Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300s

Oorspronkelijk geplaatst door GERRIT 1969 Bekijk bericht
    Hallo,
    Momenteel heb ik een D90 en ben aan het overwegen om een D300s te kopen.
    Is er iemand die ervaring heeft met een D90 en een D300s is er veel verschil tussen beide.
    Is het de moeite waard om omteschakelen naar een D300S of niet.
    Alle tips zijn welkom.

mvg
    Gerrit
    Ik gebruikte ook een D90 (die ik voorlopig ook niet weg zal doen) maar ben nu overgeschakeld naar de D7000. De AF van deze D7000 is een stuk beter dan die van de D90 en het toestel heeft toch wel wat meer mogelijkheden dan een D90.

D7000 heeft nieuwe sensor, meer Megapixels, snelle Expeed 2 processor, zeer goede ISO waarden en is qua bediening heel erg goed. Volgens mij dus bijna net zo goed of misschien wel beter dan een D300s waarvan de techniek toch alweer gauw een paar jaar oud is.

Veel nieuwe camera's van Nikkon zullen deze nieuwe veranderingen wel overnemen van de D7000, op de echte prof.toestellen na die uiteraard nog steeds beter zullen zijn.

Succes met je keuze!
    Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Lichtmeter staat los van beeldkwaliteit. En 12bit en 14bit, dat concrete verschil mag je mij altijd eens tonen op een scherm. Of nog beter: op een afdruk.
      Ik heb zelf een d80 en mijn vader een d300, dat zal de verschillen ook wel een stuk groter maken maar wat mij opvalt is dat uit de 14 bit raws veel meer info valt terug te winnen. Dit vind ik zelf zeker een voordeel.
      Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
        Ik heb zelf een d80 en mijn vader een d300, dat zal de verschillen ook wel een stuk groter maken maar wat mij opvalt is dat uit de 14 bit raws veel meer info valt terug te winnen. Dit vind ik zelf zeker een voordeel.
        Je vergelijkt nu wel een oude D80 12bit met een nieuwe D300 14bit.

Ik had het over het "gigantische" verschil tussen een D300 12bit en D300 14bit (of D90 en D300) bestand.
        Verschillende bronnen tonen dat dit te verwaarlozen is. Bijvoorbeeld. En mijn eigen ervaring met D700 bevestigt dit.

Comment

Ik heb zelf een D90 en een vriend van me een D300s. Zoals gezegd, met mijn grote klauwen ligt die D300 véél beter in de hand. Zelfs met een grip op men D90. Heb ook al nagedacht om eventueel over te schakelen en de D90 te houden voor men vrouw of/en als tweede body. De reden waarom ik dit nog niet gedaan heb? Het verschil in beeldkwaliteit is te verwaarlozen en vooral als ik zie wat nikon met de D7000 uit zen hoed getoverd heeft ga ik wachten op de opvolger van de D300s. Dat moet gewoon een knaller zijn en zolang blijf ik wel werken met men D90 wat allesbehalve een straf is.
          Als je upgrade moet het verschil ook serieus de moeite zijn vind ik, zeker gezien het bedrag dat je ertegenaan moet gooien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Als je geen snelle AF nodig hebt, weinig instellingen verandert, geen weathersealing wil, al je lenzen exact scherp, dan is het antwoord NEEN. Fotokwaliteit is exact het hetzelfde bij beide camera's en ook nog bij de D5000.
            Of als hij geen camera wil dan is het antwoord ook neen

Is de TS er eigenlijk nog wel? Voor hetzelfde is hij al ene gaan kopen en heeft hij het forum links laten liggen haha
            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
            website: http://www.hung.be
            facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
              Of als hij geen camera wil dan is het antwoord ook neen

Is de TS er eigenlijk nog wel? Voor hetzelfde is hij al ene gaan kopen en heeft hij het forum links laten liggen haha
              Ik heb even bij Gerrit gekeken en de laatste activiteit was 2 uur na jouw reactie. Het lijkt erop alsof Gerrit vind dat wij niet genoeg moeite doen. Hij had tenslotte op DPreview een half uurtje alles kunnen vergelijken en dan had hij het wel kunnen weten. het is veel leuker om hier mensen zich de blaren te laten typen en zelf rustig af te wachten.

