Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste aankoop van een spiegelreflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Een DSLR dient om foto's mee te maken, dat je lenzen kan wisselen is handig maar niet noodzakelijk. Ik zie wel eens 'in the bag' van pro's, die maar één prime lens hebben, moeten die ook naar een compactje
    Groot gelijk ! En soms is het niet handig om lenzen te wisselen, bv op het strand of midden in t publiek bij een concert.

De instapmodellen van Canon en Nikon zijn allemaal goed. Voor 700 euro heb je al goede kwaliteit !

Naarmate je ontdekt wat je meestal fotografeert, kan je ms andere lenzen kopen (groothoek, macro, lichtsterk, supertele...)
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Iedereen van harte bedankt voor de vele tips!
      Ik denk dat ik maar voor de Canon EOS 550d zal gaan. wat de lens betref ben ik er nog niet helemaal uit. Ik ga alvast 2 soorten lenzen kopen 15-55 en een lens waarover ik ng een beetje twijfel.

Zijn de lenzen van third party producenten van vergelijkbare kwaliteit als de lenzen van de producent van het toestel?

Alvast bedankt,
      Grizze
      “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grizze Bekijk bericht
        Iedereen van harte bedankt voor de vele tips!
        Ik denk dat ik maar voor de Canon EOS 550d zal gaan. wat de lens betref ben ik er nog niet helemaal uit. Ik ga alvast 2 soorten lenzen kopen 15-55 en een lens waarover ik ng een beetje twijfel.

Zijn de lenzen van third party producenten van vergelijkbare kwaliteit als de lenzen van de producent van het toestel?

Alvast bedankt,
        Grizze
        D'er is geen 15-55, voor zover ik weet.
        Je hebt wel een 15-85, de kitlens 18-55, en de lichtsterke 17-55.
        Over third-party objectieven zijn er hier een aantal discussies, en de meningen lopen ook uiteen. Mijn idee: als de prijs van zo'n third-party de helft is van dat van het eigen merk, moet je niet verwachten dat de kwaliteit dezelfde is. Ik neem als voorbeeld mijn 70-200 f/2,8 IS. De Sigma variant is goedkoper, maar ook niet zo goed. Aan de andere kant zijn er een paar heel geschikte Sigma macrolenzen.
        Last edited by LesC; 11 oktober 2010, 12:42.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zeekonijn Bekijk bericht
          Vooreerst, ik gebruik nikon, maar ik neem aan dat canon voor alles wel een equivalent heeft.

Ik heb zelf de 18-200 van nikon, en ben er zeer tevreden van. Dit is de lens die het meest op het toestel zit . Voor op reis zou ik niet zonder kunnen, dan is het bereik van de 18-55 gewoon veel te klein.

Enige nadeel is de prijs. Voor mij persoonlijk (als ik kijk naar een plot van mijn exif-gegevens) zou een 18-105 een meer economische keuze geweest zijn (overgrote deel van mijn fotos is op korter brandpunt dan 110 getrokken). Je hebt meer bereik dan de standaardlens (je moet op reis je gezelschap dus niet telkens tegenhouden omdat je wil wisselen), voor een derde van de prijs.

Mijn advies is dus: als je de camera wil voor op reis (om alles te kunnen trekken), neem er dan toch een grotere zoom bij.
          Hangt er allemaal vanaf wat je verwacht van kwaliteit, hoeveel je wil uitgeven en hoe erg je wil sleuren op verlof. Ik ben onlangs naar Amerika geweest en mijn foto rugzak woog 20kg en zou geen enkele lens willen missen hebben. Had ook niet voor een 18-200 willen gaan ipv de lenzen die ik nu bij had.

Voor de topic starter, de 550D die je gekozen hebt is een heel mooi toestel om mee beginnen te leren enige nadeel is dat als je later een upgrade doet de instellingen anders te maken zijn. Vind ik een beetje een fout van canon. [Offtopic] Wat heeft canon eigenlijk gedacht als ze de knoppen bovenaan de 5DII in een andere volgorde zetten dan op de oude 5D[/offtopic]
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Voor als je niet slepen wil is 18-200 het ideale lensje!
            Jacques Bakker
            www.fotohandig.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
              Voor als je niet slepen wil is 18-200 het ideale lensje!
              Maar als je dat niet wil koop je dan niet beter een goede compact of hybride?
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                [Offtopic] Wat heeft canon eigenlijk gedacht als ze de knoppen bovenaan de 5DII in een andere volgorde zetten dan op de oude 5D[/offtopic]
                Ze hebben gedacht dat dat beter was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Belachelijk argument als die prime een 85mm 1.2 is die meer dan de body kost.
                  Je bedacht het zelf, geen lenzen wisselen->compact, dus wat bedoel je nu?

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Kijk maar naar de brandpunten die meest gebruikt worden door mensen met zo'n all-round lens, dan blijkt dat ze maar 40% gebruiken, van pakweg 20 tot 100 mm. Je krijgt meer IQ door beter glas.
                  Daar heeft een starter niks aan en ik gebruikte hem juist vrijwel niet in het midden.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Je bedacht het zelf, geen lenzen wisselen->compact, dus wat bedoel je nu?

Daar heeft een starter niks aan en ik gebruikte hem juist vrijwel niet in het midden.
                    Zet maar gauw op je blazoen dat ik geen beginners raad meer geef, je hebt me totaal ontmoedigd.
                    Speel gerust zelf verder dwarsligger, ik heb er geen last meer van.

Comment

Hallo
                      Ik ga meestal op stap met mijn 17-85 en mijn 55-250, een heerlijke combinatie vind ik.
                      Kan ik je aanraden.
                      Groeten Paul

Comment

Hoi,

Ik heb nu onlangs van een vriend gehoord dat hij zijn Canon EOS 450 met een 18-55 en een 50-260 lens beide met IS en van Canon zelf, een 4gb ultra III kaartje en een tas voor de camera verkoopt.
                        Hij vraagt hier €600 voor. Is dit een goed prijs of is dit eerder overpriced?
                        Is de 450 een degelijk toestel voor een beginner?
                        Als alternatief heb ik de Canon EOS 550d (zie begin topic). Een 550d met dezelfde lenze kost algauw een pak meer. Ik ben nog steeds een student en ga nu mijn allereerste digitale spiegelreflexcamera kopen. Dus budget speelt in mijn geval ook een rol .

Alvast bedankt,
                        grizze

Comment

De tele is wellicht de 55-250 IS.
                          Mij lijkt de totaalprijs wat veel, maar wie ben ik?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grizze Bekijk bericht
                            Hoi,

Ik heb nu onlangs van een vriend gehoord dat hij zijn Canon EOS 450 met een 18-55 en een 50-260 lens beide met IS en van Canon zelf, een 4gb ultra III kaartje en een tas voor de camera verkoopt.
                            Hij vraagt hier €600 voor. Is dit een goed prijs of is dit eerder overpriced?
                            Is de 450 een degelijk toestel voor een beginner?
                            Als alternatief heb ik de Canon EOS 550d (zie begin topic). Een 550d met dezelfde lenze kost algauw een pak meer. Ik ben nog steeds een student en ga nu mijn allereerste digitale spiegelreflexcamera kopen. Dus budget speelt in mijn geval ook een rol .
                            500 bieden hé. De 450D is goed om te beginnen, de lenzen zijn goeie lenzen, ideaal voor een student op budget hoor.

Comment

samengevat = 600 te duur, 500 ideaal?

Comment

Ideaal setje, maar 600 is er over imo, 500 lijkt me fair.

Comment

Working...
                                X