik deze topic lees zou mijn keus eerder vallen op een 5D mkII ( ik crop zelden en als ik crop dan is het niet zoveel en al mijn lenzen zijn klaar voor FF,ik heb eerst glaskwaliteit gekocht ) Nu wachten op een gevulde bankkaart of een goeie tweedehands 5D ^^

Comment

ik denk dat het minstens even belangrijk is om eens te kijken wat voor objectieven ISOOKE eventueel al in de kast liggen heeft en hoe dicht bij het terrein gefotografeerd wordt.
                          Als hij/zij een vaste 200mm heeft, zou ik geen cropcamera kopen, want dan kom je bij 320 mm uit en da's volgens mij veel te lang voor basket als je net naast het veld staat. Als hij/zij een 135mm liggen heeft, dan is een crop van 1.6 veel beter. Ik zou gerust voor een crop durven gaan en een lichtsterkere, eventueel kortere lens kopen. Als er al een 200 f2 in de kast ligt zou ik een FF aanschaffen.

Als je professioneel wil gaan, moet je voor de 1DmIV gaan en een flink pak kaartjes kopen, want die zijn zo vol.

ch.
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Nikon D700

Comment

Jeroen Oenemeloen

Comment

Tjah...daar is nu eenmaal weinig tegen in te brengen
                                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                                X