Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon d300

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
    Maar jong toch..... de waarde van een 14bit raw op nikon is 15,2 mb.... ik weet niet wat je bedoeling is, maar je foto's trekken zowieso toch op niks waarschijnlijk, zoals van 99 procent van de internet fotografen. Foto's neem je hier niet maar buiten.... Get a life.
    Jaja Klojo ge hebt gelijk.

Nu voor de rest die nog geinteresseerd is . De grootte van d 14 bit raws is niet gelijk aan 15,2 MB, maar het verschilt van foto tot foto ( hangt van de hoeveelheid detail en contrast verschillen maar schommelt ergens tussen de 14MB en de 21MB.

De snelheid ( fps) wordt bepaald door de D300S ( indien Ch geselecteerd is ) aan de hand van 14 bit of 12 bit. Indien je 14 bit RAW's neemt wordt de bufferspeed op 2,5 gezet. Indien je 12 bit RAW's neemt zet hij automatisch de bufferspeed op 7,5.
    Mijn blog

Comment

Maar jong toch..... de waarde van een 14bit raw op nikon is 15,2 mb.... ik weet niet wat je bedoeling is, maar je foto's trekken zowieso toch op niks waarschijnlijk, zoals van 99 procent van de internet fotografen. Foto's neem je hier niet maar buiten.... Get a life.
      Gij zijt toch ook ergens begonnen. Als ge u te goed voelt voor dit forum, zoek het dan op een ander. Want misschien durft ge u ook nie mengen onderen de betere.

Toffe opmerking dus
      Voor het merendeel van die internetfotografen is het ook maar een hobby en kan je nooit verwachten dat ze direct prof. foto's maken.

beetje snel op de tenen getrapt he! trekt ook op niks.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Is dat bij een D700 ook zo? Volgens mij niet toch? (Nooit gemerkt althans..) schiet altijd op 14bit en nooit problemen gehad met aantal haalbare fps...

Overigens...de snelheid van de kaart heeft er niet veel mee te maken, pas bij langere burst.

Met mijn 60MB/s kaart en mijn 20MB/s kaart merk ik geen verschil in fps. Alleen als ik veel achter elkaar wil "bursten" merk ik verschil, omdat de kaart dan nog aan het wegschrijven is, maar in normale situaties kan ik me niet voorstellen dat dit "de" bottleneck is.
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

D700 geen verschil tss 12 en 14 bit qua fps
          wel voor D300(s?)
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Dat heeft er nou eens alles mee te maken jong.... alles.
            Overdrachtsnelheid van de kaarten heeft absoluut niks te maken met de snelheid waarmee je de foto's kunt nemen. Pas als de interne buffer vol zit, vertraagt het continue schieten tot de snelheid die de kaarten aankunnen. Het probleem van de TS stelt zich veel eerder en wijst eerder op de beperking van 2.5fps op 14-bit bij de D300
            (Het aantal foto's die je op volle snelheid kunt schieten duid het toestel trouwens aan op z'n display)
            Last edited by saphi; 21 november 2010, 14:58.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

2x14 bit raws..... moet ik het echt helemaal uit typen voor je zoiets evidents begrijpt?
              kom dan zelf ook niet met zulke opmerkingen

Leer lezen, waar staat er dat 14bit raws automatisch 14mb zijn?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                D700 geen verschil tss 12 en 14 bit qua fps
                wel voor D300(s?)
                De d300 maakt zelfs een heel ander geluid in 14bit.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als ik hem nu instel op 12 bit is ie inderdaad veel sneller, maar heeft dat nog wel zin. Ik bedoel 12 bit RAW tov JPEG Fine?? De kwaliteit bedoel ik.

