Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

a55 of a550

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • a55 of a550

    weet er eigenlijk iemand het verschil tussen deze 2 sony's?

  • #2
    Re: a55 of a550

    De één heeft een half door latende stilstaande spiegel met evf en de andere een gewone bewegende spiegel en ovf.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: a55 of a550

      en wa wilt da zeggen?
      voor de rest zijn ze ongeveer hetzelfde?

      alvast bedankt

      Comment


      • #4
        Re: a55 of a550

        Nog betere keuze op dit moment: de A580 .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: a55 of a550

          Het grootste verschil is dat de Sony Alpha 55 heeft een elektronische zoeker heeft i.p.v. een optische zoeker. Deze heeft ook een nieuwere sensor, wat meer megapixels, een GPS, kleinere batterij en een snellere burstmodus (10fps vs 7fps).

          Je kan ze in detail vergelijken door hier beide camera's te selecteren.
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: a55 of a550

            Goede raad, als je al gewend bent te werken met een DSLR, ga dan zeker de A55 eens eerst uittesten alvorens aan te kopen .... waarom... ik heb het moeilijk met de electronische zoeker.....(ben ook brildrager) kwa gewenning ik mis het "realistich beeldgevoel".....

            Comment


            • #7
              Re: a55 of a550

              ik ben aant twijfelen tussen 4,
              a55 of a550
              ofwel jaja
              nikon d3100
              of d90

              smijt jullie ervaringen over die toestellen maar n de groep
              (naar het schijnt zou de d3100 niet goed filmen en de d90)
              wete voor mij is da meegenomen dat hij dat kan,voor sporadisch gebruik maar het hoeft niet perse

              ik wou eerst de d90
              maar langs geweest bij een fotoboer en hij rade op de moment de a55 aan
              wat nu??

              Comment


              • #8
                Re: a55 of a550

                Als je wil filmen met AF, dan kies je best de A55. Deze houdt het echter niet zo lang uit met de stabilisatie (SteadyShot Inside) geactiveerd (warmteproblemen). Ben je bereid manueel te gaan scherpstellen, kan je naar de andere merken ook gerust kijken.

                Mijn advies blijft echter de A580 in plaats van de A55. Alleen al voor het uithoudingsvermogen van die camera/batterij-combinatie zou ik een A580 kiezen in plaats van een A55.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: a55 of a550

                  Mocht ik op dit moment kiezen tussen de A55 of A580, ik zou het ook moeilijk hebben. Ik heb de A55 vastgehad en die is kleiner als de A580. De snelheid is een groot voordeel vd A55, maar je hebt daar de buffer die er lang over doet om leeg te geraken, hoewel ik wel de tijd zou willen weten in 7fps ipv 10fps. Batterij gaat ook minder lang mee. De evf, daar heb ik geen ervaring mee. De A55 heeft wel built-in GPS.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: a55 of a550

                    Voor mij is de keuze ongelooflijk simpel omdat ik geen EVF wil, geen filmfunctie nodig heb, geen 10 fps ook want daarvoor heb ik een camcorder .

                    Samengevat: om het even welke dslr heeft mijn voorkeur: a450-500-550-560-580-700-850-900...
                    De kleintjes niet want daarbij zoek ik me verloren en de menu en mis ik teveel functionaliteit.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment

                    Working...
                    X