Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D vs Nikon D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 60D vs Nikon D7000

Hallo mensen,

was vastberaden om te gaan voor een D90 omdat ik daar toch wel een aantal goede dingen over gelezen had (ja, ik heb de zoekfunctie van t forum gebruikt ),maar toen ik in de shop aan kwam was hij niet meer in voorraad...
    dan eens even met de verkoper gepraat en die vertelde me dat hij vond dat de extra investering van een 300 euro voor de body alleen toch wel verantwoord was voor de extra technologie die in de nieuwe toestellen zat...

Enige extra bemerking die hij maakte was dat hij zei dat de Canon beter bestand was tegen (bijna) alle weersomstandigheden...

Even voor alle duidelijkheid: ik heb nog geen lenzen en ben dus nog niet gebonden aan een merk...

Heb me wat proberen te verdiepen in vergelijkende tests,maar aangezien het bij beide om nog heel recente toestellen gaat, is hier nog weinig rond te vinden....

bedoeling is om zowel fotografie te gaan doen van mijn zoon, eveneens als van buitenactiviteiten(ben een regelmatig bezoeker van Disneyland Parijs )

dus:

als we ze langs elkaar zetten, wat zijn de pro's en contra's van beide toestellen?

Help me Belgium Digital, you are my only hope...

cheers,

J
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Re: Canon 60D vs Nikon D7000

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
    Enige extra bemerking die hij maakte was dat hij zei dat de Canon beter bestand was tegen (bijna) alle weersomstandigheden...
    Deze quote bewijst dat de toegevoegde waarde van deze verkoper 0 is.
    Hij kent er dus niets van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Deze quote bewijst dat de toegevoegde waarde van deze verkoper 0 is.
      Hij kent er dus niets van.
      nu zijn we aan het praten...

geef me uw ongezouten mening...

Comment

Volgens mij is de weather sealing van Nikon juist beter als die van Canon...

Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo heel relevant, beiden hebben weather sealing wat ik kan vinden via google...

Persoonlijk zou ik hier voor de Nikon gaan...maar de Canon is ook een prima toestel (alhoewel ik daar liever de 7D zou nemen dan).

Voor wat je zelf schrijft te willen fotograferen zullen beide toestellen prima voldoen in ieder geval.
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Mijn idee was ook om voor de nieuwe D7000 van Nikon te gaan, maar na beelden te zien , vergeleken met de Canon 60D, ben ik serieus beginnen te twijfelen of ik niet gewoon ofwel de 60D zou nemen, of desnoods de oudere D90 koop.
          Het microcontrast van de Canon lijkt mij veel bter, ik krijg het gevoel dat de belichting van de D7000 niet snor zit (te veel overbelichting?), maar de oude D90 staat natuurlijk wel aan een goei 600€ bij Konijnenberg, en dat is netjes, want op die paar Megapixelkes meer komt het voor mij niet aan.
          Dus vraag ik mij natuurlijk ten eerste ook af wat de echte meerwaarde is van de D7000 (videofocusing werkt toch niet zoals het hoort) tov D90, of dat ik toch voor de (op het eerste gezicht) betere beeldkwaliteit van de Canon 60D moet gaan ?
          Correct me if I'm wrong .. but rather help me out !
          NB: heb nu nog een D70
          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Zoals de verkoper mij vertelde (en wss probeerde te verkopen) staat de D7000 een trapje hoger dan de D90,maar zou de 60D dan weer een trapje hoger staan dan diezelfde D7000...

Maar geen idee of dit gebaseerd was op bevindingen of eerder op het feit dat hij het mss meer had voor Canon?

Feit was dat de Canonset die ik wou kopen goedkoper was dan de Nikon-set,maar dat hij toch de Canon aanraadde...

Comment

Op onderstaande link kun je vergelijken.
              Ervaring is de som van je fouten.
              Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                Zoals de verkoper mij vertelde (en wss probeerde te verkopen) staat de D7000 een trapje hoger dan de D90,maar zou de 60D dan weer een trapje hoger staan dan diezelfde D7000...

Maar geen idee of dit gebaseerd was op bevindingen of eerder op het feit dat hij het mss meer had voor Canon?

Feit was dat de Canonset die ik wou kopen goedkoper was dan de Nikon-set,maar dat hij toch de Canon aanraadde...
                De Nikon D90 en de Canon 50D waren elkaars "gelijken"...

De Nikon D7000 is een treedje hoger als de D90...
                De Canon 60D is een treeedje lager als de Canon 50D...

Do the math...Canon heeft daarbij nu de 7D als topcrop (de 1D niet meegerekend), Nikon heeft daartegenover momenteel de D300s...

Ik denk dat de verkoper een hogere provisie op Canon toestellen krijgt :P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  De Nikon D90 en de Canon 50D waren elkaars "gelijken"...

De Nikon D7000 is een treedje hoger als de D90...
                  De Canon 60D is een treeedje lager als de Canon 50D...

Do the math...Canon heeft daarbij nu de 7D als topcrop (de 1D niet meegerekend), Nikon heeft daartegenover momenteel de D300s...

Ik denk dat de verkoper een hogere provisie op Canon toestellen krijgt :P
                  ))

dit is duidelijk info!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
                    Op onderstaande link kun je vergelijken.
                    http://snapsort.com/compare/Canon_EO...vs-Nikon_D7000

Op zich een leuke vergelijking, waar sommige zaken eigenlijk niet echt wat zeggen...maar een algemeen beeld kan wel gegeven worden.

Wel heel grappig dat ze met een viewfinder van 96% (60D) en 100% (D7000) de opmerking plaatsen "almost the same"...

Comment

had gehoopt op nog wat reacties van andere mensen over de pro's en contra's van beide toestellen...

In ieder geval al bedankt voor je reply, Jeroen... thx!

Comment

Neem ze beide eens in de hand... en koop op dat gevoel.
                        Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

Comment

Ik ben van D90 naar EOS 550D gegaan en supercontent...

Me like more Canon system dan Nikon...
                          Beide gaven goede foto's...

Probeer ze allebei en koop idd op uw gevoel, zijt content en trek foto's

Comment

Op basis van prijs, beide kosten ongeveer idem, vind ik de nikon beterkoop.
                            Alleen al de AF, die is bij Canon al wat op leeftijd.
                            Op gebied van filmen zal de 60D een voorsprong hebben en meer mogelijkheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk bericht
                              Op basis van prijs, beide kosten ongeveer idem, vind ik de nikon beterkoop.
                              Alleen al de AF, die is bij Canon al wat op leeftijd.
                              Op gebied van filmen zal de 60D een voorsprong hebben en meer mogelijkheden.

filmen als functie is een leuke extra,maar daar koop ik m niet voor...

wel serieus wat verschil in prijs per shop voor hetzelfde product als ik dat zo zie...

Comment

Working...
                              X