Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Specs 5DIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Specs 5DIII

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
    Is er iets geweten wanneer de eerste officiele berichten van canon zouden komen?
    Tzal nie meer voor dees jaar zijn vrees ik...
    En als ie uitkomt, dan zal em waarschijnlijk weer rond de 3000 EUR kosten en ik weet niet of jij dat budget ervoor hebt. Dan mag je weer een jaar wachten eer ie betaalbaar wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
      Een opvolger met een betere autofocus en wat meer fps spreekt mij in ieder geval aan .. De 5D Mark III zou weleens mijn eerst full frame camera kunnen worden....
      Wat kan een Mk3 bieden dat noemenswaardig beter is dan Mk2?

Nog meer resolutie? 21MPx is meer dan genoeg. Grotere bestanden = tragere computer.
      Minder ruis? Akkoord, da's wel nuttig. Maar nu kom je met iso 1600-3200 ook toe. Hogere iso's zullen altijd ten koste gaan van scherpte, contrast e.d.
      Meer fps? Dat kun je met een battery pack boosten. Als de resolutie toeneemt, blijft fps beperkt.
      Snellere AF? Enkel nuttig voor actie, en dan heb je alternatieven zoals 7D of D700. De beste AF blijft het middelste AF-punt.
      Betere video? Blijft nutteloos voor fotografie. De betere (beroeps) videomaker gebruikt een Sony HDR Z reeks of beta cam.

Hetgeen ik persoonlijk nuttig zou vinden is...

een beduidend groter dynamish bereik (minstens twee stops meer),
      een manier om scherpte-diepte te checken zonder dat de zoeker donker wordt,
      de scherpte-diepteknop rechts op de camera,
      matglas met split screen,
      belichtingscompensatie van -3 tot +3,
      flitsbelichtingscompensatie in volle stops kunnen regelen (zowel ettl als manueel),
      en een ingebouwde radiozender om draadloos flitsers aan te sturen.

Ik vrees dat niks of weinig van dat waar zal zijn.
      Last edited by mmgull; 18 mei 2011, 21:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
        Snellere AF? Enkel nuttig voor actie, en dan heb je alternatieven zoals 7D of D700. De beste AF blijft het middelste AF-punt.
        Laat actiefotografie nu net iets zijn waar ik me regelmatig mee bezighoud .... Een 7D heb ik gehad en die is qua beeldkwaliteit toch wel een tik(je) minder dan een 5D Mark II; verder is een D700 een slechte match met mijn Canon-objectieven.

Voor de huidige 5D Mark II geldt inderdaad dat de beste AF wordt verkregen met het middelste punt, maar er zijn legio omstandigheden waarin ik liever gebruik maak van een AF-punt dat niet centraal is. Bij een aantal camera's waaronder de 1D Mark III/IV zijn de niet-centrale AF-punten even bruikbaar als het centrale.

Comment

Doordat ik veel bezig ben met concertfotografie kom ik veel in contact met snel bewegende onderwerpen en donkere of qua licht onbetrouwbare omgevingen.

Ik werk nu met een 40D maar zou toch stilaan aan een upgrade willen denken.

7D
          5DMkII
          1DMkIII

Allen hebben ze sterke punten maar jammer genoeg staan er steeds weer zwakke punten tegenover.

Als ik zo zie dan lijkt de 7D toch een goede aanpassing. Op Dpreview krijgt hij ook geen slechte score en de vergelijkingen brengen hem ook naar voren.
          Last edited by Neildewe; 19 mei 2011, 09:25.
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
            Allen hebben ze sterke punten maar jammer genoeg staan er steeds weer zwakke punten tegenover.
            geen camera is perfect dus ze hebben allemaal nadelen maar je moet de vraag stellen of de nadelen harder doorwegen dan de voordelen.

Wat kan een Mk3 bieden dat noemenswaardig beter is dan Mk2?
            dat vroegen velen zich ook af toen er over de 5D2 gespeculeerd werd maar hij is ondertussen weer een TOPCAMERA en een stuk beter dan de originele 5D.

Hogere iso's zullen altijd ten koste gaan van scherpte, contrast e.d.
            het is net de kunst om in nieuwere modellen te zorgen dat ISO100 = ISO6400 (om een cru voorbeeld te stellen uiteraard he) en dat je heel goed contrast & scherpte hebt.

Meer fps? Dat kun je met een battery pack boosten. Als de resolutie toeneemt, blijft fps beperkt.
            sinds wanneer heb je op een 5D2 (of eender welke digitale Canon DSLR) meer fps als je een grip eronder zet? Inderdaad : GEEN.
            de AF van een 1D nog niet gebruikt precies? ik heb zowel een 1D2 als 1D4 en ik trek me echt geen zier aan welk AF-punt ik gebruik... Dit zou dus al wel een zekere verbetering voor de 5D3 zijn!

de scherpte-diepteknop rechts op de camera,
            staat die dan niet bij elke Canon aan de rechterkant van de lens (bekeken als je de camera vast hebt om foto's te maken)???

my 2 cents...

