Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verhouding Diafragma - Sluitertijd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Verhouding Diafragma - Sluitertijd

Oorspronkelijk geplaatst door GFTbak Bekijk bericht
    zo extreem zou ik het niet stellen.
    Ik heb gewoon het gevoel dat met 1 AF-punt werken en hercomposeren sneller werkt dan steeds een ander AF-punt te gaan instellen.
    Als ik de hele duimen- en vingergymnastiek lees om de belichting vast te houden, kan ik me dat niet voorstellen. Daarbij heb ik mijn af-punt in 90% van de gevallen al goed staan, want je weet toch wat je wilt gaan fotograferen en dus kun je het naar die richting manoevreren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Dat is ook zo, er zijn alleen puristen die betogen dat je darmee wel eens de boot in kan gaan .
      Dat is ook zo.....
      Heb je wel eens geprobeerd een een bewegend onderwerp scherp te stellen en te herkomposeren?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Heb je wel eens geprobeerd een een bewegend onderwerp scherp te stellen en te herkomposeren?
        Dat doe je ook helemaal niet, de beweging IS in dit geval het grootste deel van de compositie, enanders is het onderwerp natuurlijk al lang weg
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

IK gebruik ook altijd de verschuifbare AF punten met je rechterduim kan je ze makkelijk van plaats verzetten en als je dat gewoon bent , gaat dat vanzelf, maar iedereen doet het op zijn manier , als je bv een bloem wil scherpstellen die links onder in je beeld staat , die moet scherp, kan je daar je scherpstelpunt zetten ,gaat heel vlug en makkelijk,je hebt een middenpunt en een cirkel en je kan die cirkel rond gaan, dat is bij nikon ik weet hoe dat is bij andere merken
          Last edited by koen1950; 26 november 2010, 22:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
            Dat doe je ook helemaal niet, de beweging IS in dit geval het grootste deel van de compositie, enanders is het onderwerp natuurlijk al lang weg
            Iemand die op je af fietst, wil je scherp op het stuur en niet op het gezicht? De konsekwentie van het middelste punt gebruiken en bij herkompositie zal de bagagedrager scherp zijn of de tweede fietser.

Comment

Nee, nooit.

Comment

Nee, je kiest daavoor eerst het punt waar je onderwerp moet komen. En vermits je enkel de belichtingsvergrendeling onder de ontspanknop hebt gezet, kan je daarmee in al focus al dan niet continu schieten, of - en dat maakt het verschil- de focus tijdelijk naar manueel schakelen door het sterretje te lossen. In live view blijft de 5d2 wel het aangezicht tracken, als ie zin heeft.
                Last edited by Poza; 27 november 2010, 07:45.

Comment

Working...
                X