Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij van de Canon S50: NB-2L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij van de Canon S50: NB-2L

Hoi,

Ik heb mijn toestel quasi altijd bij de hand , maar is het normaal dat de batterij zo vlu leeg is ?

Na (ik denk) 100 opnames, dien ik al te herladen. Dit duurt "maar" 80 minuten, maar toch is dit ambetant.

Is dit normaal ?
    Ervaringen van anderen met dit batterijpack ? (Zit dit ook in andere toestellen ?)

Als ik een tweede wil bijkopen, wat moet ik daar van budget voor voorzien ?

Thanks,

Peter
    Peter D.

Canon AE1 in de kast...
    Canon S50 sedert 2004
    Nu mijn Nikon D50 en nog veel te leren ....
    http://peter312.fotopic.net

Originally posted by Peter39
    Hoi,

Ik heb mijn toestel quasi altijd bij de hand , maar is het normaal dat de batterij zo vlu leeg is ?

Na (ik denk) 100 opnames, dien ik al te herladen. Dit duurt "maar" 80 minuten, maar toch is dit ambetant.

Is dit normaal ?
    Ervaringen van anderen met dit batterijpack ? (Zit dit ook in andere toestellen ?)

Als ik een tweede wil bijkopen, wat moet ik daar van budget voor voorzien ?

Thanks,

Peter
    GP Li-ion batterij vervangt Canon NB-2L

Deze akku van japans grootste batterijen fabrikant vervangt de orginele NB-2L akku van Canon.

U kunt deze akku gebruiken in de Canon S30, S40, S45 en S50.

Deze 7,4 volt akku met gouden contacten en 580 mAh vervangt volledig de Canon akku. En kost ongeveer een derde tot de helft van de prijs voor orginele Canon.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Het aantal foto's dat je neemt, hangt af van een flink aantal factoren:
      * flitsen
      * preview/postview
      * camera bij niet gebruik aan laten staan
      * ...

Maar eerlijk gezegd, 100 lijkt me een beetje weinig. In de test op dpreview kwamen ze aan 270...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Inderdaad.. hoelang zo'n batterij meegaat is van veel factoren afhankelijk... de temperatuur ook niet te vergeten!
        Dus best zo'n reserve bij de hand houden.
        Vermits je vermeldt dat je die camera altijd bij hebt, mag je niet vergeten dat die batterij zonder gebruik ook ontlaadt!! (nadeel van dat type batterijen)
        Ik heb gebruik bij mijn S50 ook zo'n "namaak" reservebatterij, maar ik zou in limietomstandigheden (bv intensief gebruik in hoge omgevingstemperatuur)altijd de originele cannonbatterij gebruiken. Je weet dat er met Nokia-GSM's ook zo'n heibel was met ontploffingsgevaar met vervangbatterijen: nu beweer ik niet dat je S50 zou ontploffen (zou een knal geven, want is heel wat steviger dan een GSM gebouwd )maar het probleem is alleen dat die batterij vlak naast je CF zit. Stel dat die batterij overhit raakt, zou je CF daar weleens niet goed op reageren. (bij mij is een "volle" 512 Mb CF gesneuveld, op een zeer hete dag , bij intens gebruik... maar ik weet niet meer welke batterij d'r naast zat ) Indien er iemand met labotalent het gedrag van de originele met zo'n vervanger wil testen..ben ik geinteresseerd in de resultaten!!
        Snoes,
        Canon S50

Comment

Hoi,
          Ik heb een S40 (vergelijkbaar apparaat) en ik zorg er toch voor steeds een reservebatterij bij de hand te hebben. Hoeveel fotos juist je met 1 batterij kan maken weet ik niet, maar 100 lijkt me ongeveer correct naar mijn aanvoelen. Is inderdaad nogal afhankelijk van verschillende factoren. Wat ik steeds doe is de batterij van mijn S40 uit de camera halen wanneer ik ze niet gebruik, vermits ze inderdaad "leegloopt" in de camera (+- 3 % per dag). Na een maand niet gebruik moet je ze sowieso opladen.
          Mijn huidige camera,de 10D, heeft batterijen die veel langer meegaan. Ze zijn ook dubbel zo groot.
          mijn fotosite

Comment

Working...
          X