Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starten met een spiegel reflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Starten met een spiegel reflex

Een 135mm F2.8 met P-draad is zo ongeveer na de 50ers de meest geproduceerde lens in de jaren 60 t/m 80, daar zijn heel veel matige, nog meer redelijke en ook nog behoorlijk wat goede bij.
    Gewoon proberen en als tie niet goed is, weggooien.
    35ers zijn iets zeldzamer, kan als lichtsterk maatje voor een kitlens goede diensten bewijzen, maar ook hier geldt: weggooien als tie niet goed is.

Comment

De lenzen zien er nog als quasi als nieuw uit en zijn op't eerste zicht mechanisch in perfecte staat

De voorbeeldfoto's zien er toch redelijk goed uit in de links!

Zal eens voor een body met kitlens moeten uitzien en het gewoon proberen

Comment

Ben nu eigelijk aan't twijfelen tussen een EOS 500D en de nikon D3100 Welke is de betere?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk bericht
          Ben nu eigelijk aan't twijfelen tussen een EOS 500D en de nikon D3100 Welke is de betere?
          Diegene die ne Canon hebben zeggen Canon en diegene die ne Nikon hebben zeggen Nikon

Ik heb zelf de 500 en ben er tevreden over. Hij kost nu bij studio73 en konijnenberg ongeveer 750 euro met de EF-S 18-55 IS en de EF-S 55-250 IS lens.
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Nu misschien een domme vraag

Mijn Fujifilm heeft volgende lens:
            Fujinon Zoom lens
            10x Optical f=6.3 - 66 mm
            1:3.5 - 3.7

Welke lens komt hier ongeveer mee overeen? De standaard 55m kitlens?

Comment

Fujinon Zoom lens

Dat kan niemand je zo vertellen op basis van deze informatie, 10x zoom...ten opzichte van?

Als je 10x zoom wil, dan komt de Sigma 50-500 het meeste in de buurt.

Het is niet te doen een lens van een superzoom compact te vergelijken met die van een DSLR. Dergelijke zoomranges en bereiken zijn vaak niet haalbaar op een DSLR. Ik denk ook niet dat je hier naar op zoek moet gaan (een vergelijk).

Wat camera's betreft, beiden zijn goed....als je je M42 lensjes óók nog wilt gebruiken moet je voor Canon gaan. Nikon geeft hier "problemen" door een andere afstand tussen sensor en vatting van de lens (als ik het goed heb).

Lensjes an sich zijn overigens niet heel bijzonder, heb van dat merk ook nog een 35mm liggen hier, heeft me nog geen 5 euro gekost.
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

10x zoom is nog niet noodzakelijk...

Maar ik ben nog steeds in twijfel over de body:

Canon 500d/550D VS NIkon D3100/D90

Heeft enkel de D90 een ingebouwde AF? Qua gevoel zou ik liever voor Nikon gaan hoewel de specs van canon hoger liggen in beide prijsklasses...

Comment

D90 heeft ingebouwde AF motor...en specs liggen ook het hoogst. De D90 moet je naast de 50D/60D plaatsen qua "vergelijk"

Neemt niet weg dat de 550D óók een goede camera is.
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De D3100 moet ik dan eerder vergelijken met de D550 ook al heeft deze laatste meer pixels?

Comment

Fujinon Zoom lens

Nee een 18-55 heeft 55/18=3x zoom.

Een 18-200 moet je hebben.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Het is niet te doen een lens van een superzoom compact te vergelijken met die van een DSLR. Dergelijke zoomranges en bereiken zijn vaak niet haalbaar op een DSLR. Ik denk ook niet dat je hier naar op zoek moet gaan (een vergelijk).
                        Los van kwaliteit en wenselijkheid: ze zijn er natuurlijk wel degelijk.....

Tamron 18-270 = 15xzoom

Comment

de Canon 500D heb ik zelf ook en is goed , maar de Nikon is ook goed...

er zijn geen slechte , het is vooral een persoonlijke smaak en ieder toestel heeft voor en nadelen...

als je echt het beste wil , moet je hasselblad kopen , en je er bij neerleggen dat je er niet één goede foto mee makt op een racecircuit... snap je wat ik bedoel ??
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

Comment

Ik twijfel nog tussen de D3100 en de D90... De AF motor is voor mij het belangrijkste verschil... Gaat dit veel uitmaken <=> gebruik oudere lenzen? Maar de D3100 heeft wel HD video wat ik ook wel leuk vind en wss af en toe ga gebruiken...

Vandaar dar ik mss de de D3100 ga nemen met kitlens om te starten. Als het me echt zo goed bevalt (reflex) komt er mss later wel een betere body à la D7000...

Comment

Sorry maar de nikon D3000 /D3100 zijn echt speelgoed hoor. Afblijven!
                              De 3000 is trouwens al uit productie en heeft maar een dik half jaar bestaan (em was maar zo slecht) Zo is hier iemand die met NIEUW materiaal al na 4 maand volgende deffecten had:
                              - meerdere deffecte pixels op de sensor (7 in totaal dacht ik)
                              - deffecte communicatie tussen body en telelens
                              - kappotte batterij

Ik heb er zelf mee gewerkt ook, en tis echt brol. zooooooooooooo traaaaaaaaaaaaaaaaag man man man man man.

De D90 is heel ander koek. Dat is een goed apparaat voor goede prijs.

Dan is er nog het canon materiaal.
                              De 500D en 550D zitten mijn inziens nog dik boven de D90 zelfs.
                              Canon 1000D zou ik afraden, is speelgoed net zoals de nikon D3100 maar kwalitatief wel beter doch minder "PRO"-opties.

Ik snap niet goed waarom zowel canon als nikon die instap cams maken, want echt serieus toestellen zijn dat mijn inziens niet.
                              Ze doen me denken aan die wegwerp analoog cams die je aan de kust in krantenwinkels kan kopen.
                              Mijn inziens zijn het brugmakertjes om ofwel je het helemaal moe te maken en te stoppen met fotografie ofwel door te stappen (met de lenzen die ja al hebt eventueel) naar de groter modellen.

Conclusie: go nikon d90, canon 500d of hoger in functie van je buget

Comment

Mijn advies, zoals zovelen al gezegd hebben in deze topic en op dit forum in het algemeen, ga naar een fotowinkel, neem die D90, 500/550d, 50/60d in je pollen, blader door de menukes en zie wat je ervan vindt. Qua qualiteit zullen ze het geen van alleen ondermaats doen. Ik las hier dat je grootvaders lenzen nog zouden passen op een canon body... moge dat ook een factor zijn in je keuze. Je zal geen slechte aankoop doen met welke dan ook van deze toestellen!

Veel succes en laat ons iets weten van je keuze en je motivatie!

Groetjes,

Ben
                                Wat nikon materiaal

Comment

Working...
                                X