Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 vraagje /geruchten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 vraagje /geruchten

    Hallo,

    Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuw toestel ter vervanging van mijn Coolpix P100
    Het zal dus de D90 worden MAAR....
    nu heb ik op nikonrumors gelezen dat de D7000 de nieuwere versie is in feite van de D90 en dat tegen eind dit jaar gestopt gaat worden met de D90...

    Het voordeel is vermoedelijk dat de D90 dus nog in prijs gaat zakken... maar wat na het beëindigen van de productie???
    Gaan de batterijen nog beschikbaar blijven, en de accessoires?

    Ik vermoed dat het voor de objectieven geen problemen geeft daar ik begrepen heb dat Nikkor objectieven op verschillende modellen passen?
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

  • #2
    Re: D90 vraagje /geruchten

    Het voordeel is vermoedelijk dat de D90 dus nog in prijs gaat zakken... maar wat na het beëindigen van de productie???
    Gaan de batterijen nog beschikbaar blijven, en de accessoires?
    D7000 wordt idd beschouwd als de opvolger van de D90 waardoor de prijs naar alle waarschijnlijkheid nog wat zal zakken, alhoewel hij al héél laag staat (630 € ong.) voor zo'n prachttoestel.

    Anderzijds kan je natuurlijk ook ipv de D7000 voor nagenoeg hetzelfde geld een D300s aanschaffen

    Wat batterijen en accessoires betreft hoef je je géén zorgen te maken, die blijven nog jaaaaren verkrijgbaar. http://www.nikonservice.nl/shop/inde...226e46f9a9e73d

    Ik vermoed dat het voor de objectieven geen problemen geeft daar ik begrepen heb dat Nikkor objectieven op verschillende modellen passen?
    idd. gebruik zelf nog lenzen van meer dan 10j oud en dat werkt nog prima Het enig waar je moet rekening mee houden is dat als je een instapmodel koopt de body geen AF motor heeft maar met de D90 en hoger speelt dat geen rol
    Last edited by Tootsie; 27 oktober 2010, 09:14.
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: D90 vraagje /geruchten

      Zou ik me totaal geen zorgen in maken. Een kennis van me heeft de D70, dus nog een paar
      generaties ouder, en heeft zich onlangs een koppel nieuwe batterijen aangeschaft. Al het
      andere (flits, lenzen, en dergelijke) zijn compatibel met de oudere modellen.
      En ja, misschien zakt hij nog iets in prijs, dat kan, maar ik denk dat hij nu aan een heel
      mooie prijs verkrijgbaar is. Een hele goede Prijs/kwaliteit verhouding. Ze zeggen weleens
      dat goede dingen te verkrijgen zijn voor hen die geduldig zijn, maar met geduld kun je
      geen foto's maken natuurlijk.

      Comment


      • #4
        Re: D90 vraagje /geruchten

        Is de D7000 geen full frame en de D90 crop ?
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: D90 vraagje /geruchten

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Is de D7000 geen full frame en de D90 crop ?
          Nope, D700 is FF, D7000,D300(s),D90,D5000,D3100,D3000,.. zijn DX
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment

          Working...
          X