Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sferische foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sferische foto

ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen om een sferische foto te maken van een woonkamer.
    Wie kan mij helpen.
    Ik bezit zelf maar een ditaal fototoestel van Canon Powershot S30

Probeer eens met het licht te dimmen en een paar kaarsjes... kan je al een stuk op weg helpen.
    Als je van die 3d-foto's bedoelt (360°) dan zal ik je niet verder kunnen helpen...
    Of bedoel je het ronde bokaaleffect van een circular fisheye ? Bij deze heb je daarop alvast het antwoord.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Zou handig kunnen zijn als je dan ook ineens even zegt van welke streek je bent hé

Welkom op dit forum trouwens!

Comment

Alvast bedankt voor de reacties.
        Ik ben hier inderdaad nieuw en woon in de omgeving van Deinze.
        Het gaat over een 360° foto.

Comment

ik dacht al.. sferisch != sfeertje

het beste is dit te doen dmv stitching. (zoek eens met google)
          je zet je camera op statief en neemt rondom fotos, ervoor zorgend dat er een stuk overlap is op iedere foto.
          met programma's plak je die aan elkaar, en voila, 360 graden.
          je hebt er speciale statieven voor, maar om dat voor 1x aan te schaffen, beetje kostbaar denk ik..
          http://marcof.net - geheel nieuw!

Comment

En voor wat moet die "sferisch foto" dan dienen

Comment

Het is de bedoeling om een kijkwoning te fotograferen.
              Het programma heb ik zelf om van de ene kamer naar de andere te gaan en de foto te laten draaien enz.
              Alleen ben ik nog op zoek naar iemand die mij kan helpen met het maken van de foto's.

Comment

ah, *echt* helpen.. fysiek handjes dus
                Hangt er van af.. welke regio?
                http://marcof.net - geheel nieuw!

Comment

Ik werk in de buurt van Deinze, dus ik zou je eventueel wel kunnen helpen. Alleen zit ik momenteel zonder statief, maar ik hoop dat het nog voor kerst wordt geleverd. Dan nog een gaatje in mijn agenda vinden...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Even een taalkundige interventie...

Ik weet niet waarom men het woord "sferisch" verkeerd probeert te interpreteren, maar het betekent toch niets meer dan bolvormig, of moet ik dringend terug naar school? Ik zou niet weten wat dat met sfeer te maken heeft.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Bedankt voor de digiTAAL interventie Pieter G.

Comment

Was ff gebruik (of misbruik) maken van de woordspeling.
                        Was grappig bedoeld, vandaar ook .

Originally posted by Pieter G.
                        Even een taalkundige interventie...

Ik weet niet waarom men het woord "sferisch" verkeerd probeert te interpreteren, maar het betekent toch niets meer dan bolvormig, of moet ik dringend terug naar school? Ik zou niet weten wat dat met sfeer te maken heeft.
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

Comment

Schelle,

wat jij wil is geen sferische foto, maar een panoramische. ik heb dit al meermaals gedaan, van interieurs. dit is totaal iets anders dan van buitenopnames, omdat er veel meer dieptewerking is. je hebt bijgevolg veel meer opnames nodig. buiten is het vaak voldoende om 1 opname per 30 graden te maken, binnen zal dat 10 of 15 graden moeten zijn. en de lichtkontrasten zijn ook vaak hoger, dus even vooruit plannen is aangeraden. je kan je toestel niet op automatisch laten staan, dat krijg je nadien nooit meer goed. de focus moet ook manueel instelbaar zijn, en niet meer veranderen tijdens de opnames. en tenslotte, voor binnen is het zeker belangrijk dat het brandpunt van de lens het rotatiepunt is van de camera, anders heb je vodden.
                          ik wil je eventueel wel helpen als het past in mijn planning, ergens in de loop van volgende week of de week daarna.
                          ik woon in gent.

cheers
                          wim

Comment

Working...
                          X