Gerrit zegt er niet eens bij op welke punten de D90 hem te kort schiet, dus het is echt een vraag in de ruimte.

Kunnen we hier geen plek inruimen voor mensen met ondoordachte van mensen die die zelf geen moeite willen doen? Dan kunnen de MODs dit soort onderwerpen verplaatsen en dan kunnen mensen die echt niks anders te doen hebben of ook nergens iets van willen snappen zich daar fijn op storten.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Buah ik vind dit erbij horen. Mensen zitten met een vraag en stellen die dan op een forum waar ze denken een antwoord te krijgen die hun gaat helpen. En het is dankzij die mensen dat er discussies ontstaan.
                Ik vind het een beetje grof van de "senior leden" om te gaan zeggen zoek maar op google. Als iedereen alles opzoekt via google dan kunnen we dit forum gewoon sluiten want ge kunt alles vinden op google. Indien deze "luie mensen" storen, negeer de post gewoon. Ik probeer mij in de schoenen te zetten van dit potentieel nieuw lid. Interesse voor fotografie groeit. Hij vindt dit forum. Doet de moeite zich in te schrijven en heeft zijn weg naar hier gevonden. Stelt een vraag en krijgt bij wijze van spreken een deksel tegen zijn gezicht. Welkom to BD

De open vragen stellen naar de TS vind ik heel goed. Maar hij moet wel antwoorden

In ieder geval hoop ik dat hij voor canon kiest en niet voor sony. Want ik heb aandelen bij canon. Lol grapje uiteraard.

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Ik heb even bij Gerrit gekeken en de laatste activiteit was 2 uur na jouw reactie. Het lijkt erop alsof Gerrit vind dat wij niet genoeg moeite doen. Hij had tenslotte op DPreview een half uurtje alles kunnen vergelijken en dan had hij het wel kunnen weten. het is veel leuker om hier mensen zich de blaren te laten typen en zelf rustig af te wachten.

Gerrit zegt er niet eens bij op welke punten de D90 hem te kort schiet, dus het is echt een vraag in de ruimte.

Kunnen we hier geen plek inruimen voor mensen met ondoordachte van mensen die die zelf geen moeite willen doen? Dan kunnen de MODs dit soort onderwerpen verplaatsen en dan kunnen mensen die echt niks anders te doen hebben of ook nergens iets van willen snappen zich daar fijn op storten.
                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                website: http://www.hung.be
                facebook - Instagram

Comment

Ik vind het een beetje grof van de "senior leden" om te gaan zeggen zoek maar op google.
                  OK maar wees nu eerlijk, er zijn toch véééééééééél vragen die op een korte tijdspanne steeds terug komen.Met de zoekfunctie en een beetje moeite vind je hier toch enorm veel antwoorden hé.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Buah ik vind dit erbij horen. Mensen zitten met een vraag en stellen die dan op een forum waar ze denken een antwoord te krijgen die hun gaat helpen. En het is dankzij die mensen dat er discussies ontstaan.
                    Ik vind het een beetje grof van de "senior leden" om te gaan zeggen zoek maar op google. Als iedereen alles opzoekt via google dan kunnen we dit forum gewoon sluiten want ge kunt alles vinden op google. Indien deze "luie mensen" storen, negeer de post gewoon. Ik probeer mij in de schoenen te zetten van dit potentieel nieuw lid. Interesse voor fotografie groeit. Hij vindt dit forum. Doet de moeite zich in te schrijven en heeft zijn weg naar hier gevonden. Stelt een vraag en krijgt bij wijze van spreken een deksel tegen zijn gezicht.
                    Groot gelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                      Waarom wil je van camera veranderen?
                      Wat mis je bij de D90?
                      MVG,

Frankyboyyang
                      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Working...
                      X