Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heeft iemand de Sigma 18-50 DC nu al?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• heeft iemand de Sigma 18-50 DC nu al?

zoja, wat zijn uw bevindingen. vind hier ook niet direct goeie info, behalve wat korte info. wil vooral weten of die redelijk snel autofocust en of de lens beetje degelijke fotos aflevert.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Originally posted by lapino
    zoja, wat zijn uw bevindingen. vind hier ook niet direct goeie info, behalve wat korte info. wil vooral weten of die redelijk snel autofocust en of de lens beetje degelijke fotos aflevert.

Sigma 18-50mm f3.5-5.6 DC lens

Sigma introduceert twee nieuwe DC zoomobjectieven, special ontworpen voor digitale reflexcamera's. Het eerste objectief is de nieuwe 18-50mm F3.5-5.6 DC lens. De beeldcirkel is zo ontworpen dat deze overeenkomt met de maat van de beeldsensors van digitale reflexcamera's, dit heeft geresulteerd in een compacte bouw met een maximale diameter van 60mm, een lengte van 67.5mm en een gewicht van slechts 245 gram. Het formaat van de beeldsensor mag niet groter zijn dan het APS formaat. Als camera's met een grotere beeldsensor of 35mm reflexcamera's worden gebruikt ontstaat er een vignettering. De lens heeft een variabele beeldhoek van 76.5°-31.7°. Als dit objectief op de Sigma SD9 of SD10 digitale camera's wordt gebruikt, zal dit overeenkomen met een zoombereik van 30-85mm. Op andere digitale reflex- camera’s kan dit iets afwijken, afhankelijk van de brandpuntsverlenging van de camera. Het gebruik van asferische lenzen corrigeert verschillende afwijkingen over het gehele zoombereik en levert een hoog niveau qua optische prestatie. Het Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC objectief heeft kortste instelafstand van 25cm over het hele zoombereik. Tevens is macro fotografie met een maximale vergrotings factor van 1:3.5 mogelijk.

SPECIFICATIES:

Lensvatting(en) Canon EOS 300D, 10D, D30 en D60
    Lensopbouw (groepen/elementen) 8 / 8
    Beeldhoek (graden) 76,5-31,7
    Aantal diafragmalamellen 7
    Kleinste diafragma (groothoek) f21
    Kortste instelafstand (cm) 25
    Vergrotingsmaatstaf 1:3,5
    Filtermaat (mm) 58
    Afmetingen diameter x lengte (mm) 67,5-60
    Gewicht (gram) 245

Deze lens is direct uit voorraad leverbaar
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Lapino, als ge het nu eens lief aan Peter vraagt, misschien heeft die de testsetjes nog. Waarin ook de 50-200 zit. Prijs kwaliteit zeker het overwegen waard, maar als je het testsetje in je bezit krijgt, kan je zelf oordelen. Wie kan zo een service bieden????

Ps, ikzelf vond de lens redelijk, maar net in de testperiode heb ik de 10d vervangen door de 1d, waardoor het verdere testen met de sigma lenzen beperkt is gebleven tot de tele. breedhoek/standaardzoom vigneteerd enorm op de 1d, vanwege de 1.3 crop, daar is deze lens niet voor gemaakt.
      R

Comment

peter/otto : zou ik die 18-50 kunnen evalueren?
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ik ehb al de kans gehad om hem te evalueren. De zoomlens heb ik niet zo getest omdat ik er zelf al eentje had. De breedhoek is redelijk goed van kwaliteit. Heb niet zo direct fouten op de foto gevonden ofzo. Alleen de lage lichtsterkte stak me wa tegen aangezien ik de breedhoek voor binnen zou gebruiken... Bij helder buiten is het zeker te doen binnen. Buiten fotograferen met die lens kan je beter doen. Voor die prijs is het zeker een goed lensje !!!

Greetz
          Garfield007 **BD0188BE**
          Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

hoe snel/traag was de autofocus, dat speelt voor mij een belangrijke rol omdat ik die lens zou gebruiken voor foto's van spelende kinderen of hond

een lichtsterke breedhoek kan ik me (nu) niet permitteren, is enorm duur zo te zien...

Comment

hoe snel/traag was de autofocus, dat speelt voor mij een belangrijke rol omdat ik die lens zou gebruiken voor foto's van spelende kinderen of hond

een lichtsterke breedhoek kan ik me (nu) niet permitteren, is enorm duur zo te zien...
              Gemiddeld van snelheid zou ik zeggen, maar geen Canon usm speed, net zoals de kitlens ook niet.
              Veel zal van je techniek afhangen, pre-focussen is vrij belangrijk in veel gevallen, de 10d is geen sportcamera, en de lens is ook geen racemachien, dan moet je canon ring type usm, (er zijn ook tragere usm varianten), of sigma HSM lenzen kopen, die zijn ook lekker snel.
              Lichtsterke wide zooms duur? hangt ervan af, de 17-40 4.0L kost +- 900€, en dat is een topper. De 16-35 2.8L is wel een stuk duurder.
              Waarom koop je geen fish-eye? Dan heb je BREEDHOEK, en desgewenst kan je met panotools de foto perfekt recht zetten, als het fish-effect overdreven of ongewenst is. De sigma 15mm 2.8 fe vind je voor 450€

Comment

Working...
              X