Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 18/200 VRII + sb600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90 18/200 VRII + sb600

Hallo, ik zie dat verschillende forumleden met deze of ongeveer dezelfde combinatie werken. Mijn vraag gaat eigenlijk over de sb600 die ik een maand geleden bijkocht.
    Ik kan mij vergissen, maar geloof dat in de winkel de sb kon bediend worden draadloos ZONDER dat de ingebouwde flits afging. (wel opengeklapt).
    Ik mag nu alles proberen, maar dit lukt mij niet. Ofwel gaat het toch niet, ofwel vind ik de juiste instellingen niet.
    Kan iemand met ervaring met deze combi mij informeren? alvast bedankt.
    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Re: Nikon D90 18/200 VRII + sb600

ingebouwde flits gaat altijd afgaan!
    hier sb 900 dus en d90.

oplossing: SG-31R flash blocker klikkie

houd flitslicht tegen en IR info gaat door naar sb600
    nikon stuff

Comment

De flits zal afgaan. Het is nl de info die in die 'data-flits' zit die de SB600 aanstuurt. In de instellingen kan je de interne flits op 'Off' zetten zodat die niet meeflitsts bij de echte belichting. Maar vlak daarvoor zal er toch een flits zijn om de data te versturen naar de SB-600
      Last edited by vhimste; 28 oktober 2010, 11:26.
      Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht
        De flits zal afgaan. Het is nl de info die in die 'data-flits' zit die de SB600 aanstuurt. In de instellingen kan je de interne flits op 'Off' zetten zodat die niet meeflitsts bij de echte belichting. Maar vlak daarvoor zal er toch een flits zijn om de data te versturen naar de SB-600
        Dit is inderdaad zo (ook bij mijn d300s). Er zal een voorflash zijn, maar op de eigenlijke foto zal enkel de flits van de sb-600 te zien zijn !

Groetjes,

Ben
        Wat nikon materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blvermeu Bekijk bericht
          Er zal een voorflash zijn, maar op de eigenlijke foto zal enkel de flits van de sb-600 te zien zijn !
          Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht
          In de instellingen kan je de interne flits op 'Off' zetten zodat die niet meeflitsts bij de echte belichting. Maar vlak daarvoor zal er toch een flits zijn om de data te versturen naar de SB-600
          Beide niet correct. Alle voorflitsen voor meting en instellingen worden afgegeven voor de sluiter opent, maar er wordt nog een sync. flits gegeven, de slaves moeten wel weten wanneer te flitsen, op het moment dat er geflitst moet worden dus als de sluiter open staat. Je hebt er niet vaak last van, maar lens- en zonnekapschaduwen en reflecties kunnen dit flitsje verraden.

Tets maar eens met de flits op -- en maak een foto van een spiegel, dan zie je deze sync flits.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blvermeu Bekijk bericht
            Dit is inderdaad zo (ook bij mijn d300s). Er zal een voorflash zijn, maar op de eigenlijke foto zal enkel de flits van de sb-600 te zien zijn !

Groetjes,

Ben
            daar durf ik aan twijfelen!!!
            heb er ergens 1 zitten die duidelijk toont dat de flits deftig werkt ook al staat die op ---
            de SG-31R gaat oplossing brengen! flitsen zijn niet echt nodig, is een ir signaal die alle info naar de flits stuurt.

de foto:

interne flits op --- sb900 45° rechterkant (hare linkerkant) voor model
            slagschaduw van flits en frontaal flitslicht is duidelijk te zien op't model!

als dit aan te passen in laat de settings maar komen!
            dus: @blvermeu en @vhimste laat jullie instellingen maar komen!
            and prove me wrong

anderen die hiervoor de oplossing weten (anders dan SG-31R) laat maar komen.
            ts (en ikke) zullen je dankbaar zijn!
            nikon stuff

Comment

ts (en ikke) zullen je dankbaar zijn![/QUOTE]

ik ook!! bedankt voor de (gemengde) reakties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht

Het is zoals Vhimste al zei: Je moet je popup flash instellen als "commander"
                Als je niet wil dat de popup mee afgaat dan zet je hem af. Je selecteerd de 2 streepjes (--) ipv de standaard instelling "DDL". Je zal dannog wel een flits zien maar dat licht heeft geen power. Deze triggerflits dient enkel om je remote flash te aktiveren en is niet meer zichtbaar als het gordijn in de camera open gaat.
                Neem maar eens een foto met je popup flash open en met de instelling "DDL"
                Neem daarna dezelfde foto maar nu met de instelling "--" ...je zal het verschil wel zien.

Veel meer uitleg vindt je in de episodes van D-Town TV. Episode 4, 5 en 6 gaan uitsluitend over flitsen...je leert er veel van bij en teen en tander zal duidelijker worden.

Hier zijn de links: (je moet wel wat Engels verstaan)

Episode 4

Episode 5

Episode 6

Succes nog
                Last edited by Bennyd; 29 oktober 2010, 09:10. Reden: spelfout
                Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Beide niet correct. ...
                  Tets maar eens met de flits op -- en maak een foto van een spiegel, dan zie je deze sync flits.
                  Nope!
                  Als ik mijn interne flits als commander zet, zoals het zou moeten, en mijn slave gaat
                  niet mee af dan heb ik een donkere foto.

Interne flits instellen als commander (C) en dan boven de instellingen van groep A en B
                  kan je de popup flash nog eens een extra instelling geven. Zorg dat hij daar op -- staat
                  wat wil zeggen dat hij op het juiste sync moment NIET zal flitsen.
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

zie effe mijn foto hierboven!
                    is gemaakt met interne flits als commander en op ---
                    en toch zie je die op de foto! exif zit in de foto!
                    nikon stuff

Comment

ik ook!! bedankt voor de (gemengde) reakties.
                      Ik heb mijn flits al afgeplakt ook met een stukje zwarte tape.
                      Niet elke tape zal werken, hij moet nog een beetje "doorlatend" zijn.
                      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

bedankt voor de reakties. Allemaal nogal verwarrend hé. Zelfs de handleiding van de D90 is verwarrend:
                        blz. 188: bij optie -- De ingebouwde flitser wordt niet geactiveerd,.... enz...
                        blz. 189: daar raden zij een infraroodfilter aan.....???

Comment

yep su800 is een aanraden, zelf geen ervaring mee.
                          nikon stuff

Comment

blz. 189: daar raden zij een infraroodfilter aan.....???
                            Dat is die SG-31R waarover hier reeds gesproken. KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                              yep su800 is een aanraden, zelf geen ervaring mee.
                              SU800 heb je niet nodig met een D90, zender zit ingebouwd.

Als je moet kiezen tussen zo'n IR filtertje dat 10€ kost of een SU800 van 269€ dan weet ik het wel.

Comment

Working...
                              X