Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX30is of Fuji HS10 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon SX30is of Fuji HS10 ?

Iemand van jullie hier die mij een van beide modellen kunnen aanraden (gebaseerd op eigen gebruikerservaring uiteraard) ? Iemand een degelijk argument om voor één van beiden te kiezen ? Handmatige zoom lijkt me best wel handig en spaart tevens ook batterijen. Ik ben bekend met het menu van Canon (vind dit zeer eenvoudig en gebruiksvriendelijk) maar de Fuji is mij totaal vreemd.

Filmen is voor mij naast de kwestie, het gaat mij vooral om de foto's.

Re: Canon SX30is of Fuji HS10 ?

Oorspronkelijk geplaatst door MobyDick Bekijk bericht
    Iemand van jullie hier die mij een van beide modellen kunnen aanraden (gebaseerd op eigen gebruikerservaring uiteraard) ?
    Heel vaak kunnen mensen best een toestel aanraden uit eigen ervaring, maar ze weten messtal niks van de andere.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Heel vaak kunnen mensen best een toestel aanraden uit eigen ervaring, maar ze weten meestal niks van de andere.
      Klopt inderdaad denk ik . . . of ze moeten beide toestellen gehad hebben. Mijn keuze zou in dit geval de Fuji zijn, vooral omdat je daar een manuele zoom hebt, net zoals bij een DSLR, de Canon daarentegen maakt gebruik van een knop om in en uit te zoomen, zoals trouwens veel toestellen maar dit vind ik persoonlijk zéér ongebruiksvriendelijk.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb bijde gehad en vond de Fuji HS10 een mooie camera.
        Ik heb hem weggedaan vanwegen de handZoom.
        Deze werkte zeer stroef en onregelmatig. Voor mij onprettig..
        Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de SX30is van Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johanfilmpje
          Ik heb bijde gehad en vond de Fuji HS10 een mooie camera.
          Ik heb hem weggedaan vanwegen de handZoom.
          Deze werkte zeer stroef en onregelmatig. Voor mij onprettig..
          Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de SX30is van Canon.
          Dan vermoed ik dat er iets aan je camera mankeerde, mijn manuele zoom gaat even vlot als bij zoomlens op mijn D3S. Heb je ook een DSLR? Om eventueel te vergelijken? Een lens mag trouwens ook niet TE soepel zoomen anders krijg je die vervelende creep. Voor mij blijft een zoom met knopjes echt een horror om mee te fotograferen .....
          Last edited by Franciskine; 28 november 2010, 15:14.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Eerlijk gezegd heb ik de Fuji HS10 omgeruild voor een ander exemplaar maar daar ondervond ik het zelfde probleem.
            De zoom ging onregelmatig en dat was vooral merkbaar bij de film.

Ik geef toe dat zo een handeltje wat de zoom bediend zoals bij mijn huidige SX30is ook niet ideaal is hoor maar het Zoomt in iedergeval regelmatig.

Zo zie je maar, het is voor een ieder erg persoonlijk.
            Ik ben Nu erg tevreden met mijn SX30is.

Comment

Working...
            X