Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de hands Sony

Ik ben momenteel op zoek naar een reflexcamera.
    Hierbij kwam ik het volgende tegen:

2de hands Sony Alpha 350 met kitlens 18 - 70
    Toestel is net 2 jaar, er zijn 3100 foto's mee genomen en wordt verkocht voor 325 euro.

Wat denken jullie van deze prijs? En wat is jullie mening over dit toestel?

Re: 2de hands Sony

Te duur! zie: http://www.kamera-express.nl/Digital...Nederlands.htm (+10.5 € verzending)

dit is +/- 50 € meer en het is de opvolger (A390) en "een nieuwe" met 2 jaar garantie....

Zelf werk ik met de A700 en de A450 (net gekocht body voor 399!) en ben zeer tevreden van het hele Sony-gebeuren (ik kom van KM-Minolta af) enkel het scroll wieltje aan de wijsvinger (triggervinger ) staat voor een mannenhand te kort bij de aan en uitschakelaar....
    Al meerdere malen ervaren dat als ik het toestel al wandelend wil uitschakelen, ik nog net het scrollwiel doe bewegen, en dan is je instelling gewijzigd net voor het afsluiten...

Voor de rest fun met het shooten

Aanvulling: Hier met 6.50 € verzendkosten voor t zelfde.....: http://www.cameranu.nl/artikel/10507...90L_18-55.html.... enz....
    Last edited by Petronix; 24 november 2010, 10:45.

Comment

Ik zou het niet doen, heeft een CCD-sensor ipv Cmos. En die 18-70 lens is echt niet goed. Kijk naar een 450/500/550 met 18-55mm lens, die vind je nieuw nu voor een redelijke prijs.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Ik zou het niet doen, heeft een CCD-sensor ipv Cmos. En die 18-70 lens is echt niet goed. Kijk naar een 450/500/550 met 18-55mm lens, die vind je nieuw nu voor een redelijke prijs.
        Hier heb je gelijk in......over de kitlens 18-70 mm heb ik een andere mening ...
        Maar vanaf de A450 is de sensor idd beter, ik heb al een merkbaar verschil (ruis) tss de A700 en de A450

maar ik weet uiteraard niet hoeveel € de topicstarter wil spenderen....

Comment

Ik heb ook al voor nieuwe rondgekeken en dan kom ik bij de volgende uit die binnen mijn budget passen:

olympus E-520 + 14-42
          sony a390 + 18-55
          Canon 1000D + 18-55 IS

Comment

Ik zou deze alvast meenemen in je lijstje van alternatieven :

a450 + 18-55 voor €360 (incl. verzending)

Da's heel wat meer camera dan een van de instappers zoals a350 of 390.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

help, die kostte tot voor kort nog 650 euro en bij de lancering zelfs meer

die site heeft trouwens een zeer eigenaardige prijssetting aangezien de a450 goedkoper is dan de a390 die goedkoper is dan de a290
              en de kits met 55-200 zijn dan weer te duur want ze verkopen die zelf aan 249
              Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                die site heeft trouwens een zeer eigenaardige prijssetting
                Inderdaad, maar we kunnen er maar goed mee zijn hé .
                Voor mij ook de eerste winkel waar ik de a450 voor zo'n prijs zie.
                Eigenlijk een voor de hand liggende keuze voor wie een uitstekende camera wil zonder teveel toeters en bellen (voor wie richting Sony iets zoekt). Een beetje de a700 van zijn klasse.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Volgens mij inderdaad ook te duur. Heb zelf de 550 met beide kitlenzen tweedehands voor 400 euro gekocht. En even later net dezelfde combinatie / prijs al eens hier op BD zien staan trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

Fijn, maar ik zie hem niet meer in de lijst staan................

Comment

Inderdaad... Blijkbaar uitverkocht, wat me niet verwondert, gezien de prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                        Fijn, maar ik zie hem niet meer in de lijst staan................
                        Hij staat er nu toch opnieuw tussen. En is in voorraad!
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Da's inderdaad wel een heel mooie prijs

@Petronix's: tevreden van de A450 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davan Bekijk bericht
                            Da's inderdaad wel een heel mooie prijs

@Petronix's: tevreden van de A450 ?
                            Ja hoor, zoals aangehaald, no nonsens toestel met niet te veel toeters en bellen, alle noodzakelijkheden aanboord met een goede sensor! (beeldstabilisatie ingebouwd!, dus iedere lens geniet ervan.....)

Ik had hem gekocht als 2de body, maar ik neem deze meer in de hand, is ook leuk, licht en vrij simpel in structuur (lees gemakkelijk) minpuntje voor mezelf is al aangehaald: "scroll wieltje te kort op trigger"

Er waren voor mij nog andere items zoals dezelfde batterij als de A700 enz...

het LCD scherm is (vast type, niet kantelbaar) volgens mij wat ondermaats kwa afmetingen, het kunststoffen gedeelte van de LCD is 7,5 cm x 5 cm....het effectieve gedeelte (afbeelding) op de LCD scherm is 5,5 cm x 4 cm..en kwaliteit, best niet oordelen in het veld, maar thuis op de monitor
                            maar dit stoort me totaal niet.

Je gaat er zeker tevreden over zijn, voor mij beste deal tussen kwaliteit en prijs...
                            simpele body, goede sensor, goede prijs....

Zoals in andere item aangehaald betere ruis als de A700 ....(lees ook beter verwerkbaar in PS of LR)

Zie ruistest verschil met de A700...... : http://picasaweb.google.com/Petronix...eat=directlink let op de details in de bedrukking op de koffiezet. Maar ook op de kleurwarmte verschil.... de A450 is mijn inziens veel eerlijker....

Tip: klik eerst op de foto dan op het vergootglas rechtsboven voor volledig in te zoomen. En verschuif dan de foto met de muis! Veel fun!

Comment

Working...
                            X