Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Int'l garantie vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon Int'l garantie vraag

De vraag is misschien al eens gesteld:

als je een toestel van Nikon in de VS koopt, valt die niet onder de garantie in België. Maar als er iets zou schelen, aanvaardt Nikon het toestel dan wel voor herstelling (tegen betaling) of willen ze er helemaal niet naar omkijken?

Ik verblijf momenteel immers nog voor enkele maanden in de VS en zou hier eventueel een d100 kopen (heb er al een n80 gekocht ). Aangezien digitale toestellen toch wat "fragieler" / riskanter zijn dan analoge, wil ik toch niet teveel risico lopen..

Het prijsvoordeel dat ik hier in de VS zou hebben, zou teniet gedaan worden als ik, eens terug in Belgie¨, mijn toestel naar de VS moet sturen voor herstelling...

SjarelKe
    www.jeverphotography.be
    D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

mag ik vragen wat de D100 in de USA kost?
    Goedkoopste die ik heb kunnen vinden was 1695 euro

Comment

www.bestbuy.com

Comment

kan em niet vinden. Nou ja, ik heb em al 15 maanden en ben er nog steeds ERG blij mee.

Comment

Ja natuurlijk herstellen ze hem.

Comment

De gangbare prijs (BH, adorama,..) is ongeveer 1499 dollar.. met huidige wisselkoers (vandaag 1 eur = 1,22 dollar!) is dat ong. 1250 euro... (toch een 500 euro verschil met europa..). Prijsverschil is deels te verklaren doordat je als je via internet bestelt, geen btw betaalt (en natuurlijk door huidige goedkope dollar).

Zelfde verhaal voor lenzen: een nikon 80-200 2.8 (non AFS) kost ong. 800 $ na rebate, oftewel 670 euro.. in Europa heb ik die niet goedkoper gevonden dan 1000 tot 1100 euro..

Originally posted by NataliaNL
            mag ik vragen wat de D100 in de USA kost?
            Goedkoopste die ik heb kunnen vinden was 1695 euro
            www.jeverphotography.be
            D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

Comment

Het beleid van Nikon in de Benelux is als volgt:
              Camera's van buiten Europa met of zonder Internationale garantie worden in de Benelux wel gerepareerd maar de garantie wordt niet geaccepteerd. Indien de camera binnen Europa is gekocht (met Internationale garantie) dan wordt de garantieclaim gehonoreerd.

Voor lenzen geldt dat Internationale garantie in de Benelux wordt geaccepteerd ongeacht waar de lens is aangeschaft.
              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Working...
              X