Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starten met een spiegel reflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Starten met een spiegel reflex

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Ik snap niet goed waarom zowel canon als nikon die instap cams maken, want echt serieus toestellen zijn dat mijn inziens niet.
    Dat is heel eenvoudig: anders duiken Pentax en Sony volledig in dat gat en die ben je dus voor altijd/heel lang als klant kwijt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        De D90 is heel ander koek. Dat is een goed apparaat voor goede prijs.

Dan is er nog het canon materiaal.
        De 500D en 550D zitten mijn inziens nog dik boven de D90 zelfs.
        Canon 1000D zou ik afraden, is speelgoed net zoals de nikon D3100 maar kwalitatief wel beter doch minder "PRO"-opties.

Ik snap niet goed waarom zowel canon als nikon die instap cams maken, want echt serieus toestellen zijn dat mijn inziens niet.
        Ze doen me denken aan die wegwerp analoog cams die je aan de kust in krantenwinkels kan kopen.
        Jij zit ook aardig uit je nek te lullen xafke, heb je iets tegen instapcams ofzo?
        Fotograferen moet je leren, respect voor mensen hebben ook!
        Een mooie foto wordt echt niet bepaald door de prijs van de cam hoor.
        Ik heb mensen mooiere foto's zien maken met een 450D of een D90 (kost maar €590,00), allebei instappers,
        dan met een 5D2 of een D300s.
        Alsjeblieft, praat toch eens normaal. En doe niet zo uit de hoogte.
        Met vr. groet,
        Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          I know, maar er is gewoon teveel keus voor een eeuwige twijfelaar als mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
            Jij zit ook aardig uit je nek te lullen xafke, heb je iets tegen instapcams ofzo?
            Fotograferen moet je leren, respect voor mensen hebben ook!
            Een mooie foto wordt echt niet bepaald door de prijs van de cam hoor.
            Ik heb mensen mooiere foto's zien maken met een 450D of een D90 (kost maar €590,00), allebei instappers,
            dan met een 5D2 of een D300s.
            Alsjeblieft, praat toch eens normaal. En doe niet zo uit de hoogte.
            Met vr. groet,
            Paul
            eigenlijk heb je wel een beetje veel gelijk , mijns inziens..
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk bericht
              Ik neem even de prijzen exclusief BTW daar het toestel aangekocht zal worden op een BTW-plichtige VZW. Ik ga er me echt niet professioneel mee bezighouden en kwam deze set-up tegen voor een voordelige prijs...

Ik vond de K-x(R) wel leuk in de hand liggen Net als de D90 maar die vond ik dan weer groot en zwaar. Waarvoor ik eigelijk naar Pentax neig: de weerbestendige body in de duurdere reeks, moest het er ooit van komen.

Pentax K-X een goede keuze? Hier zijn blijkbaar weinig pentax bezitters?
              De K-x is een heel goede keuze. Je zegt verder ergens dat je alleen in goede lichtomstandigheden gaat fotograferen. Dat mag dan wel zo zijn - toch blijft een ruisarme prestatie op hogere iso-waarden zeer belangrijk om eventueel daar "stops" te winnen. Dat is vaak nuttig bij het gebruik van minder lichtsterke lenzen (zoals kitlenzen) en eveneens wanneer zeer korte sluitertijden vereist zijn.
              Je overweegt eveneens de aankoop van het toestel met 2 kitlenzen. Dat wordt vaak afgeraden omdat de DA 50-200 niet zo goed is als de DA 55-300. Zelf heb ik alleen laatstgenoemde, maar mijn dochter heeft ook een 50-200 en is toch tevreden over de kwaliteit ervan.
              Als je exclusief BTW kunt aankopen heb je een K-x met DA 18-55 voor 369 €. Voor 461 € heb je er de DA 50-200 bij.
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                eigenlijk heb je wel een beetje veel gelijk , mijns inziens..
                Hij heeft zeker gelijk...behalve dan dat ik de D90 niet direct als instapper zie...maar als prosumer...de D40(x), D60, D3000, D3100, D5000 zijn echte "instappers".

Bij Canon was de xxxD reeks wel lang "instapper" maar heb je nu de 1000D reeks...

En het leuke is...óók die instappers hebben een APS-C size sensor, spiegel, optische zoeker en alles dat nodig is om goede foto's te maken. Niemand zal op een foto zien of ik nu 51 scherpstelpunten had of 11...of ik nu een 100% zoeker had of 95%...of mijn body nu perfect in mijn handen paste...of eigenlijk wat klein was...etc...al die zaken kunnen wel helpen, zeker...maar met de juiste lenzen kun je met elke SLR goede foto's maken.
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Sony alpha is hier ook op het forum populair?

De nieuwe a33/a55 zet wel zeer goede prestaties neer desondanks het geen echte DSLR is?

Comment

Ik heb een ALPHA 300 en ben er zeer tevrede mee!
                    Ik weet niet of er hier al mensen zijn met een 33 of 55 maar ze zijn snel met de autofocus en met het aantal beelden per sec
                    Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Gistere de bestelling geplaatst.

Het is geworden: Pentax K-X in Metallic Brown met voorlopig de 55 mm kitlens

Waarom:

- het niet-eenheidsworstgehalte;
                      - Hoge ISO waardes;
                      - geschikt voor oudere lenzen (beeldstabilisator);
                      - personaliseerbaar (vriendin heeft het kleurtje gekozen);
                      - goedkoop;
                      - veel lovende reviews.

Pentax en nikon spraken me in de race het meeste aan, maar toen ik zaterdag even rondliep op een sinterklaasfeest liep iedereen rond met een Nikon of Canon... Enja we willen toch even speciaal doen

Comment

Allez, proficiat! Nu veel oefenen en evt. sparen voor een telezoom die erop aansluit.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Working...
                        X