Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor portretfotografie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor portretfotografie ?

    welke lens vinden jullie goed voor portretfotografie ?
    of welke gebruiken jullie zelf ?
    wie geeft tips en advies ?

    voor canon 10d toestel

    mark

  • #2
    De standaard Canon EF 50/1.8 is goed en goedkoop. Op een 10D wordt dit een goede portretlens van 80mm. Let op dat DOF op F1.8 zeer klein is, de ogen worden snel out of focus als niet goed scherpgesteld is.
    Groetjes, Blord

    Canon 7D en wat lenzen.

    Comment


    • #3
      voor portretfotografie wordt ook soms de canon EF 100mm f2.8mm macro gebruikt,
      op een 10D wordt dit dan wel 160mm (lijkt lang) maar voor portretten geeft dat niet zo, tenzij je het volledige model erop wilt natuurlijk
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        ik heb met de canon 100 .2.8 macro en de taron 90 macro 2.8 enkele portretfotos gemaakt voor mij was de tamron stukken beter en de helft goedkoper zie ook het fotoblad focus
        het enigste verschil de tamron maakt bij het fotograveren veel herie
        groet \jack

        Comment


        • #5
          De Sigma 70-200 F2.8 EX gebruik ik het meest. De Sigma 28-105 F2.8-4 is echt stukken minder. Ik wil ook een goede portret lens maar wat is de juiste maat (modellen ook helemaal op de foto)
          #Dyslexie#
          Fotoacademie Amsterdam Digitaal

          Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

          Comment


          • #6
            Met de Canon 50mm f1.8 kan je eigenlijk niet misdoen. De goedkoopste lens in het gamma en gruwelijk scherp/lichtgevoelig. Vooral die f1.8 helpt enorm wanneer je allerei creatiefs wil uitproberen met de DOF. Ook een absoluut betrouwbare lens in mijn ervaring.
            Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

            Comment


            • #7
              ik ben soms aan 't twijfelen, ik heb nog maar enkele keren de 50mm gebruikt, meestal de canon 24-85 maar dan werk ik 90% van de tijd tussen 50mm en 85mm dus kun ik ook de 50mm gebruiken en mijn voeten als zoom gebruiken ...want scherpere foto's ...maar de reden dat ik de 24-85 gebruik is dat ik af en toe eens foto's wil van het model in haar geheel ... en ik zit in een kleine ruimte en kan niet genoeg achteruit gaan met een 50mm en in de shoot zelf wil ik niet beginnen te wisselen van lens.

              dus als je
              ofwel ruimte genoeg hebt om ver genoeg van 't model te staan
              ofwel met de beschikbare ruimte genoeg van het model (gebruikmakend van de 50mm lens) kunt vastleggen

              dan zou ik de 50mmf1.8 aanraden ... vanaf 2.8 zeeeeeeer scherp

              Comment

              Working...
              X