Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Echte amateur zoekt advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Echte amateur zoekt advies

Er is ook een verschil in DSLR je hebt ook compacte DSLR zoals de sony A520, een lichtgewicht

Comment

Dat zijn Olympuscamera's denk ik, want een A520 ken ik niet . Je hebt/had de A450, dan de A500 en vervolgens de A550. Momenteel zijn het de A560 en A580...

Waarom geen NEX of Micro Four Thirds ?
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik zou zeker naar een fotospeciaalzaak gaan, niet naar een grote keten als mediamarkt...staff is wel goedkoop maar het lijkt wel een mcdonalds vergeleken met een luxe restaurant mbt tot service. qua cameratype: wat is je budget?
        Last edited by picture; 14 november 2011, 09:29.

Comment

sorry , je hebt gelijk cijfertje verkeerd bedoelde de 550 maar je hebt nog lichtere modellebn zoals de A230/290/330/en de 390
          mijn dochter heeft de A330 dat is een kleine dslr het voelt als een bridgecamera aan een goed toestelletje , maar denk dat je dan nu moet gaan voor de 290 want denk dat de 330 al uit de verkoop is
          Last edited by koen1950; 14 januari 2011, 15:05.

Comment

Dat klopt - de huidige APS-C modellen zijn de A290/A390/A450/A560/A580 .

Al gekeken naar de Sony A33 (of A55) ? Een heel stuk lichter en kleiner dan een gewone DSLR ...
            Last edited by JorisVdB; 14 januari 2011, 16:55.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ondertussen zijn we enkele maanden verder en pruts ik nog steeds met mijn oude toestel. Ik heb alles hier nog eens opnieuw gelezen.

Een DSLR wordt het beslist niet. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een Canon Powershot SX30 IS.

Zijn er nog goede alternatieven?
              Wat is het verschil tussen een gewone compact en en bridge?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door laartje Bekijk bericht
                Ondertussen zijn we enkele maanden verder en pruts ik nog steeds met mijn oude toestel. Ik heb alles hier nog eens opnieuw gelezen.

Een DSLR wordt het beslist niet. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een Canon Powershot SX30 IS.

Zijn er nog goede alternatieven?
                Wat is het verschil tussen een gewone compact en en bridge?
                Tussen een gewone compacte camera en een bridge zal het verschil niet zo groot zijn,
                maar een goede compacte camera zal je een betere beeldkwaliteit opleveren. Bij zo'n
                bridge (met meestal superzooms) zijn er nog meer compromissen gesloten. Nu goed,
                voor de ene is een bridge het einde, voor de andere mossel noch vis. Dat kan niemand
                voor je beslissen.
                Maar logisch denken en je komt wel vanzelf tot een oplossing...

Comment

Mischien wachten op de SX40IS die eraan komt...waarschijnlijk NOG meer ZOOM....

Het verschil tussen een compact en bridge....een compact is meer broekzakformaat,point and shoot....Bridge leunt iets meer aan tegen DSLR vind ik....kunt ge redelijk veel op instellen(alhoewel dit ook al mogelijk is bij de betere compacts)plus een bridge heeft meestal nogal wat optische zoommogelijkheden dat gaat van 20maal tot al 35 maal en meer dacht ik.

Grtz

Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik ben naar een fotozaak geweest vandaag. Die raadde de Canon af en raadde de Nikan P500 en Panasonic FZ45 aan. Die tweede werd hier al eerder vermeld.

Het prijsverschil tussen de twee is wel vrij groot.

Iemand ervaring met deze camera's?

Comment

Enkele richtprijzen en gebruikers ervaringen

Canon SX30IS KLIK
                      Panasoniv FZ45:KLIK
                      Nikon P500: KLIK

En zoals reeds gezegd: toestel vastnemen en zien welke je het best in de hand past.
                      Bekijk even de testfoto's op: CANON sample Panasonic sample
                      P500 is nog niet getest op die site, maar je kan goed het verschil in zoom zien tussen Canon en Panasonic.
                      Zelf heb ik geen evaring met deze toestellen, maar er zal hier wel iemand zijn die er meer kan over vertellen.
                      Is natuurlijk vakantie periode voor velen.
                      Succes met de aankoop
                      Last edited by willydp; 9 juli 2011, 21:56. Reden: Error link
                      Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Ik ben heel tevreden van mijn Panasonic FZ38, volgens velen nog steeds de beste bridge camera. Deze camera vind je tegenwoorig op eBay voor ongeveer 200 Euro.

Comment

Working...
                        X