Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede wandel elke dag camera...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goede wandel elke dag camera...

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ieder zijn meug natuurlijk maar voor mij vallen ALLE toestellen die geen manuele zoom hebben, helemaal uit de boot . . . in en uitzoomen met een knopje is gewoon een verschrikking, je kan er onmogelijk nauwkeurig mee werken.
    Dat gebrek aan nauwkeurigheid (dat mijn inziens best meevalt) kan je natuurlijk makkelijk corrigeren door zelf een beetje vooruit of achteruit te bewegen.

    Daarnaast heeft zoomen met een knopje voor mij ook op zijn minst één voordeel: Je kan je camera met 1 hand bedienen

    Comment


    • #17
      Re: Goede wandel elke dag camera...

      Oorspronkelijk geplaatst door invictus66 Bekijk bericht
      Daarnaast heeft zoomen met een knopje voor mij ook op zijn minst één voordeel: Je kan je camera met 1 hand bedienen
      Heel raar, goede stabiliteit is een must als je een 14x zoom gebruikt, zelfs met stabilisatie, als je op 720 mm foto's gaat nemen met één hand . . . daar heb ik mijn bedenkingen bij. Maar zoals ik al zei, ieder heeft zijn voorkeuren
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: Goede wandel elke dag camera...

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ieder zijn meug natuurlijk maar voor mij vallen ALLE toestellen die geen manuele zoom hebben, helemaal uit de boot . . . in en uitzoomen met een knopje is gewoon een verschrikking, je kan er onmogelijk nauwkeurig mee werken.
        De LX5 kan je zo instellen dat die per gangbare focal lenght gaat (24->35->50->70->90) ipv traploos.
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

        Comment


        • #19
          Re: Goede wandel elke dag camera...

          Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
          De LX5 kan je zo instellen dat die per gangbare focal lenght gaat (24->35->50->70->90) ipv traploos.
          Faan en invictus, een vraagje, hebben jullie ook een DSLR of niet?
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #20
            Re: Goede wandel elke dag camera...

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Heel raar, goede stabiliteit is een must als je een 14x zoom gebruikt, zelfs met stabilisatie, als je op 720 mm foto's gaat nemen met één hand . . . daar heb ik mijn bedenkingen bij. Maar zoals ik al zei, ieder heeft zijn voorkeuren
            Je kan, je moet niet (en al zeker niet op 720mm). Als je een peuter bij je hebt, heb je in veel gevallen gewoon maar één hand vrij.

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine
            Faan en invictus, een vraagje, hebben jullie ook een DSLR of niet?
            Toevallig wel, maar nog niet zo heel lang. Waarschijnlijk net omdat ik nog maar recent een DSLR heb dat ik het verschil opmerk.
            Last edited by invictus66; 24 november 2010, 10:23.

            Comment


            • #21
              Re: Goede wandel elke dag camera...

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Faan en invictus, een vraagje, hebben jullie ook een DSLR of niet?
              Ja, zoals ik ook op m'n blogpost (vermeld in m'n eerste post van deze thread) heb vermeld, vind ik de LX5 de perfecte compact als je ook een DSLR hebt. Heb je dat niet, zou ik eerder een bridge verkiezen. Maar als aanvulling op m'n 7D en 450D is dit perfect. De reden waarom ik dat persoonlijk de perfecte aanvulling vind, ga ik hier niet allemaal hertypen en kan je ook in m'n blog lezen.
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

              Comment


              • #22
                Re: Goede wandel elke dag camera...

                Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                MDY, ik kan je er maar ene aanraden.
                De Canon G12.
                Gebruik zelf ook de G10
                succes
                De Canon G12 (heb zelf een G11) is binnen zijn klasse een goed toestel, maar verwacht er niet teveel van, zeker niet in vergelijking met een DSRL :
                - veel tragere focus
                - kleurenkwaliteit niet vergelijkbaar
                - optische zoeker gebruik ik zelden, wegens onnauwkeurig
                - Zoomen gaat vrij traag en niet super-nauwkeurig
                - scherpte is niet super, maar zeker ook niet slecht
                - behoorlijk veel ruis vanaf ISO 800 (zou beter moeten zijn in G12, als ik me niet vergis)
                Canon 7D + Canon G11

                Comment


                • #23
                  Re: Goede wandel elke dag camera...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Ieder zijn meug natuurlijk maar voor mij vallen ALLE toestellen die geen manuele zoom hebben, helemaal uit de boot . . . in en uitzoomen met een knopje is gewoon een verschrikking, je kan er onmogelijk nauwkeurig mee werken.
                  Je bent niet de enige die dat vindt .

                  Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                  Nog steeds ben ik op zoek naar een goede bridge, wandel camera.
                  Voor de gewone wandeling, dag aan zee en feestje en uitstapje.

                  ... in extremis een 1000D met een tamron 18 - 270 ? die past ook in mijn eastpak schoudertasje
                  Ieder zijn ding, maar persoonlijk hou ik het bij iets in de richting van jouw laatste optie :
                  Ik heb gewoon de grip van mijn a700 verkocht, dus a700 + CZ16-80 of 18-250HSM is nu mijn "kleine" oplossing. Eventueel nog een kleine 28/2 mee als tweede lens, voor binnen, afhankelijk van waar ik denk terecht te komen en of ik ga om foto's te nemen of om enkel maar te genieten van de uitstap.

                  Deze oplossing is voor mij licht genoeg om de hele dag in de hand te hebben, en geen compromis qua beelden.
                  Een echt kleintje (a230-a290-1000d) scheelt niet zoveel qua gewicht, maar is veel minder handig in gebruik.
                  Een a700 is zelfs groter dan een 400d dacht ik, dus ik veronderstel dat 1000d of 400d zonder grip ook niet zo sterk verschillend zijn qua gewicht of omvang ?

                  Misschien komt hier nog wel een keer een NEX-5, maar voorlopig heb ik er geen behoefte aan.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goede wandel elke dag camera...

                    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                    Hoorde en las ik al vaak, maar kan je je nader verklaren, zeker waneer ik je handtekening lees en je zo veel lof hebt over de G10.
                    Tja, sommige zijn er content van, anderen dan weer niet. Ik ben altijd blij als ik hem mee heb op vakantie.
                    Je kan natuurlijk zoiets niet vergelijken met een DSLR.
                    Maar dat is een keuze hé.
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goede wandel elke dag camera...

                      heb zelf de berekening gemaakt. Als je de canon 1000D vergelijkt met de sx30is kom ik toch uit bij de sx30. Superzoom, 14mp, krachtige video functie, ook veel instellingsmogelijkheden,...
                      als je op de 1000D boven de gewone kitlens nog een stevige zoom wil aanschaffen ben je echt wel enkele honderden euro's meer kwijt. En ja, je hebt dan een reflex, wat goed staat om je hals, maar kan die voor een gewone amateur zoveel meer (lees mooiere foto's) als die superzoom? Ik dacht het niet. Persoonlijk dan liever niet bij de kudde horen, een alles in 1 toestel te hebben, minder geld kwijt zijn, en ja, iets mindere foto's (misschien). en zwier, hup de rugzak in en als hij versleten is een andere

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goede wandel elke dag camera...

                        Ik moet een paar woorden inslikken, zeker wat betreft de manuele zoom, ik heb een Nikon P7000 aangeschaft, één van de redenen was omdat het een Nikon is , een andere omdat deze camera een stuk gemakkelijker mee te nemen is dan die Fuji HS10 die ik heb. Ik heb er eens de SB900 op gezet :

                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment

                        Working...
                        X