ik wil sportfoto's trekken (voetbal - buiten) met mijn canon 300d. welke lens is hiervoor een aanrader? prijs-kwaliteit !! het budget is max 450 euro.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
snelle lens voor canon eos 300d
Collapse
X
-
snelle lens voor canon eos 300d
eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
--- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---Labels: Geen
-
-
Originally posted by joske de leeuw
ik wil sportfoto's trekken (voetbal - buiten) met mijn canon 300d. welke lens is hiervoor een aanrader? prijs-kwaliteit !!
Dan kunnen we je een idee geven.
Gr Motordigitaal
-
Twee suggesties:
Canon 70-200 F4 (of 2.8 maar is aanzienlijk duurder)
of
Sigma 70-200 2.8 Staat hoog aangeschreven.
Voor sport zou ik voor 2.8 gaan als het budget het toelaat.
Ter indicatie, ik heb in november op een bewolkte dag hardlopers gefotografeerd. Hier had ik op F2.8 400 of soms 800 ISO voor nodig om sluitertijden van 1/250 of hoger te halen. In de zomer heb je meer licht uiteraard en dan voldoet F4 prima.
de Canon 70-200 F4 is de lichtste in gewicht maar een monopod is ook nooit weg voor dit soort situaties.
Voor nog meer bereik is 100-400 een optie of een extender, maar 200mm is al 320mm op een 300D
Comment
-
ik heb het topic aangepast (nu met prijsindicatie)eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
--- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---
Comment
-
hoi!
Ik zat ook met die vraag enkele weken geleden maar heb mijn budget moeten optrekken tot 850 euro (alhoewel ik er wel veel wroeging mee had)
heb me dan toch de sigma 70-200 2.8 ex apo hsm gekocht en ik kan maar zeggen: het heeft me nog geen seconde gespeten! Prachtige ,superscherpe lens ; ik stond en sta er nog steeds versteld van.
Ik wil maar zeggen , voor kwaliteit betaal je en ja het is ferm over uw budget maar tis ook een investering voor lange termijn he
ps tweedehands zijn ze wel te vinden voor rond 650 hoor
groetenCanon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF
Comment
-
Hierop inhakend heb ik nog een vraag.
Sportfoto's (wedstrijdzwemmen) in een binnenzwembad (25m) met weinig daglicht aangevuld met kunstlicht , is dat te doen met een 24-70/2.8 ? Als body denk ik aan een 10d.
Comment
-
-
@Rob, de lens is normaal snel en lichtsterk genoeg. Het antwoord zal vooral afhangen van hoever je staat van de banen en hoe dicht je wil inzoomen.
Je moet hier natuurlijk wel rekenen met de crop-factor van 1.6 op de 10D...
Comment
-
@CooMa, meestal een 6-banenbad plus de afstand van de badrand dus ongeveer 15-18 meter overdwars en dan soms wat schuin. Het moet echt een snelle lens zijn, ik vrees dat een 70-200/2.8 net iets te traag hiervoor is. (maar ik heb geen ervaring hiermee)
Comment
-
Originally posted by Rob de Bruin
@CooMa, meestal een 6-banenbad plus de afstand van de badrand dus ongeveer 15-18 meter overdwars en dan soms wat schuin. Het moet echt een snelle lens zijn, ik vrees dat een 70-200/2.8 net iets te traag hiervoor is. (maar ik heb geen ervaring hiermee)
berg dan je 300d maar netjes op, nog lichtsterker moet je je budget vertienvoudigen!! alez, ongeveer toch
groeten
Rudy
Comment
-
je hebt anders nog de 200mm f1.8, maar die kost idd stukken van mensen.
zou misschien eens kijken wat er tweedehands te vinden is,
een 70-200mm f2.8 (bv van sigma) is ideaal voor voetbal en dergelijke en is misschien te vinden voor een 600euro.
maar 200mm zal misschien af en toe een beetje te kort zijn, aan de andere kant, eens 300mm f2.8 kost dan weer stukken van mensen.visit my website : http://www.freewallpapersite.com
Comment
-
Zelfde opmerking als Rudy en fredericrom.
Joske, bedoel je niet de 70-200/4.0? Maar dan nog...
Comment
-
Comment