Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji finepix s5000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fuji finepix s5000

ben mij de laatste tijd meer en meer gaan bezighouden met digitale fotografie.
    heb momenteel enkel een simpel toestelletje van kodak. heeft maar 1 mp en enkel digitale zoom. het is de kodak dc215 zoom.
    omdat ik mij er nu meer en meer mee bezig begin te houden (puur hobby) wil ik mij een beter toestel aanschaffen. omdat ik maar student ben, en dus geen al te duur toestel kan aanschaffen had ik gedacht aan de fujifilm finepix s5000.
    wie heeft dit toestel? wat zijn de bevindingen en heb je voorbeeldfoto's???

greetz rigor
    (s602zoom - pentax *ist Ds - wa glaswerk)===> alles gestolen in barcelona
    nu vervangen door sony a100 met 18-70 en 70-300 kitlenzen

Kijk eens op:

http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners/Products.jsp?nav=0&parent=PRODUCT_CATEGORY_616756& product=43860875

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5000/

http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1012
    Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

héé, bedankt... vooral op die laatste staan interessante dingen...

greetz rigor

Comment

Kijk misschien ook even naar het grotere broertje, de S602Z, of diens opvolger de S7000. Die biedt misschien net dat beetje meer (hotshoe, etc.), terwijl de prijs niet enorm veel hoger hoger ligt... Je kunt die vinden rond de €800.
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Tip: Kijk eens of je geen s 602z occasie kan op de kop tikken.
          Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

dus jullie raden de s5000 een beetje af?

greetz rigor

Comment

had trouwens graag eens geweten wat beter is aan de S602Z dan aan de S5000.

greetz rigor

Comment

Originally posted by rigor mortis
                had trouwens graag eens geweten wat beter is aan de S602Z dan aan de S5000.

greetz rigor
                Qua mogelijkheden zal dit denk ik niet veel uiteenlopen. Als ik alleen naar foto's kijk die gemaakt zijn met de S5000 dan vind ik die een beetje tegenvallen. En meerdere mensen zeggen dit. Ik vermoed dan ook dat dit door de lens komt. De S5000 heeft een andere lens als de S602z. De S7000 heeft naar mijn weten dezelfde lens als de S602z. Ikzelf verkoos ook de S602z boven de S5000.

Comment

Kijk even op de review van de S5000 op dpreview, daar staan de verschillen in met de S7000, en die komt grotendeels overeen met de S602Z.
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

mjaa, maar de optische zoom van de S602 z is dan weer minder dan die van de S5000.
                    en de prijs is zo'n 200 euro meer :s

hebben jullie anders nog iets dat in de prijsklasse van de S5000 ligt en zeer goed is?

greetz rigor

Comment

@Rigor mortis,kijk eens op volgende url,daar staan een 16 tal foto's van 4x4's genomen met een S 5000

http://users.pandora.be/Vitarake/

Groeten,
                      Vitarake

Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

Comment

Ik bedenk me net ook dat de CCD van de S5000 een stuk kleiner is als die van de S602z. Ook dit komt de beeldkwaliteit niet ten goede. Een pluspuntje van de S5000 is weer het AF-assist lampje. Hoewel het probleem in low-light met de 602 ook wel weer meevalt. Als je zoom wilt, dan heeft Minolta ook nog een Z1 en volgens mij is de Panasonic DMC-FZ10 ook wel leuk (420 mm, met Image Stabilizer!!!). Die laatste is dan wel weer wat duurder.

Suc6!!

Comment

hé, dat zien mij er best mooie foto's uit (toch zeker al veel beter dan met mijn toestel...)

nu wil ik dit aan een andere hobby van mij koppelen, namelijk het houden van reptielen. hiervoor heb ik toch wel een goede macro nodig. bij de s7000 is dit fantastisch: 2cm :s

greetz rigor

Comment

jullie hebben mij kunnen overtuigen
                            heb net ontdekt dat de macro van de 602 op 1 cm gaat.... dan maar weer wat langer sparen :s

greetz rigor

Comment

Of je reptielen het leuk gaan vinden dat je ze tot op 1cm nadert is een andere vraag
                              Maar ik zou je toch ook de S5000 willen afraden, zeker als je je wil verdiepen in dig.fot, spaar dan liever door voor de S7000, of een gelijkwaardig toestel van een concurrerend merk...

Comment

Working...
                              X