Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tele zoom voor mijn EOS A2 en 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke tele zoom voor mijn EOS A2 en 300D

Ik ben bijna aan het einde van mijn besluitvorming maar twijfel nog tussen de
    Canon EF 75-300 4.0-5.6 voor 133 $
    Canon EF 100-300 4.5-5.6 voor 233 $
    Sigma 70-300 APO 4.0-5.6 voor 160 $
    Alle lenzen krijgen een goed voor de prijs beoordeling (in dit en andere fora) maar dit stelt me voor een moeilijke keuze aangezien ik geen mogelijkheid om de lenzen uit te proberen (ik wil ze in de US kopen) omwille van de gunstige prijs.
    Ik wil nu niet teveel geld uitgeven aan lenzen omdat ik verwacht dat Canon geleidelijk aan met EF S lenzen zal uitpakken. Op dat moment wil ik wel wat meer uitgeven (voor een investering voor het leven).
    Dank bij voorbaat voor de hulp bij de keuze
    Patrick G

Originally posted by Patrick G
    Ik ben bijna aan het einde van mijn besluitvorming maar twijfel nog tussen de
    Canon EF 100-300 4.5-5.6 voor 233 $
    Sigma 70-300 APO 4.0-5.6 voor 160 $
    Alle lenzen krijgen een goed voor de prijs beoordeling (in dit en andere fora) maar dit stelt me voor een moeilijke keuze aangezien ik geen mogelijkheid om de lenzen uit te proberen (ik wil ze in de US kopen) omwille van de gunstige prijs.
    Ik wil nu niet teveel geld uitgeven aan lenzen omdat ik verwacht dat Canon geleidelijk aan met EF S lenzen zal uitpakken. Op dat moment wil ik wel wat meer uitgeven (voor een investering voor het leven).
    Dank bij voorbaat voor de hulp bij de keuze
    Patrick G
    Vergeet de Canon EF 100-300 4.5-5.6 USM vanwege de zeer matige scherpstelling.
    Ik heb deze lens binnen een jaar weer weg gedaan.

Ben overgestapt op een Sigma 135 - 400 mm F4,5 - 5,6 APO ASFERISCH RF
    Wel wat duurder (Op http://www.digitalekamera.nl/) 450 Euro, maar dan heb je ook wat.
    Uiteraard bestaan er nog betere, maar die waren mij ook een beetje te duur.

Gr Motordigitaal
    Gr Motordigitaal
    www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

Patrick

Als het de Canon EF 75-300 4.0-5.6 III voor 133 $deze heb ik ook en ben er niet tevreden over.
      Macro is hij niet goed voor, voor sport is hij toch nog te traag.

Ik heb de Sigma 70-300 APO 4.0-5.6 geprobeerd maar ik vond de kleur van de canon beter.

De andere lens heb ik nooit geprobeerd.

Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Comment

Ik heb zelf de EF 75-300 1:4-5,6 III USM (USM = Ultra Soon Motor), en voor mij is die goed. Maar ik heb nog geen andere lenzen getest, dus kan ik niet vergelijken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Wilco en Motordigital hebben blijkbaar erg negatieve ervaringen met de Canon lenzen maar Black Bandit is dan weer tevreden. Wlco heeft de kleur weergave van de Sigma lens niet geapprecieerd en de 135-400 mm Sigma lijkt me wat te groot om mee rond te trekken.
          Dat alles maakt de keuze niet makkelijker.
          Zij er nog andere mensen met ervaringen of raadgevingen voor een telelens met 300 mm als langste brandpuntsafstand?
          Dank bij voorbaat
          Patrick G

Comment

Een Canon 70-200 L 4.0 met een 1.4 extender?
            Maar dat is qua kostprijs iets hoger.

Je zou hetzelfde kunnen doen met de Sigma 70-200/2.8 met extender...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Een Canon 70-200 L 4.0 met een 1.4 extender?
              Beter nog even doorsparen misschien, deze is echt een aanrader ! 70-200 is een ideaal bereik voor evenementen, sport en zelfs portrefotografie, en de kwaliteit bij gebruik van een 1,4x extender is nog steeds top.
              Bovendien moet je dit als een investering beschouwen. Als je de mogelijkheid hebt om ze in de VS te kopen dan zal je ze hier achteraf ook niet met verlies moeten verkopen want tweedahands haalt deze vlot nog €650 - €700. Maar geloof me : eens je ze hebt wil je ze niet meer wegdoen
              Mark (300D)

Comment

Originally posted by Patrick G
                Zij er nog andere mensen met ervaringen of raadgevingen voor een telelens met 300 mm als langste brandpuntsafstand?
                Patrick, binnen het budget dat jij hier vooropstelt, zal die Sigma APO wellicht de beste zijn, al zal het verschil niet enorm zijn. Ook Tamron maakt een behoorlijke 70-300 die je misschien in je keuzelijstje kan opnemen. Van Canon is er ook nog de heel aanvaardbare 90-300, die zelfs ietsje beter is dan de 75-300. Bij voorkeur neem je de USM versie, uiteraard.

Als je, zoals sommigen hier aanraden, nog even doorspaart, kan je misschien die 70-200/4L met 1.4x teleconverter kopen, ofwel de vrij hoog aangeschreven 100-300/4 van Sigma. Beide zijn uitstekende telelenzen voor hun prijs, maar wel een heel stuk duurder dan die in jouw lijstje...
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Als het nog goedkoper mag... De Tamron 70/300 voor 149 € in Duitsland.
                  Verwacht dan niet een topper als een canon 70/200 in huis te halen, maar toch... Die tamronlenzen zijn echt niet slecht. Kijk maar eens naar die fora, staat meestal beter granschikt dan de Canon 75/300.
                  Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Working...
                  X