Comment

Jpeg beelden zijn 8 bit per kanaal. Het verschil tussen JPEG en RAW 12 bit is dan ook groter dan tussen 12 en 14 bit RAW.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
                      Als ik hem nu instel op 12 bit is ie inderdaad veel sneller, maar heeft dat nog wel zin. Ik bedoel 12 bit RAW tov JPEG Fine?? De kwaliteit bedoel ik.
                      Absoluut!!
                      JPEG gebruikt maar 8-bit kleurinfo
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Klojo, graag even wat kalmer aan doen aub? Door mensen te beledigen maak je je echt niet sympathiek.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                          Overdrachtsnelheid van de kaarten heeft absoluut niks te maken met de snelheid waarmee je de foto's kunt nemen. Pas als de interne buffer vol zit, vertraagt het continue schieten tot de snelheid die de kaarten aankunnen. Het probleem van de TS stelt zich veel eerder en wijst eerder op de beperking van 2.5fps op 14-bit bij de D300
                          (Het aantal foto's die je op volle snelheid kunt schieten duid het toestel trouwens aan op z'n display)
                          Oké, hier gaan we dan.... de nikon buffer staat op maximum 100 pics, zo ingesteld door Nikon zelf... maar de r waarde aangegeven op het display is relatief en niet exact. Ok, laat me even uitleggen, de interne bewerkingen die de d300 doet worden gedragen door de buffer, zet eens op 14 bit raw, schakel active d-lightning in alsook hoge iso ruis onderdrukking (om er maar twee te noemen, er zijn nog een aantal kleinere interne bewerkingen die heel wat minder intern geheugen vragen), de indicatie zal maximum r12 zijn, maximum aantal gedragen beelden door de buffer 12 dus, maar dat is relatief want je werkruimte zal automatisch worden vrijgehouden, de effectieve buffer capaciteit zal dan ergens op 2,3 te liggen.... bij 14 bit, bij 12 bit ietsje hoger, bij jpg nog ietsje hoger, maar vanaf het moment dat je interne bewerkingen gebruikt is je buffer indicator relatief nooit exact. Dat is nu net mij punt... de buffer van de nikon d300 is wat hij is, het enige externe middel dat aanwezig is om je buffer 1) zoveel mogelijk leeg te houden voor bewerkingen 2) om sneller data weg te schrijven zodat zowel punt 1 als de interne opslagcapaciteit zoveel mogelijk vrij blijven. Het enige externe middel dus om hier iets aan te doen is de kaart.... op 14 bit, met active d lighting aan en met hoge iso ruis onderdrukking aan zal je actieve interne buffer capaciteit dalen tot 2,3 foto's..... soms zelfs lager dan 2 foto's als je nog enkele bewerkingen bij gebruikt en als het een foto is met veel intern werk aan. De enige factor die je dus na twee foto's kan helpen in deze omstandigheden is je geheugen kaart....

Nogmaals de buffer van een d300 is wat hij is.... de enige waarde die kan veranderen is je geheugenkaart. En dus, de enige die echt telt.
                          TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Klojo, graag even wat kalmer aan doen aub? Door mensen te beledigen maak je je echt niet sympathiek.
                            Sorry, bij deze heb ik in mijn voorgaande post even uitgelegd in detail waar ik het over heb... ik spendeer hier enkel tijd op dit forum als ik aan het drumscannen ben, aldus mijn vlugge reacties. Een wet mount scanner bedienen om negatieven in te scannen vergt nu éénmaal wat concentratie..... Ik zal vanaf nu mijn uitleg wat meer gegrond maken, door er meer tijd voor te nemen.
                            TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

Comment

12bit en 14 bit capture mode heb ik uitvoerig gemeten. Voor degenen die de resultaten technisch even willen nazien kun je even hier naar kijken:

D300 timing for high speed burst mode to capture in-flight insects. by fotoopa, on Flickr

12 of 14 bit slaan op de gebruikte nauwkeurigheid van de AD convertie in je toestel. 14 bit gebruikt meer procestijd bij de D300. Bij de nieuwere camera's hebben ze dit blijkbaar opgelost en is er geen verschil. Bij de meting heb ik ook nagezien hoe de reactie tijd is vanuit standby toestand. Velen zullen deze invloed ook niet weten. Ik heb al deze tijden nodig voor de opname van highspeed vliegende insecten. Foto is aanklikbaar en daarna kun je zelfs naar de hoge resolutie file gaan.

Comment

Tijd om eens wat van jezelf te laten zien dus

Tis rap gezegd hé,... tssss

Comment

Working...
                                X