Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PowerShot SX30 IS VS Canon PowerShot G12

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon PowerShot SX30 IS VS Canon PowerShot G12

Allen, ik heb een beetje hulp nodig. Voor mijn vrouw ben ik van plan een digitaal toestel te kopen en ik twijfel tussen 2 bovenstaande.
    Ze zal dit toestel gebruiken op haar werk en privé
    Werk: als zelfstandig verpleegkundige, dus fotograferen van wonden, patiënten, verbanden enz ...
    Privé: familiefeestjes, vakantie landschappen enz.
    Hetgeen me voornamelijk aanspreekt in de G12 is de mogelijkheid om in RAW te fotograferen. In de SX30 spreekt me vooral de mega-zoom aan maar aan de andere kant hoe vaak gebruik je dit en ik twijfel een beetje aan de kwaliteit in het hele zoombereik.
    Op het net heb ik nog maar weinig reviews terug gevonden.

Dus veel twijfels en een beetje hulp zou welkom zijn.

Re: Canon PowerShot SX30 IS VS Canon PowerShot G12

Tenzij je die mega zoom nodig hebt, zou ik voor de G12 gaan. Dit is een prima toestel en
    wordt ook vaak door DSLR hebbers gebruikt. Als back up toestel bijvoorbeeld. Maar ook
    om niet altijd al hun gewicht aan materiaal hoeven mee te slepen en toch met degelijke
    foto's thuis te komen. Vandaar ook die mogelijkheid om in RAW te schieten. Het is dan
    ook bedoeld en gericht op de iets ernstigere amateur en laten je toe om gemakkelijk je
    instellingen en dergelijke te veranderen zonder in het menu te moeten duiken. (In deze
    categorie en prijsklasse zou ik trouwens ook eens kijken naar de Panasonic LX5.)

Comment

Working...
    X