Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluiter 30D stuk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sluiter 30D stuk

    Even het verhaal kort samenvatten:

    - Canon 30D, een paar jaren oud, buiten garantie, nooit problemen mee gehad
    - Sensor laten reinigen bij een fotovakhandel met Eclipse en Sensorswabs, ter info: kosten waren 15€
    - De sensor is clean maar bij na de eerste foto's kreeg ik al een "Error 99", ik kan geen 5 foto's meer op rij maken zonder Error 99
    - Terug langs geweest bij de vakhandel. Daar verschillende lenzen geprobeerd, het probleem ook vastgesteld.
    - De vakhandel heeft het toestel opgestuurd naar Digital Service Point in Nederweert (NL), indien de beschadiging voortkomt uit de sensorreiniging neemt de vakhandel de kosten op hun rekening
    - Na onderzoek blijkt de sluiter stuk, kosten zijn 150€, vakhandel komt niet tussen want de beschadiging is niet te wijten aan de sensorreiniging dixit Digital Service Point

    Nu zijn mijn cruciale vragen:
    - Is 150€ een realistische prijs om de sluiter te laten vervangen?
    - Kan je door de sensor te reinigen de sluiter beschadigen? Mij zou het zeer sterk toeval lijken als de sluiten gelijktijdig stuk zou gaan met het sensor reinigen.
    Last edited by Roel W; 2 november 2010, 15:58.

  • #2
    Re: Sluiter 30D stuk

    -150 EUR is een normale prijs.
    Voor een toestel dat nog maar 200 EUR waard is, is het de moeite niet om te laten repareren en koop je beter een nieuw toestel.

    Comment


    • #3
      Re: Sluiter 30D stuk

      200€ voor een 30D ben ik toch nog niet tegengekomen.
      Bovendien is 200€ nog altijd 50€ meer als de hestelling. In het laatste geval heb ik bovendien de garantie dat ik een nieuwe sluiter heb.

      Comment


      • #4
        Re: Sluiter 30D stuk

        Je doet wat je wilt he, ik hou je niet tegen.... ik zeg enkel dat een 2dehandse 30D nog maar 200 EUR waard is. IMO is het dan beter om je geld te steken in een nieuw toestel.

        Comment


        • #5
          Re: Sluiter 30D stuk

          Roel,

          Ik heb verleden jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt.
          Had de sensor van m'n eos 30D laten reinigen bij Konijnenberg en een paar dagen nadien kreeg ik de melding error99. Een duidelijke uitleg (herstelling via foto Rembrandt waar ik het toestal had gekocht) over de fout heb ik nooit gekregen, ze dachten dat het de printplaat was en dat waarschijnlijk de sluiter vervangen was. Ik heb toen ook rond de 150 euro betaald. Eigenaardig dat dit dus bij jou ook gebeurd kortelings na de sensorcleaning....Ik heb 9 weken moeten wachten op het herstelde toestel. Of het de kosten waard is moet je voor je zelf uitmaken. Ik ben buiten het feit dat het een echte stofzuiger is wel tevreden over m'n 30D.

          Comment


          • #6
            Re: Sluiter 30D stuk

            Oorspronkelijk geplaatst door T90 Bekijk bericht
            Roel,

            Ik heb verleden jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt.
            Had de sensor van m'n eos 30D laten reinigen bij Konijnenberg en een paar dagen nadien kreeg ik de melding error99. Een duidelijke uitleg (herstelling via foto Rembrandt waar ik het toestal had gekocht) over de fout heb ik nooit gekregen, ze dachten dat het de printplaat was en dat waarschijnlijk de sluiter vervangen was. Ik heb toen ook rond de 150 euro betaald. Eigenaardig dat dit dus bij jou ook gebeurd kortelings na de sensorcleaning....Ik heb 9 weken moeten wachten op het herstelde toestel. Of het de kosten waard is moet je voor je zelf uitmaken. Ik ben buiten het feit dat het een echte stofzuiger is wel tevreden over m'n 30D.
            Voor de duidelijkheid: Konijn heeft de sensor gereinigd en je bent naar Rembrandt geweest voor de fout die nadien optrad?
            Wat vertelden ze bij Rembrandt? Fout veroorzaakt door sensorreiniging?

            Comment


            • #7
              Re: Sluiter 30D stuk

              150 euro is de prijs denk ik, zowat alle kosten meegerekend.
              Een sluiter kost (straatprijs) tussen de 30 en 50 euro +- (btw inc), dus daar komen nog eens een werkuur bij(toestel moet behoorlijk uit elkaar hiervoor), reiniging na werk, testen, verzekering, afhandelingskosten, verzendkosten op en af naar servicecenter, een beetje winst en vadertje staat wil ook nog wat btw op het totaal.
              Dus die 150 is een eerlijke prijs denk ik.

              Als het door de vorige reinigingsbeurt komt, kan ik wel een beetje inkomen.
              Er zijn verschillende scenarios die tot schade kunnen leiden van de sluiter.
              Het is een zeer fijnmechanisch onderdeel dat behoorlijk snel moet presteren en bovendien ook zeer kwetsbaar is.
              Een onzichtbaar klein zandkorreltje bv die ze bij het reinigen onbedoeld het sluitermechanisme injagen kan al de dood betekenen.
              Ik vrees echter dat je het allemaal zeer moeilijk zal kunnen bewijzen jammer genoeg.
              Want hoogstwaarschijnlijk is het dan jou "fout" dat het zandkorreltje er zat

              Een SLR camera is als een uurwerkje gevoelig, en stof en vuil die binnendringen in de body zijn nu eenmaal eigen aan lenswissels.

              Comment


              • #8
                Re: Sluiter 30D stuk

                Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
                Voor de duidelijkheid: Konijn heeft de sensor gereinigd en je bent naar Rembrandt geweest voor de fout die nadien optrad?
                Wat vertelden ze bij Rembrandt? Fout veroorzaakt door sensorreiniging?
                Toen ik een paar dagen na de sensorreiniging terugging naar Konijnenberg zeiden ze dat dat waarschijnlijk toeval was, ik heb me daar toen maar bij neergelegd. Omdat ik het toestel destijds had aangekocht bij Rembrandt heb ik het daar ook laten herstellen.
                Is nu een jaar geleden en heb geen error melding meer gekregen. Hoop het zo te houden.

                Comment


                • #9
                  Re: Sluiter 30D stuk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
                  Even het verhaal kort samenvatten:

                  - Canon 30D, een paar jaren oud, buiten garantie, nooit problemen mee gehad
                  hou oud was de camera toen je hem kocht, volgens mij bestaat de 30D alzo,n 5 jaar?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sluiter 30D stuk

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    hou oud was de camera toen je hem kocht, volgens mij bestaat de 30D alzo,n 5 jaar?
                    grt,bouk.
                    De doos met de originele dactuur heb ik niet zo bij de hand maar ik heb het toestel 2de hands gekocht in juli 2008 en sindsdien toch zo'n 10.000 foto's gemaakt.

                    Comment

                    Working...
                    X