Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veilig de zon fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• veilig de zon fotograferen

waarschijnlijk een stomme vraag, maar ik waag het er toch op:

vaak zie ik mooie foto's van een zonsonder- of opgang, de zon die door blaadjes en bomen schijnt enz enz. nu mijn vraag is, hoe veilig is dat eigenlijk voor je camera? met andere woorden ik kan me voorstellen dat je hierdoor je sensor kan beschadigen door overdadig licht. welke sluitertijden kan men nog als veilig beschouwen?

P.S. ik bedoel hier dus wel degelijk rechtstreeks in de zon schieten, dus niet zonnestraaltjes vanachter een wolk of zo....
    facebook

500px

Re: veilig de zon fotograferen

Gewoon zonder iets.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

opletten voor je ogen is belangrijker. Die sensor kan daar wel tegen.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

ah ok bedankt alvast..ik had altijd schrik dat die zon een permanente vlek ging nalaten op mijn sensor of zo...ben dat eens tegengekomen met een videocamera vandaar....
        facebook

500px

Comment

wel, bij een videocamera wordt de sensor natuurlijk véél langer blootgesteld aan het directe zonlicht als je rechtstreeks op de zon richt. Ik kan me zo voorstellen dat dit niet goed is voor een sensor. Ik zou mijn 5D II dan ook niet met life view of met filmopnames zo rechtstreeks op de zon richten, maar met gewoon foto's schieten gebeurt er niets mee hoor.

www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
          X