Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

    tja, het houdt wel een risico in en de prijs is niet uitzonderlijk laag... (MM Keulen dumpte deze toestellen deze zomer aan 275 euro)

    5 jaar garantie is wel niet niks en als de batterij er nooit ingezeten heeft, is het risico beperkt

    ik zou het toestel grondig inspecteren, er de batterij eventjes insteken (die is altijd wel wat geladen) en het toch doen. Scheelt er iets aan in de komende 5 jaren, dan krijg je zo goed als zeker een recenter toestel

    (of je koopt je toestel elders -online in Nederland- en koopt met die 130 euro een tas en geheugenkaart, flits en/of 50F1.8)
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #17
      Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

      Ik zou daar toch ook voorzichtig mee zijn. En niet alleen vanwege de buitenlanders. Ik was
      gisteren in de Fnac, in Brugge, en daar was een koppel, keurige, ietwat oudere lui bezig
      met de nieuwe Nex van Sony. Zoals we weten klapt de spiegel op, of naar je toe, terwijl
      zij enorm hun best aan het doen waren om de spiegel proberen naar buiten te klappen.
      Het toestel zal de aanslag wel overleefd hebben en vroeg of laat als toonzaalmodel de deur
      uit gaan... ik wil maar zeggen.

      Comment


      • #18
        Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Ik zou daar toch ook voorzichtig mee zijn. En niet alleen vanwege de buitenlanders. Ik was
        gisteren in de Fnac, in Brugge, en daar was een koppel, keurige, ietwat oudere lui bezig
        met de nieuwe Nex van Sony. Zoals we weten klapt de spiegel op, of naar je toe, terwijl
        zij enorm hun best aan het doen waren om de spiegel proberen naar buiten te klappen.
        Het toestel zal de aanslag wel overleefd hebben en vroeg of laat als toonzaalmodel de deur
        uit gaan... ik wil maar zeggen.
        Welke spiegel

        Anyway, mijn 40D was ook ooit enkele dagen (of nog minder) toonzaalmodel in de MM Antwerpen, ik wou die toen hebben en voor de rest waren er nog geen andere te koop hier, dus even goed getest ter plaatse en voor 100 euro extra korting (eerst hadden ze hun prijs al zo'n 200 euro laten zakken om deze gelijk te zetten met die van Grobet, voor ze merkten dat er geen meer voorradig was ) gewoon meegenomen, nooit enig probleem mee gehad tot nu toe.
        Ik zou dus nog wat afdingen, dit werkt soms wel in MM heb ik gemerkt.
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • #19
          Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
          Welke spiegel
          ik denk dat doudeke het display bedoelde...
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #20
            Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
            Welke spiegel
            Sorry, ik had het natuurlijk over het LCD schermpje.

            Comment


            • #21
              Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

              In MM Roeselare staan alle spiegelreflexen tegenwoordig op een voetstukje, wat eigenlijk een alarmsysteempje is.
              Indien je het toestel eraf neemt gaat er een zoemer af en komt er een verkoper bij met de vraag of hij je kan helpen.
              Wat vervelend wanneer je de goeie raad van velen hier aan het opvolgen bent en de verschillende toestellen eens in je hand wil nemen. (ik spreek uit ondervinding hoor)
              Maar wel een goed systeem om vandalisme aan de toonzaalmodellen te beperken.
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

              Comment


              • #22
                Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                Ik zou gaan voor een A450,A500 of A550. Die hebben een betere CMOS sensor ipv de CCD van de A290. Op elk vlak zijn dit betere camera's dan de 290. En de prijs begint nu te zakken met de komst van de nieuwere A560 en A580. Omdat je beginner bent wil niet zeggen dat je voor mindere kwaliteit moet gaan.

                Kijk hier eens.

                http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=262&sg_id=1016
                Last edited by alex606; 15 oktober 2010, 10:44.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #23
                  Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                  Ik heb het uiteindelijk niet gedaan en heb er geen moment spijt van.
                  Na nadere inspectie zat er een kap in het plastiek van de lens en maakte de lens lawaai bij licht schudden. De camera was overduidelijk gevallen en de lens was volgens mij stuk gegaan. De manager beweerde dat het geluid kwam van het alarmsysteem. Maar dat kon niet en bij de andere camera's was het geluid er niet. Geconfronteerd met deze opvindingen wilde de manager niets van de prijs afdoen en stond hij (defect?) te koop tegen de volle prijs.

                  Nu heb ik een Olympus Pen E-p1 gekocht en heb er geen moment spijt van

                  Thx allemaal voor jullie reactie !
                  Olympus E-P1 White
                  www.StartXL.be : quizvragen, wist-je-datjes, foto's en webgids en forum.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                    Zelf heb ik een A200 gehad, behalve het uiterlijk, (dat helemaal niet handig is van de A230) is er geen verschil tussen de A230 en A200. En ook nu is de A290 zogoed als dezelfde camera.

                    Gewoon een goed ding vind ik.

                    ik heb die toen voor 299 euro gekocht in de media markt in eindhoven. k vond da toen een koopje. De Nikon D40x die ik toen wilde was meer dan 100euro duurder. Anders was het toen al een Nikon geworden.
                    Nu heb ik al mn Sony spul verkocht en ben van plan een Nikon D90 aan te schaffen.
                    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                    Comment

                    Working...
                    X