Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon P100 of ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon P100 of ...

Voor gebruik op het werk denk ik een Nikon P100 te kopen.

De camera moet dienen voor:

- macro foto's van garantiestukken
    - foto's tijdens klantenbezoeken van voertuigen of installaties waar het nogal donker is.
    - makkelijk in gebruik

Prijs : is niet echt een probleem, maar we gaan er geen 1000€ tegen aan gooien.

Is die Nikon daarvoor goed geschikt, of zouden jullie iets anders kopen?

Re: Nikon P100 of ...

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Voor gebruik op het werk denk ik een Nikon P100 te kopen.

De camera moet dienen voor:

- macro foto's van garantiestukken
    - foto's tijdens klantenbezoeken van voertuigen of installaties waar het nogal donker is.
    - makkelijk in gebruik

Prijs : is niet echt een probleem, maar we gaan er geen 1000€ tegen aan gooien.

Is die Nikon daarvoor goed geschikt, of zouden jullie iets anders kopen?
    Coolpix P100 is op zich niet slecht (gebruik het zelf)

MAAR:
    Voor macro foto's zou ik toch iets kiezen met een verwisselbaar objectief ipv een superzoom camera.
    Verder heeft een Coolpix P100 enkel een interne flitser dus voor in installaties waar het nogal donker is zeker niet aan te raden. (spreek uit ervaring)

Qua gebruiksgemak is die inderdaad goed, maar niet voor bovengenoemden.
    Daarom dat ik zelf trouwens ook bezig ben te sparen voor een D90, misschien dat, gezien je prijsklasse de D3100 en D5000 met de juiste lenzen en flitsers wel iets voor je is, maar een P100 gaat niet aan al je eisen kunnen voldoen
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Waarom zo'n megazoom en niet een van die compacte camera's waar je ook een externe
      flits op kan aansluiten, met een lichtsterk lensje en goede macro-mogelijkheden. Ik denk
      hierbij aan zoiets als de Canon G12, de Lumix LX5 of iets dergelijks.

Comment

In donkere omstandigheden is de P100 wel af te raden.

Persoonlijk denk ik dat een nikon DSLR D5000 icm een nikon 35 F1.8 lens een goede keuze zou kunnen zijn.
        Dit misschien nog icm een externe flitser zoals de SB600, en je hebt een heel mooie set. En die zeker zeer goed presteerd in minder goede lichtomstandigheden.

Wat bedoel je met macro foto's? Hoe groot is het onderwerp dat je wil fotograferen?
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Working...
        X