Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Wist je dat een shutter assembly (onderdelen set) MAAR tussen de 20 en 50 euro NIEUW kost? (btw inc) (je moet het dan wel zelf monteren, maar als je iemand kend die van electronica op de hoogte is, dan kan die dat zo monteren voor jou.
Iemand die elke dag reparaties doet aan fototoestelen moet naar mijn ruwe schatting, dit klusje kunnen klaren in pakweg een uur, want zo moeilijk is het eigenlijk niet.
Als ze jou dan 380 euro doorrekenen hebben ze als je het mij vraagd DIK bij je pietje!
Bende afzetters.
Maar als ik het juist heb, dan is Nikon TOTAAL niet in belgie vertegenwoordigd en is het een reparatie firma die ze de werkjes laten opknappen. (kan iemand dit bevestigen?)
Op 16:28:12 meen ik al de voortekenen te zien zelfs.
Die Stenen boog boven het raam klopt mijn inziens niet van belichting.
Net of er daar plaatselijk wat extra is bijgelicht of het gordijn een vertraging heeft gehad.
PS: met deze heb je eigenlijk ook het bewijs in handen dat je er niet zelf aan geprutst hebt. Als je de timeline ziet van de fotos.
Dat zou kunnen, maar dat heeft dan toch niets met mijn handelingen te maken gehad.
In theorie kan dit wel natuurlijk...dat je bijvoorbeeld een week geleden de sluiter beschadigd hebt, hij het met de beschadiging nog een aantal clicks uithoudt, maar dan uiteindelijk toch breekt...
Wat hard bewijs betreft, bewijst dit niets inderdaad...
Neemt niet weg dat de kosten van de mailwisseling heen en weer voor Nikon (en Konijn) inmiddels al hoger zijn dan niet moeilijk doen en die sluiter vervangen. Met name de reactie van Konijn vind ik nogal "cru" en absoluut niet klantvriendelijk. Ze hadden ook aan kunnen bieden de helft van de kosten op zich te nemen of met Nikon kunnen overleggen de reparatie tegen kostprijs te doen. Er bestaat ook nog zoiets als coulance...los van het feit wie er nu gelijk heeft of niet.
Hoe zou ik die sluiter dan kunnen beschadigen volgens u?
Dat kan toch nooit gebeuren via een lenswissel.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat de foto's niets bewijzen, hoe moet je dan iets bewijzen?
Ik ben het het dik beu die zever met Fotokonijnenberg en Nikon.
Een slechtere service kan gewoonweg toch niet.
Hou zou ik die sluiter dan kunnen beschadigen volgens u?
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat de foto's niets bewijzen, hoe moet je dan iets bewijzen?
Ik heb ook geen idee "hoe" hoor...met lens wisselen sowieso niet, dan zit je sluiter "veilig" achter de spiegel. Met sensor reinigen misschien, maar lijkt me ook heeeeeel sterk...
Het meest frapante vind ik dat de mensen van Nikon bij een serie geproduceerd product met bewegende delen beweren dat iets "niet mogelijk is". Het is namelijk onmogelijk om te bewijzen dat iets niet mogelijk is...
Ik vind sowieso dat jij niet eens iets hoeft te bewijzen, laat hen maar bewijzen dat het onmogelijk is dat dit een fabricagefout is (die wellicht buiten de sluiter zelf zit, maar wel de sluiter heeft beschadigd...ik noem maar wat).
Hou zou ik die sluiter dan kunnen beschadigen volgens u?
Best zelf eens mee naar Brussel gaan, is makkelijker om tot een akkoord te komen dan over de telefoon, doe zo veel mogelijk bewijzen mee, zoals je contactblad, de kans zit er dik in dat je meteen uit de nood wordt geholpen.
Het meest frapante vind ik dat de mensen van Nikon bij een serie geproduceerd product met bewegende delen beweren dat iets "niet mogelijk is". Het is namelijk onmogelijk om te bewijzen dat iets niet mogelijk is...
Ik vind sowieso dat jij niet eens iets hoeft te bewijzen, laat hen maar bewijzen dat het onmogelijk is dat dit een fabricagefout is (die wellicht buiten de sluiter zelf zit, maar wel de sluiter heeft beschadigd...ik noem maar wat).[/QUOTE]
Best zelf eens mee naar Brussel gaan, is makkelijker om tot een akkoord te komen dan over de telefoon, doe zo veel mogelijk bewijzen mee, zoals je contactblad, de kans zit er dik in dat je meteen uit de nood wordt geholpen.
Zo denk ik er ook over.
Zelf eens gaan praten met Procirep. Ik heb er alleen maar goeie ervaringen mee.
Zulke verhalen hoor je natuurlijk maar alleen als je spullen koopt met winkels zoals konijn. Koop je in een lokale gerenomeerde zaak, dan gaat die winkelier wel een woordje voor je doen bij de serviceafdeling van Nikon.
Zo denk ik er ook over.
Zelf eens gaan praten met Procirep. Ik heb er alleen maar goeie ervaringen mee.
Zulke verhalen hoor je natuurlijk maar alleen als je spullen koopt met winkels zoals konijn. Koop je in een lokale gerenomeerde zaak, dan gaat die winkelier wel een woordje voor je doen bij de serviceafdeling van Nikon.
Dat idee heb ik, gezien de reacties van Konijn, ook. En zelfs al zouden ze niet met Nikon praten dan zouden ze zelf iets proberen te regelen. Nu leggen ze de verantwoordelijkheid gewoon bij Nikon neer en dat is niet netjes (zachtgezegd) je hebt immers een koop overeenkomst met Konijnenberg en niet met Nikon...
Comment