Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een 5DII kopen als 2de body?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog een 5DII kopen als 2de body?

Hallo!

Ik wil een 2de body. Want lenzen wisselen op 1 body vind ik niet zo fijn werken. Ideaal is om op 1 body mijn 24-70 2.8 te hebben en op een andere de 70-200 2.8. Helemaal ideaal is dan een 3de body met een 16-35, maar die lens heb ik nog niet, hehe.

Ik heb al een 5D II. Nu ben ik erover aan het denken om een 2de 5D II te kopen. Dan heb ik identiek dezelfde kwaliteit, MP, kleuren, beide full frame,...

Maar zie ik iets over het hoofd? Dat de 7D bijvoorbeeld extra focuspunten heeft en sneller is, vind ik zeker een voordeel, maar de crop weer een serieus nadeel.

Ik doe vooral: portret, mode, huwelijk en evenementen. Geen sport of concerten en dergelijke waarbij snelheid cruciaal is. Voor evenementen en huwelijk moet ik ook wel eens snel kunnen werken, maar toch niet in die mate als voor sport, pers en aanverwanten.

Hoog in ISO kunnen gaan is wel een heel erg belangrijk aspect!

Ik zou dan ook een 2de flits kopen. Heb nu een 580 EX I. Ik ben erover aan het denken om een 430 EX II als 2de flits te kopen. Die is toch aanzienlijk goedkoper. Ook wel wat minder krachtig, maar ik denk niet dat dat echt storend zou zijn... Of toch?

Graag jullie meningen!
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

Re: Nog een 5DII kopen als 2de body?

Een tijdje terug liet ik hier ook zo'n ballonetje op en verklaarde men mij voor gek...

Als ik jou was zou ik een 2e hands 50D kopen. Nu de 60D uit is, zullen er wel veel 50D's op 2e handssites verschijnen.

Op hoge Iso is die ms niet zo goed als een 5D M II maar hij kan wel meer fps nemen.

Veel succes !
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik heb na aankoop van een nieuwe 5DII een teedehands 5D gekocht. Net ook omdat ik FF wil werken. Twee 5DII`s vond ik budgetairr overdone. In plaats kocht ik de 16-35 als derde lens.
      SITE: http://www.xraypictures.be
      FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Ik kan je zeker volgen met de wens naar 2 body's, wat ik in het verleden steeds heb gedaan is een opwaardering van de huidige body naar een nieuwer exemplaar. Aldus blijf je bij, je optiek blijft dienen en je hoeft je niet te ergeren aan de lage herverkoopwaarde. Van al mijn DSLR body's heb ik er twee verkocht, dat was de D30 en de D60, toen was de herverkoop nog niet zo'n probleem, de D60 kreeg een opvolging door de 1D Mark II, en die werd dan opgevolgd door de 5D, en die is op zijn beurt opgevolgd door de 5D Mark II, dus deze drie body's heb ik nu in gebruik. Voor mij is het zo dat de ene de ander aanvult, en ik bewust kies, al naargelang waar we naartoe trekken welke body ik meeneem.

Tot daar de korte beschrijving, ik zou dus persoonlijk geen twee identieke body's nieuw kopen, maar zou in uw plaats wel openstaan voor bijvoorbeeld een 5D eerste generatie tweedehands voor 800 euro, of wachten naar een upgrade van de 5D Mark II en een nieuwe kopen.

Aangaande je flits zou ik toch opteren voor de 580 als tweede flits, ik heb er zelf twee en zie eerlijk der geen 430 tussen zitten.

Dus zuiver mijn visie, ik hoop dat je der wat aan hebt.
        jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Alvast bedankt voor jullie mening. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een 50D geen optie vind. Ik heb die camera geleend van één van mijn cursisten tijdens een huwelijk en ik vind dat er een te groot kwaliteitsverschil zit tussen de 5D II en de 50D. Een 5D I vind ik ook niet echt optie, want dat is toch ook een hele stap terug in kwaliteit.

Ik heb zeker geen geld te veel, maar ik ben wel pro fotograaf en wil alleen heel hoge kwaliteit kunnen bieden. De 2de body moet gelijkwaardig zijn aan de 5D II. Ik denk dus dat enkel de 7D, 5D II en hoger in aanmerking komen... En op de 7D stoort de crop mij. En een 1D of 1Ds kan ik toch echt niet betalen. Ik denk dat ik er zowat uit ben hoor, maar ik wilde toch de vraag hier stellen, want wie weet zie ik iets over het hoofd. Vandaar dat ik jullie input vraag.

Het gaat ook niet over een backup toestel, maar over een volwaardige 2de body.

Tweedehands kopen is voor mij in 99% van de gevallen niet interessant, want ik kan de BTW recupereren. Een 5DII van 1800 in de winkel kost mij bijvoorbeeld ongeveer 1500. Dan bijvoorbeeld 1200 aan een tweedehandse uitgeven is voor mij dan niet voordelig. Ik kocht vroeger heel erg vaak tweedehands, maar sinds ik zelfstandige ben, is het nog nooit de moeite geweest.
          www.focusfotografie.be

Comment

@ Jeff: ik was mijn bericht aan het typen toen het jouwe al verschenen was en heb daar dus nog niet op gereageerd. Ik ben het zeker eens met jouw redenering! Als ik dat zou toespitsen op mijn persoonlijke situatie zou ik moeten wachten op een opvolger van de 5DII, maar daar is nog niets van bekend wel? Wachten is dus ook niet echt een optie...

Pffff... Toch niet altijd even makkelijk...
            www.focusfotografie.be

Comment

ik zou precies 't zelfde toestel kopen als je nu hebt... die 5DII... dan moet je helemaal niet gaan nadenken, kan je blind op je toestellen vertrouwen... en als er dan een nieuwe uitkomt, verkoop je een 5DII en stap over, en op termijn, stap je ook met het andere toestel over indien gewenst...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ik heb twee verschillende body's, voordeel verschillende crops (1.3 en FF), nadeel is dat je een voorkeur hebt en gevolg is dat er steeds eentje blijft zitten ind je tas of kast, als ik het nogmaals zou doen en uberhaupt 2 body's zou willen dan zou ik 2 idendieke body's aanschaffen.
                Maar bovenstaand hangt natuurlijk af van je onderwerpen en wensen.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Heel erg bedankt voor jullie meningen!!

Ik ga naar de winkel!! (Voor ne 5D II)
                  www.focusfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                    Heel erg bedankt voor jullie meningen!!

Ik ga naar de winkel!! (Voor ne 5D II)