Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 550D of Nikon D5000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 550D of Nikon D5000

Als ik wat rechtuit mag zijn (ik heb namelijk dezelfde fout gemaakt).

Ga voor de D90, Ik weet dat die wat meer inpikt van het budget en dat dat wat "pijn" doet, maar dat is bij alle hobby's. Als je echt de interesse heb voor fotografie ga je al snel de beperkingen van die D5000 of D3100 inzien en dan wil je naar een beter toestel.
    Nu is er wel al opvolging voorzien voor de D90 met de D7000 (al vind ik dat die meer tegen de D300s aanleunt)
    Dus de prijzen van de D90 gaan nog wel zakken. Met de D90 heb je echt een goed toestel met veel mogelijkheden. En ja er komt altijd : beter, sneller, meer functies.... maar waar houdt het op.

groeten
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

xafke, filmen is zeker niet mijn doel, eerder een zeer leuke extra die ik waarschijnlijk wel wat zou gebruiken.

Voor de rest, bedankt voor de reacties, ik denk dat mijn keuze hierbij gemaakt is

Comment

En die is????
        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Wel, ik had eigenlijk besloten om voor de D90 te gaan, tot vandaag iemand mij vertelde dat de D90 tijdens het filmen je diafragma automatisch aanpast aan de hand van het licht.
          Ook bij het kijken van reviews zag ik vaak dat er wat flikkering op de beelden zit.

Daarom ben ik nu terug gaan twijfelen om de Canon EOS 550D aan te schaffen, ik heb totaal geen schrik om over te stappen op Canon, maar nu weet ik niet of hiervoor veel oudere / goedkope lenzen voor te vinden zijn.
          En of ik deze lenzen dan gewoon manueel ga moeten scherpstellen omdat er geen AF motor in de body zit?

Want ik had toch gehoor dat dit vrij lastig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W0utR Bekijk bericht
            Wel, ik had eigenlijk besloten om voor de D90 te gaan, tot vandaag iemand mij vertelde dat de D90 tijdens het filmen je diafragma automatisch aanpast aan de hand van het licht.
            Ook bij het kijken van reviews zag ik vaak dat er wat flikkering op de beelden zit.

Daarom ben ik nu terug gaan twijfelen om de Canon EOS 550D aan te schaffen, ik heb totaal geen schrik om over te stappen op Canon, maar nu weet ik niet of hiervoor veel oudere / goedkope lenzen voor te vinden zijn.
            En of ik deze lenzen dan gewoon manueel ga moeten scherpstellen omdat er geen AF motor in de body zit?

Want ik had toch gehoor dat dit vrij lastig is.
            Heb mij in mei dit jaar de D90 met 18/200VR II gekocht, en ben zéér tevreden. Het filmen is i.d.d. maar een leuke gadget, wil je daarin meer koop dan een camcorder. Voor fotografie is de D90 een goede keuze geweest, want ik had identieke twijfels. Voor mij heeft de "feeling" in de hand de doorslag gegeven. Zowel D5000 en 550D vond ik nogal plastiekerig.
            Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Comment

Ik ga straks / morgen gewoon terug naar de winkel en eens kijken of ik beide toestellen kan voelen, en dan nog eens met de verkoper kijken wat juist de voordelen / nadelen van beide toestellen zijn.

Comment

Ik heb ook een 5D MII met een schermpje bovenaan en eigenlijk gebruik ik dat bijna niet.

Ik vind het ook vervelend dat je de verlichting van het schermpje steeds moet aanzetten ipv dat het altijd aan blijft.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Dat schermpje bovenaan mis ik niet in de tijd van de analoge fotografie was ik gewoon naar de instellingen te kijken in de zoeker en dat doe ik nu nog steeds. De D5000 is handig met de uitklapbare monitor die je ook volledig kan wegbergen dus minder kans op krassen en je kaknin bijna alle omstandigheden het scherm bekijken. Staar je niet blind op megapixels en ISO waarden want meestal gebruik je zeer hoge ISO waarden niet.
                  De D90 is zeker een keuze en de D5000 wordt ook wel de mini D90 genoemd.
                  Koop wat jij zelf het liefst in handen hebt. Als je echt wil filmen met uw DSLR dan is de D550 zeker zeer geschikt ik heb een niet al te dure video camera gekocht voor deze doeleinden filmen met een DSLR is een leuke gadget maar voor mij primeert de foto capaciteiten van een DSLR.

Groetjes
                  Spogy
                  Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Working...
                  X