Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelf repareren analoog toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zelf repareren analoog toestel

Beste medeforummers,
    ik weet dat dit forum gaat over DIGITALE fotografie, maar ik weet geen endere plaats op dit forum waar ik deze vraag moet stellen. Wellicht de beheerder(s) wel, dan willen ze deze wellicht verplaatsen.
    Zijn er hier mensen die zelf aan analoge toestellen knutselen.
    Zoals schoonmaken en uit elkaar halen? Uiteraard met de bedoeling om ze ook weer INelkaar te zetten.
    Hoor het graag.
    Gr. Motokop
    Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

Re: zelf repareren analoog toestel

zeg gewoon dat je je negatieven of dia's inscant, dan ben je ook een digitaal fotograaf.

ik heb ooit wel samen met mijn pa met een stuk aluminiumfolie en wat secondelijm een scheur in een sluiter hersteld, maar daarbij blijft het dan van repareren enzo.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      zeg gewoon dat je je negatieven of dia's inscant, dan ben je ook een digitaal fotograaf.

ik heb ooit wel samen met mijn pa met een stuk aluminiumfolie en wat secondelijm een scheur in een sluiter hersteld, maar daarbij blijft het dan van repareren enzo.

Ik scan ook negatieven in en fotografeer ook met een D 200

Is er wellicht nog iemand die daarbij knutselt aan oude analoge toestellen ???
      Is zomaar een vraagje

Gr. Motokop

Comment

Dit lijkt me alleen nog lonend als het gaat om een wat zeldzamer type camera. Welk type heb je dat gerepareerd moet worden?
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Heb meerdere oudere toestellen.
          Heb juist een Agfa Record 6x9 uit EN inelkaar gekregen. Afstandsinstelling zat helemaal vast. Hoeft voor mij niet zozeer zeldzaam te zijn. Ik vind het een stuk voldoening geven als je een mechanisch werkend iets uit EN inelkaar hebt gekregen en het werkt weer. Vervolgens gaat die de kast in om wellicht er nooit meer uit te komen.
          Ben bezig met een Vöigtländer Bessamatic. Wilt nog niet zogoed lukken.
          Gr. Motokop
          Last edited by Motokop; 5 november 2010, 19:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motokop Bekijk bericht
            ...
            Heb juist een Agfa Record 6x9 uit EN inelkaar gekregen.
            ...
            Gr. Motokop
            Dat waren nog stevige stukken die je kon demonteren en monteren, maar de latere modellen en zeker de complexe kleinbeeltoestellen, dat is andere koek.
            Demonteren is mij 2x gelukt, de 3de keer heb ik het gewoon in de vuilbak (dat mocht toen nog) gegooid. Ah ja: ooit wel eens een lens gerecupereerd om op een vergroter te steken...
            Nota: ik had wel ervaring met fijnmechaniek maar niet als horlogemaker.

Als het analoog is kan je het wel goed uitblazen en een speciaal borsteltje gebruiken (zo deden we dat vroeger), de film doet de rest...
            Er bestond ook speciale ultra fijne olie die kon gebruikt worden, daar moest je heel voorzichtig mee zijn.

Dus niet echt hoopgevend hé
            mvg Guido
            Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
              Dat waren nog stevige stukken die je kon demonteren en monteren, maar de latere modellen en zeker de complexe kleinbeeltoestellen, dat is andere koek.
              Demonteren is mij 2x gelukt, de 3de keer heb ik het gewoon in de vuilbak (dat mocht toen nog) gegooid. Ah ja: ooit wel eens een lens gerecupereerd om op een vergroter te steken...
              Nota: ik had wel ervaring met fijnmechaniek maar niet als horlogemaker.

Als het analoog is kan je het wel goed uitblazen en een speciaal borsteltje gebruiken (zo deden we dat vroeger), de film doet de rest...
              Er bestond ook speciale ultra fijne olie die kon gebruikt worden, daar moest je heel voorzichtig mee zijn.

Dus niet echt hoopgevend hé

Maar wel zééér uitdagend en je bent van de straat af

Comment

Ik verzamel ook oude camera,s heb er zo 'n 300 , en heb me ook al eens gewaagd aan zo een huzarenstukje om een camera uit elkaar te halen en ik ontdekte dat dat toch maar kinderspel is hoor iedereen kan dat , ik wil je dat wel leren , maar van terug inelkaar steken heb ik geen verstand
                Maar ik heb wel een adres voor iemand die een camera toch wil laten repareren ,
                camerarepair
                Eekhout 3
                9000 Gent
                ik heb er eentje binnen gedaan , een nikon FT2 black en hij was in nieuwstaat , er was niet zo veel aan hoor, de knop van de zelfontspanner zat vast , een veelvoorkomend euvel bij oude camera's

Comment

Working...
                X