Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste aankoop van een spiegelreflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Koop GEEN all-round lens, dat is nu pas een slechte raad.
    Koop dan eerder een compact als je niet wil wisselen. Een DSLR dient om lenzen te wisselen, PUNT.
    Dat vind ik nu pas echt een slechte raad... Ik zou niet zonder mijn all-round lens kunnen! Als ik mijn reisfotos vergelijk met die van de compactjes van mijn reisgenoten zie ik gelukkig toch een wel een verschil. En het beste is: Ik kan mijn 300mm prime er ook nog opzetten als ik een beest zie op safari!

Een allround lens is ideaal in situaties wanneer je geen tijd hebt om te wisselen of wanneer de omstandigheden zich er niet toe lenen (bvb teveel stof). Als je wel kan wisselen kan je er inderdaad beter de juiste lens voor die situatie opzetten...
    mvg
    Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Maar als je dat niet wil koop je dan niet beter een goede compact of hybride?
      Ooit wel eens een goede compact gezien die tegen een DSLR (van ongeveer 300 Euro) met een 18-200 lens van minstens (200 Euro) opkan?
      Jacques Bakker
      www.fotohandig.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
        Ooit wel eens een goede compact gezien die tegen een DSLR (van ongeveer 300 Euro) met een 18-200 lens van minstens (200 Euro) opkan?
        Waarom moet die prijs van die compact dan plots lager zijn dan van die DSLR : je moet appelen met appelen vergelijken hé...
        Als die DSLR met 18-200 lens 600 € kost, dan is dat de prijs van de compact waarmee je moet vergelijken. En dan zou de kwaliteit van die compact wel eens voor een verrassing kunnen zorgen .
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Waarom moet die prijs van die compact dan plots lager zijn dan van die DSLR : je moet appelen met appelen vergelijken hé...
          Als die DSLR met 18-200 lens 600 € kost, dan is dat de prijs van de compact waarmee je moet vergelijken. En dan zou de kwaliteit van die compact wel eens voor een verrassing kunnen zorgen .
          Welke. Ik kocht een paar jaar geleden de H9 (350 euro) erbij. Dat was toen de duurste compact van sony. Hij is nog slechter dan een DSLR van 350 met kitlensje. Sorry maar de kwaliteit is en blijft een zwak punt van de compact camera's (veel te kleine sensor).

Er is een trend, kijk maar naar de 3/4 etc, maar die zijn nou ook weer niet echt compact te noemen. Door de grotere sensor is de kwaliteit wel beter.
          Jacques Bakker
          www.fotohandig.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
            Welke. Ik kocht een paar jaar geleden de H9 (350 euro) erbij. Dat was toen de duurste compact van sony. Hij is nog slechter dan een DSLR van 350 met kitlensje. Sorry maar de kwaliteit is en blijft een zwak punt van de compact camera's (veel te kleine sensor).

Er is een trend, kijk maar naar de 3/4 etc, maar die zijn nou ook weer niet echt compact te noemen. Door de grotere sensor is de kwaliteit wel beter.
            Dat formaat van die sensor zegt iets, maar niet alles. Heb een tijdje geleden nog volgend "verhaal" gehoord. Iemand gaat naar een fototentoonstelling, waar een aantal behoorlijk grote afdrukken aan de muur hangen. Op een bepaald ogenblik begint er ene een lofzang voor de digitale hasselblad, en hij toont een voorbeeld van een foto waarvan hij overtuigt was dat het met zo'n hasselblad genomen was. Helaas was zijn gesprekpartner de fotograaf van die foto, en die zegt redelijk droog : "ik heb die genomen met een Canon 10D" (t'is dus al van enige jaartjes geleden, kan trouwens ook een 20D geweest zijn)...
            Compactjes halen het qua kwaliteit natuurlijk niet van de DSLR, maar als ik zie wat sommige toch uit die dingen kunnen puren... Eigenlijk zou je nog meer bewondering moeten hebben voor zo'n fotograaf : want hij/zij levert degelijke foto's met "minderwaardig" materiaal...
            Groeten,

Polleke

Comment

Eindelijk! De kogel is door de kerk!
              Ik zou mij heel graag een Canon EOS 450d kopen met een 18-55 IS lens.
              Het toestel en de lens zijn nog 6 maanden in garantie.
              Dit alles voor maar €350!

Is dit een goede prijs voor deze aanbieding?

Alvadt bedankt!

PS. Dit is mijn allereerste aankoop van een DSLR.
              “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

Comment

Dat is een goede koop zonder meer, ik werk zelf ook met een 450D, en die koester ik.
                Ga wel kijken of alles goed is met het toestel en de lens, voor je die koopt.

Veel fotoplezier nog,
                Paul

Comment

Deze prijs is zeker OK. Mocht de koop doorgaan, dan beschik je meteen over de standaardzoom met image stabilization. Het staat je dan vrij om b.v. als eerste extra lens een EF-s 55-250 IS aan te schaffen. Die is nieuw betaalbaar (en uitstekend qua prijs/kwaliteit), maar ook af en toe tweedehands te vinden.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Dat formaat van die sensor zegt iets, maar niet alles. Heb een tijdje geleden nog volgend "verhaal" gehoord. Iemand gaat naar een fototentoonstelling, waar een aantal behoorlijk grote afdrukken aan de muur hangen. Op een bepaald ogenblik begint er ene een lofzang voor de digitale hasselblad, en hij toont een voorbeeld van een foto waarvan hij overtuigt was dat het met zo'n hasselblad genomen was. Helaas was zijn gesprekpartner de fotograaf van die foto, en die zegt redelijk droog : "ik heb die genomen met een Canon 10D" (t'is dus al van enige jaartjes geleden, kan trouwens ook een 20D geweest zijn)...
                    Compactjes halen het qua kwaliteit natuurlijk niet van de DSLR, maar als ik zie wat sommige toch uit die dingen kunnen puren... Eigenlijk zou je nog meer bewondering moeten hebben voor zo'n fotograaf : want hij/zij levert degelijke foto's met "minderwaardig" materiaal...
                    De D10 en D20 zijn geen compactcamera's. Dus even terug. De kwaliteit van de lens en sensor is wel degelijk aan de foto te zien. Compactjes van 600Euro bestaan niet.
                    Jacques Bakker
                    www.fotohandig.be

Comment

Working...
                    X