Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 550D (sportfotografie)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Eos 550D (sportfotografie)

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Ik heb dit uit de specas van de camera:

Dit staat in de zoeker, dan kun je toch zien hoeveel opnames er nog mogelijk zijn. Althans dat denk ik, maar dat zou je moeten kunnen vinden in de manual.
    Ja, dat is het cijfer 9. Lijkt me ook wel voldoende, niet?
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Die 9 heeft er wel iets mee te maken maar is een schatting van de camera gebaseerd op een kaart van een bepaalde grootte en snelheid.
      Die 9 is dus geen echte goed indicatie.

Om uit te sluiten of het scherpstellen van de lens er iets mee te maken heeft probeer je het gewoon met de lens op MF.

Hoge iso ruisreductie reduceert ook de snelheid, kijk eens of dat aan staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Je objectief is niet bepalend van de snelheid van je buffer. De kitlens is niet de meest snelle objectief kwa AF. Maar dit heeft dan meer te maken met scherp stellen.
        Beïnvloed niet het buffer, maar kan wel de burst snelheid beïnvloeden, als de lens niet snel genoeg scherp kan stellen tussen 2 foto's, maakt de camera pas de foto als het wel scherp is. Dit kan ook met de sluitertijd gebeuren, die moet tamelijk kort zijn om de maximale fps te halen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Via de AI Servo AF lukt het wel vrij vlot om de actiefoto's scherp te houden. Ik zal eens proberen om een snellere sluitertijd / hogere ISO in te stellen. Jammer genoeg zal ik dit niet onmiddellijk kunnen oefenen. Alvast bedankt voor alle reacties!
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Working...
          X