Je kan blijven dromen over specs & de perfecte camera maar de perfecte camera BESTAAT en dat is de camera die in JOUW TAS zit.
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              sinds wanneer heb je op een 5D2 (of eender welke digitale Canon DSLR) meer fps als je een grip eronder zet? Inderdaad : GEEN.
              Bij nikon kan dit wel, D300s heeft dat daar

With the included MS-D10 AA battery holder, users can power the camera with 8 AA batteries. Or, use the Nikon EN-EL4 or EN-EL4A battery (sold separately) combined with the optional BL-3 Battery Chamber Cover and obtain a higher frame advance rate (8 Frames per second in the D300) than what the EN-EL3e battery can provide.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Ik denk dat ze in Japan nu wel andere zorgen hebben dan camera's ontwerpen...
                Niet heel Japan ligt plat hé! Ik denk niet dat als bv zelfs héél West-Vlaanderen onder water zou staan, het wetenschappelijk en industrieel leven in de andere provincies van Vlaanderen stil zou blijven staan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frederikdhont Bekijk bericht
                  Bij nikon kan dit wel, D300s heeft dat daar

With the included MS-D10 AA battery holder, users can power the camera with 8 AA batteries. Or, use the Nikon EN-EL4 or EN-EL4A battery (sold separately) combined with the optional BL-3 Battery Chamber Cover and obtain a higher frame advance rate (8 Frames per second in the D300) than what the EN-EL3e battery can provide.
                  Klopt, en iets dergelijks kan ook bij de D700.

Zonder grip:
                  D300: 6 fps.
                  D300S: 7 fps.
                  D700: 5 fps.

Met grip:
                  D300: 8 fps.
                  D300S: 8 fps.
                  D700: 8 fps.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

canonrumors ...

ik zit eigenlijk al maanden te wachten op de 8*15L -_- maar tzal nog niet voor meteen zijn.

En eerlijk gezegd, de 5D mkIII zal zoveel meer niet te bieden hebben vrees ik. Je hoort wel geregeld dat ze de videomodus willen verbeteren, maar dat boeit me niet, ik neem enkel foto's. Ik ben ontzettend blij met mijn 5D mkII, beeldkwaliteit kan gewoon niet beter en 21mp is meer dan voldoende. Een hogere fps ( ik kom van een 40D & 50D dat toch een hogere fps heeft dan mijn 5DmkII ) maar bemerk hier eigenlijk geen last van. Nu ik neem dan ook geen sport en actie. Enig wat ik zou willen zien is zoals al vermeld dat de dof beter weergegeven zou worden en ook een externe flitsbesturing ( maar dan moeten ze waarschijnlijk de kanaalkeuze in het menu steken terwijl ik het liever heb zoals op mijn cactus setje bovenop ) Zolang ze ook maar niet beginnen met zo een kantelbaar schermpje ...
                    En de iso prestaties, ja die zijn nu eigenlijk al uitstekend op de 5DmkII, ben benieuwd hoe ze die nog gaan verbeteren vooral wetende dat de 1Ds mkIV nog moet uitkomen, die zullen ze ook nog moeten kunnen verkopen en dat zal niet lukken als de 5D mkIII zo superieur zal worden op alle andere modellen voor een mindere prijs. Nuja kan enkel een voordeel zijn voor die dat een 5DmkII zoeken ( of zoals ik nog een tweede 5DmkII als backup ) dan zakken de prijzen tweedehands een beetje.

Moesten ze de lenzen wat verbeteren dat zou al interessanter zijn ( hoewel ik ook al iets had gelezen van een vernieuwde 50mm F1,4 canon lens en een nieuwere 24*105 f4,0 L IS mkII? maar das een ander verhaal ) Laat eerst die 8*15L maar eens op de markt los, ik denk dat deze als zoete broodjes zal verkopen ( ik ben alvast op de loer voor deze lens en ben benieuwd hoe hij zal presteren. Laat de 5D mkIII nog even uit en breng maar eerst de 1Ds mkIV uit.
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Inderdaad, de 5DMk2 doet het uitstekend. Men belooft allerhande gadgets voor Mk3 maar de verbeteringen die echt tellen, blijven uit.

Het goede aan Mk3 is dat Mk2 in prijs zal dalen. Dan kun je een tweede kopen en een smak geld uitsparen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
                        Inderdaad, de 5DMk2 doet het uitstekend. Men belooft allerhande gadgets voor Mk3 maar de verbeteringen die echt tellen, blijven uit.
                        Misschien toch weer een flinke verbetering in de sensor technologie?:
                        "28megapixel CMOS sensor. Achieved by introducing new technologies such as low-noise photodiode"

Nog betere resultaten op hoge iso is altijd een pluspunt, al kan ik daar eigenlijk niet over klagen bij de 5D MKII (maar het kan misschien nog beter).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

't Valt me telkens weer op dat bezitters van een bepaald model vaak niet veel
                          meer/beter/nieuw verwachten van de (mogelijke) opvolger.

Comment

De verschillen tussen de MKI en MKII waren ook niet zo groot maar wel een duidelijke verbetering
                            Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blackdisque Bekijk bericht
                              De verschillen tussen de MKI en MKII waren ook niet zo groot maar wel een duidelijke verbetering
                              wat je niet groot noemt

- beter lcd schermpje ( groter en reflectiewerend meet dots dus betere beoordeling ter plaatse, kunt niet weten hoezeer ik gevloekt heb hiervoor op de 40D destijds dat ik schaduwplekjes zocht om snel mijn foto's te beoordelen op het scherm )
                              - 21mp ( meer moet ik persoonlijk niet hebben maar dat kan mischien nog veranderen )
                              - digic IV
                              - 3.9 fps

Maar voor een average fotograaf is meer dan dit allemaal overkill volgens mij. Nuja we zien wel, wie het budget heeft zal er wel plezier aan beleven.

EN de ISO moet voor mij niet zoveel beter worden, vooral niet sinds ik lichtsterke primes gebruik.
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Met de 5DmkII en de 7D kom ik al een heel eind.

Comment

Working...
                                X